Inlägg från: MaraFara |Visa alla inlägg
  • MaraFara

bf-juni västerås

Plogen skrev 2010-07-26 21:43:54 följande:
    Halloj allihop!

Tänkte höra hur era små knyten har det med nattsömnen? När lägger ni dom för natten? Vi har lite svårt att få henne att somna på kvällarna, det har blivit en del sena nätter. Hon somnar när jag har ammat men sen när vi lägger ner henne i sängen vaknar hon ganska ofta. Nån som har några tips?

En annan grej: har ni gått ner nåt av era gravidkilon? Jag gick ner 7 kilo ganska snabbt, det rasade av under den veckan jag hade 40 graders feber och mjölkstockning, det trista är bara att jag nu har gått upp 3 kilo sen dess! Det innebär att jag nu bara väger 4 kilo mindre än när jag var höggravid! Känns mindre lustigt...

Angeni: trist att han är sjuk! Förstår att det blir extra svårt att amma då. Men kämpa på ifall du vill amma. För mig tog det ganska många veckor innan jag tyckte att amningen funkade bra.
    Jag brukar vyssja Melvin till sömns runt 22-23, å sen lägger jag honom faktiskt på mage i sin säng.. Där ligger han tills han vaknar för mat å då får han komma över till mig i min säng, å där ligger han sen tills det är morron..

Å beträffande gravidkilo.. Jag gick ju upp 40!!!!! kg, och har nu gått ner 16 av dessa.. Men dom andra ska bort även dom..
  • MaraFara

Gud, jag är kär i min Melvin.. Så helt underbart go.. Ngt av det bästa han vet är att "stå" i mitt knä å spana, armmusklerna tränas ju på mig iallafall.. Stora killen blev 6 veckor igår o vi ska på läkarbesök på tisdag.. Ska bli spännande att se vad han väger då.. Närmare 6 kg tippar jag på..  Nu börjar vi gå in på strl 62.. Alltid roligt med nya kläder, men lite tråkigt eftersom det är uppenbart att han blir större..

Har även börjat blöda färskt blod igen.. Lagom till jag trodde avslaget var borta, precis som för ngn vecka sen.. Nästan så jag skulle kunna misstänka mens..

Har oxå varit å fixat pass åt Melvin, jag å alla barnen inkl mina föräldrar och min ena syster åker ju till Turkiet om 1 mån.. Ska bli underbart!! 1 vecka med all inclusive..

• MaraFara
    Jolinsfaster skrev 2010-07-28 11:43:56 följande:

Kul att höra hur ni andra gör på nätterna Eftersom vi bara ger Frida ersättning brukar vi dela på natten. Jag ger henne mat kl 23-24 och sen ger maken henne mat runt 4-5 och sen är det min tur runt kl 8-9. Så har det iaf varit de senaste tre nätterna, så vi får se hur det fortsätter. Det är himla skönt att kunna dela på natten, för då får båda minst 6-7 timmar sömn, vilket ger glada föräldrar. Brukar ändå bli att man vill vila en stund på dagen. Förhoppningsvis blir det bara ett mål per natt när maken börjar plugga igen (30 aug).

Min tanke är att ta tag i de sista gravidkilona när maken börjar plugga. Då är "semestern" slut. Jag gick upp 14 kg och 9 kg gick jag ner rätt fort, men dom sista 5 verkar sitta. Som sagt, har inte gjort några större ansträngningar för att bli av med dom heller, men i höst blir det annat. Om vi blir några som kör ihop så blir det lättare. Man kan ju gå några varv i Rocklundaskogen eller så.

Har ni andra kommit fram till andranamn till era barn? Vi har beslutat oss för mitt förslag så det blir till att skicka in papprerna så fort som möjligt innan maken ändrar sig!

Nån som vet om man åker gratis med barnvagn på bussen? Har för mig att man fick göra det när jag var liten, men så vitt jag kunde förstå av VL:s hemsida är det bara barn + vagn som åker gratis..?

