Inlägg från: MaraFara |Visa alla inlägg
  • MaraFara

bf-juni västerås

Ser att era små äter med minst 3 timmars mellanrum.. Jag får vara glad om det går 2 timmar mellan amningarna.. Fast jag försöker resonera som så att stor kille kräver mycket mat Glad.. Han väger ju trots allt närmare 5 kg, till sina 13 dagars ålder..

Han sov iallafall en stund i babysittern, så jag hann slänga ihop en jordgubbs- och rabarberkaka.. Har 4 liter jordgubbar jag oxå ska försöka hinna rensa, men det tar jag vid nästa sovstund..

• MaraFara
    Bezilia skrev 2010-06-28 20:14:19 följande:
    Fika
    Onsdag 30/6 Bezilia & Tove

Torsdag 1/7 Bezilia & Tove
    Aj, vilka dåliga datum för min del.. Min mamma och ena syster kommer på onsdag, och på torsdag ska jag å alla barn åka till Parken Zoo..
  • MaraFara
    Fika
    Onsdag 30/6
    Bezilia & Tove (efter 12)

Torsdag 1/7 
    Bezilia & Tove
    Pernilla & Lexie
    Shia & V

Fredag 2/7
    Bezilia & Tove (innan 15)
    Shia & V
    MaraFara & Melvin (efter kl 12)

Lördag 3/7
    Bezilia & Tove

Söndag 4/7
    Bezilia & Tove
  • MaraFara

Halleluja..
    Efter att ha haft en gnällig igel på mig, så tröttnade jag totalt.. Pumpade ur knappt 50 ml (tjoho vilken mjölkproduktion man har), gav Melvin med flaska och sen gav jag 60 ml ersättning.. Å nu sitter han tvärnöjd i sin babysitter, och sover.. Får se hur länge det håller i sig.. Jag vill ju verkligen amma, men att ha en bebis på sig nästan dygnet runt och amma 1,5-2 timmars mellanrum tar till slut på krafterna.. Men nu kanske jag orkar kämpa på ett tag till..

• MaraFara

Tisdag 6/7:
    vikh(Sara) & Filip
    MaraFara & Melvin

Onsdag 7/7:
    vikh(Sara) & Filip
    MaraFara & Melvin

Torsdag 8/7:
    vikh(Sara) & Filip
    MaraFara & Melvin

Fredag 9/7:
    vikh(Sara)& Filip
    MaraFara & Melvin

• MaraFara

Vet inte om jag hinner dyka upp idag, ska försöka men min planering har spruckit lite.. Har nämligen mina äldre barn idag då deras pappa jobbar i eftermiddag..

• MaraFara
    angeni skrev 2010-07-04 14:16:15 följande:
    BF+9 och ingen bebis i sikte.
    Däremot känns det som man flyter bort idag. Ursh vad varmt det är och inne är det nästan varmare än ute.. Blä.

Hoppas ni har det bra i värmen och att era små klarar värmen bra!
    Melvin har det jättejobbigt med värmen.. Gnällig, och ska ammas hela tiden, vilket resulterar i att jag oxå blir på dåligt humör..
  • MaraFara
    happy73 skrev 2010-07-05 21:03:02 följande:
    Grattis shia i förskottSkål

Vad är det för adress till försäkringskassan där man skickar moderskapsintyget?
    Skicka till inläsningscentralen i Östersund
  • MaraFara
    Addisen skrev 2010-07-05 19:20:24 följande:
    Vi var oxå på björnö idag, fläktade riktigt skönt därute. Jag vågade inte heller mig i vattnet men mest för att jag är en riktig badkruka, brukar bada kanske 1 gång på sommaren. Men jag tror att Frank njöt på sin filt i skuggan, han låg ett bra tag och snackade och va allmänt go!

Sen några dagar tillbaka så har Franks ena öga börjat vattna sig mer än vanligt och idag kom det t.o.m lite klegg. Är det någon som vet va detta kan vara och behöver jag göra nåt speciellt eller räcker det att rengöra med vatten?

Grattis i förskott Shia, hoppas du får en härlig tid uppe i dina hemtrakter! Vi ses i augusti!
    Precis som Bezilia skrev så beror det på trånga tårkanaler, och Melvin har också samma "problem".. Jag tvättar bara med vatten, och vissa dgr är det mindre klet, för att sen ibland bli mer.. Brukar oxå massera precis under tårkanalen, för det sa BVC-sköterskan kunde hjälpa..
    Är tydligen vanligt att dom har så här fram till dom är 6 månader..
  • MaraFara
    Nihao skrev 2010-07-06 10:48:58 följande:
    Jag har märkt lite mag-gnyss samma tid på kvällen, o då sa bvc att det förmodligen är att jag intar ren mjölk o fil. Hm, ja det gör jag ju, lever lite på fil på sommaren... men nu är det slut med det, samt att vi preppar honom med lite Minifom innan varje amning, o vips har vi en lugn o skön liten pys som vi kan njuta järnet av. :D Tydligen är det jättevanligt att små barn reagerar i magen när ammande mammor äter o dricker ren mjölk o fil. Kan vara bra att veta.
    Har oxå varit å köpt Minifom idag.. Inte för att han skriker så mycket, men han är lite stökig å bökig.. Kan ju vara värt att testa.. men hon på apoteket höll på att smälla av när hon fick reda på att jag inte konsulterat med BVC först.. Ursäkta, men jag tycker jag kan ta beslut själv utan att behöva prata med BVC först.. Är så trött på BVC-hysterin..
Svar på tråden bf-juni västerås