• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Nihao

Shia; jag går hos Norenius nere på stan, världens gulligaste sköterska som jag själv fick rekomendation om då jag hade tandläkarskräck förut. Den har de tagit kol på med stor empati, ömhet, noggrannhet o lite mammakänslor. Kostar kanske nån hundralapp mer än vissa andra, men det var det värt för mig. Men så hade jag mardrömserfarenheter sen innan också. Har även dragit dit min make som också är nöjd.

• Plankan

Även jag får tacka för en trevlig fika, Bezilia, och som sagt så spelade det knappast någon roll att jag glömde kakorna hemma då det fanns massa gott så det räckte flera gånger om!

Efter fikat stressade jag iväg för att vara med på sångstunden på Viksängs öf, vilket nu i efterhand var lite väl optimistiskt. Dels för att både Lilleman och jag var supertrötta efter fikat och för att det blev lite väl mkt motion för min del...kände av det i fogarna efteråtRynkar på näsan. Nä, nu ska jag stupa i säng meddetsamma. Godnatt allihopa!

• skuggspel
    Shia;  STADE (efternamn, minns inte förnamn), heter min tandläkare och jag har för mig att han specialicerat sig på tandläkarrädda. Han är jättebra!!

Bezilia; Tack för fikat! Så  fint ni bor!
  • cicci10

Är det någon mer än jag som tappar sjukt mkt hår? Kan man göra ngt åt det?

• HippYgirl
    cicci10 skrev 2010-09-16 13:16:39 följande:
    jag har typ inge hår längre! tappade massor med Leah och tappar ännu mer nu! :(
  • Addisen
    cicci10 skrev 2010-09-16 13:16:39 följande:
    Jag tappar oxå massa hår, har gjort det nu i typ 1,5 månad. Börjar fundera på om det är dax för peruk snart Flört
    Jag har ingen aning om vad man kan göra, men jag hoppas det är över snart!

Tack för idag på Vallby tjejer! Trevligt med lite sång, pyssel och mamma-snack!

Nu har jag varit och köpt gröt till lilleman, så nu ska vi testa det oxå! Spännande!
  • MaraFara

Var till Bvc för 3-mån vaccinering idag.. Melvin skrek som en gris, å jag är tacksam att Melvins pappa var med då jag verkligen avskyr när mina barn blir vaccinerade, trots att jag själv vaccinerar andra på jobbet Glad.. Men det är ju ngt helt annat än när ens barn blir stuckna..

Hans vikt då? Det är ingen liten kille jag har.. 8200 gr och 65 cm lång.. Lill-Biffen!!!

• Bezilia

cicci10: Även jag tappar mycket hår just nu. Men jag har ju lite att ta av sådet syns mest i borsten... Vi pratade om just det idag på Vallby idag och det verkar vara lika för de flesta av oss.

Marafara: Vilken bamsing till kille du har! Hoppas man får träffa honom snart... han är nog den enda av hela gänget som jag inte sett än...

Idag börjar jag ge Tove minifom igen. Hon fortsätter ju att vara smågnällig och ibland kommer det så plötsligt så jag tänker att det kanske är magen... Eller så är det bara hunger eller trötthet...Ja, ja får se om det ger en mer nöjd bebis...

• skuggspel
    Jag tappade så mycket hår förra gången att jag senare fick tydlig stubb på huvudet när det äntligen började växa ut. Jag googlade lite.

Jag hittade detta....

Din kropp efter förlossningen

Håret

Efter förlossningen och under amningsperioden kan du tappa mycket hår – bli inte förskräckt. Det är helt normalt och inget att oroa sig för. Under din graviditet har hormonerna satt tillfälligt stopp för den vanliga cykeln av hårväxt och håravfall. När sedan hormonnivåerna sjunker efter förlossningen startar processen igen med att gå på högvarv. Resultatet blir vad som kan upplevas som kraftigt håravfall. Vad det handlar om är att det hår som du skulle ha tappat under dina nio månader som gravid, faller av i princip ett svep.

Efter cirka sex månader bör ditt hår ha återgått till normaltillstånd. Under tiden kan du göra det bästa av situationen med att äta nyttigt och hantera ditt hår skonsamt. Tvätta det bara när det behövs, använd ett milt schampo och balsam. Red gärna ut eventuella tovor med en bredtandad kam. Undvik plattång, hårtork eller varma spolar som kan skada håret. Om du kan undvika kemiska hårkurer som t.ex. permanent innan håret blivit som vanligt igen är det bra.

...och detta..

Efter graviditet upplever många kvinnor håravfall, vilket orsakas av att många hår samtidigt går in i vilo- (telogen-) fas. Inom två till tre månader efter förlossningen märker några kvinnor stora mängder hår i hårborsten eller på kammen. Detta kan pågå i en till sex månader men upphör vanligtvis sedan helt. Situationen orsakas av hormonella ändringar i kvinnans kropp efter förlossningen.
    ...och detta

Orsaker till övergående håravfall
    Graviditet (post-partum defluvium).
    Månaderna efter graviditet och förlossning upplever många kvinnor att de tappar en betydande mängd hår. Hårväxten blir normal igen efter 9-12 månader.
  • cicci10

Ja då kanske det är dags att börja se sig om efter en snygg peruk dåFlört

Bezilia: Hon kanske bara är i en utvecklingsfas? Igår var det kanske mkt intryck också. Julia kan vara så ibland även fast hon både har ätit o bajat. Fast du känner ju henne bäst. Hoppas det blir/är bättre.

Svar på tråden bf-juni västerås