Här är andranamn redan klart.. Melvin har sin pappas namn som andra namn, men det hade jag bestämt sedan långt tillbaka..
    Du som vuxen åker inte längre gratis på bussen, utan måste betala.. Men förut var det ju så att man åkte gratis med barnvagn..
  • MaraFara
    Jolinsfaster skrev 2010-07-28 11:49:23 följande:
    Mara: Skulle vara kul att träffa Melvin och jämföra med min flugviktare som igår var på BVC och vägde då 4260 g. Vi som tycker att hon är stor och tung. Har börjat med storlek 56 om dom är små i storleken. Fast hon blir iofs bara 5 veckor idag.

Vad härligt med Turkiet-resa! All inclusive är ju helt underbart.
    Du har iallafall haft en nyfödd bebis Glad.. Melvin vägde ju 4750 när han kom, och han kändes aldrig som nyfödd eftersom han var lika stor som en "normal 1,5 månaders bebis..
  • MaraFara
    Fika nästa vecka:

Mån 2/8
    Jolinsfaster
    MaraFara

Tis 3/8
    Jolinsfaster
    MaraFara efter kl 12

Ons 4/8
    Jolinsfaster
    vikh
    MaraFara (med reservation för fint väder då jag åker till Leksand)

Tors 5/8
    Jolinsfaster
    vikh

Fre 6/8
    Jolinsfaster
    vikh
    MaraFara
  • MaraFara

Idag har jag fixat tid för Melvins dop, 17 oktober var första lediga tiden med just den prästen jag vill ha. Har nämligen en bekant som jobbar som präst här ute.. Blir ett väldigt litet dop, jag har 15 pers som jag tänker bjuda.. Hur många eller om pappan tänker bjuda vet jag inte, Melvin har fortfarande inte träffat ngn från sin pappas sida.. Dessutom har Melvins storebror, på snart 2 år, som varit med vid ngr tillfällen slutat närvara.. Å när jag frågar varför får jag bara ett svar om att det spelar väl ingen roll då det inte påverkar Melvin och hans pappas relation.. Nej, förvisso inte, men ska inte även syskonen ha möjlighet att bygga en relation? Men som sagt, får inga direkta svar.. På torsdag är det iallafall dags att gå till Familjerätten och skriva under så att melvin får en pappa på alla papper..

• MaraFara

Varit till BVC för läkarundersökning å vägning.. På ca 3 v har Melvin gått upp 1 kg.. Nu (1,5 månad gammal) väger han 6.5 kg och är 60 cm.. En riktig klump, inte konstigt att jag har ont i axlar och nacke av att bära honom.. Men å andra sidan så äter han ju varannan timme så det vore ju konstigt om han inte ökade rejält..

• MaraFara
    sussi81 skrev 2010-08-04 20:17:08 följande:

Oj, har visst missat att ni träffats idag... Kom nyss på att jag inte öppnat datorn på ett par dagar... vilket ju är ganska skönt iofs... Men min sambo är ju fortfarande hemma och ledig så vi försöker ta vara på dagarna tillsammans nu innan han går tillbax till jobbet om en och en halv vecka... Då kommer jag va i "fika-behov".. ;)

Nihao: Det var precis vad jag undrade över oxå, det där med bild till VLT... Hade för mig att man kunde gå till VLT förut, men då finns det alltså nåt annat ställe dit man kan gå och fota just för tidningen då!?

Porträttstudion är det som håller i det nu..
  • MaraFara
    Addisen skrev 2010-08-05 15:37:51 följande:
    Tack för fikan igår tjejer! Mycket trevligt! Hoppas inte det dröjer till nästa...

Idag blir Frank 3 månader, det firade vi med en tripp till BVC för hans första vaccination. Men först blev det vägning och mätning. Min stora pojk är numera 62,5cm lång, väger 6710g och har ett huvudomfång på 41,5cm. Han har snart dubblat sin födelsevikt Flört
    Då är ju Melvin å Frank istortsett  lika stora :)..
  • MaraFara

Måndag 9/8
    Lady of Baqueta
    Angeni (efter kl 12 ska till bvc kl 11 )

Tisdag 10/8
    Lady of Baqueta
    MaraFara

Onsdag 11/8
    Lady of Baqueta

Torsdag 12/8
    Lady of Baqueta

Fredag 13/8
    Lady of Baqueta
    MaraFara

Svar på tråden bf-juni västerås