bf-juni västerås
Tänkte höra hur era små knyten har det med nattsömnen? När lägger ni dom för natten? Vi har lite svårt att få henne att somna på kvällarna, det har blivit en del sena nätter. Hon somnar när jag har ammat men sen när vi lägger ner henne i sängen vaknar hon ganska ofta. Nån som har några tips?
En annan grej: har ni gått ner nåt av era gravidkilon? Jag gick ner 7 kilo ganska snabbt, det rasade av under den veckan jag hade 40 graders feber och mjölkstockning, det trista är bara att jag nu har gått upp 3 kilo sen dess! Det innebär att jag nu bara väger 4 kilo mindre än när jag var höggravid! Känns mindre lustigt...
Angeni: trist att han är sjuk! Förstår att det blir extra svårt att amma då. Men kämpa på ifall du vill amma. För mig tog det ganska många veckor innan jag tyckte att amningen funkade bra.
Å beträffande gravidkilo.. Jag gick ju upp 40!!!!! kg, och har nu gått ner 16 av dessa.. Men dom andra ska bort även dom..
.. Melvin vägde ju 4750 när han kom, och han kändes aldrig som nyfödd eftersom han var lika stor som en "normal 1,5 månaders bebis..