Inlägg från: MaraFara |Visa alla inlägg
  • MaraFara

bf-juni västerås

HippYgirl skrev 2010-08-23 12:00:56 följande:
    Plogen: har man en 4 och snart 2 åring är det rent lyx att sitta och amma, det gör jag bara kvällstid när Alfons och Leah sover.
    Här ammas lite hur som helst.. Har ammat medans jag lagat mat, medans jag ätit, varit på toa osv.. Att lära mig amma var ngt jag fick in snitsen på när de andra var små, men takterna satt kvar Glad
  • MaraFara
    MaraFara skrev 2010-08-23 13:09:03 följande:
    Här ammas lite hur som helst.. Har ammat medans jag lagat mat, medans jag ätit, varit på toa osv.. Att lära mig amma var ngt jag fick in snitsen på när de andra var små, men takterna satt kvar Glad
    snacka om att glömma.. det skulle stå att lära mig amma samtidigt som jag lagar mat, var ngt jag lärde mig när de andra var små :)..
  • MaraFara
    Plogen skrev 2010-08-23 15:15:30 följande:
    Ja, det är bara att inse att man är en klen typ som inte kan mäta sig med alla stålkvinnor här!
    Så du tillhör inte kategorin stålkvinna? Det gör väl alla mammor, iallafall i mina ögon..
  • MaraFara

Jag gjorde en hemmavägning idag, och unge herr Melvin väger ca 7,2 kg.. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta Glad.. Så nu går han under namnet Biffen.. Inte undra på att babyskyddet är tungt att bära..

• MaraFara

Melvin sover just nu, men jag dyker upp senare på Odensvi.. Däremot vet jag inte exakt tid, då jag ska åka buss idag..

• MaraFara

Å jag får mer o mer dåligt samvete över att jag aldrig kommer iväg till era träffar.. Men ska sanningen fram så är jag helt slut.. Att vara ensamstående mamma är betydligt tyngre än jag trodde, och då är Melvin ändå ett hyfsat enkelt barn.. Gjorde ett försök till att lämna Melvin till sin pappa så jag skulle få gå på massage (har fruktansvärt ont i nacke å axlar av allt bärande) men då kunde inte han för det var ngt med hans äldre son..

Men på måndag åker jag till Turkiet med alla barn, mina föräldrar och min syrra å då ska jag vila upp mig.. Ser verkligen framemot att vara fler som hjälper till med Melvin.. Bara tanken på att kunna få ägna mig till 100% för mina stora barn, utan att ha Melvin i famnen eller bärselen gör mig nästan tårögd.. Sen kommer en pigg och utvilad Sara tillbaka, och då blir det mer aktiviteter från min sida..

• MaraFara

Halloj brudar.. Hemma igen från ett väldigt soligt och varmt Turkiet.. Har haft runt 30-33 grader i skuggan varje dag.. Helt underbart har det varit.. Melvin sov hela flygresan dit och hem, och har varit helt gudomligt underbar där nere.. Turkarna har beundrat honom, gullat med honom o vi har badat mängder, både i havet men mest i poolen.. Så himla behändigt att åka med en sån liten, även om det inte blir ngn solbränne-semester, det är ju skuggan och mycket amma som gäller hela tiden.. Melvin har somnat för natten vid 19 svensk tid, så vi får se om det håller i sig nu på hemmaplan.. Är ju lite bättre än ca 23 som tidigare.. Skulle helt klart göra om det igen med en sån liten..

Annars har jag och Melvin fått plats på en babymassagekurs som börjar här ute på ÖF imorron..

• MaraFara
    Plogen skrev 2010-09-08 17:21:39 följande:
    Idag har vi varit på Barnshopen och handlat vinteroverall. Det var kanske ingen höjdarkvalitet, kostade bara 119 kr, men jag hoppas att den funkar. Jag tänkte också köpa en fleeceoverall, typ en sån som du visade Lady, den verkade så skön, som hon kan ha innan det blir alltför kallt. Men nån sån hittade jag inte på Barnshopen så jag får kolla på stan. Har ni köpt vinterstass allihop?

När det gäller vagnen, ska man ha åkpåse eller fårskinn eller vad ska man ha egentligen? Tacksam för tips!

Lady och Nihao: vilka rörliga killar ni har! Här har det just börjat rullas från rygg till sida, men hon har inte kommit på hur man tar sig vidare till mage.
    Här har det också börjat rullas till sidan, sen tar liksom armen emot.. Men det tar nog inte lång tid förrän våra kommer på hur man ska göra, och då blir det till att vända dom rätt hela tiden :)..

Har varit på babymassage idag, och det gillade Melvin helt klart..
  • MaraFara
    Plogen skrev 2010-09-10 20:06:44 följande:
    Det verkar som att inte alla fick "BB-påsen" av nån anledning. I min fanns det lite erbjudanden, rabattcheckar, en liten body och några gratisprover. Man klarar sig utan också...
    Jag fick ju inget förlossningsfika heller när jag kom upp till avdelningen, kom jag på nu.. Trots att jag hade sagt att jag också ville få fira tillsammans med pappan.. Men han fick fika själv nere på förlossningen..
Svar på tråden bf-juni västerås