• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • ellan021

Hej tjejer!

Fick mail av sanna på FB att det va fikadags igen =)
    Vart är det ni ska vara??  Tänkte jag skulle försöka dyka förbi.

Ella o Charlee

• happy73

Hänger på i morgon om Frank är pigg. Jag lämnar gärna en slant till någon för fika.

• Lille Skrutten

Hej tjejer! Jag och Felix hade gärna hälsat på Perni och fikat i morgon, men skrikmånsen Felix ska till BVC och få sina 3-månaderssprutor vid 10.30. Jag tvivlar ju på att gnällspiken blir på bättre humör efter dessa, så jag antar att jag får stanna hemma och vyssja och trösta som vanligt. Rynkar på näsan

Jag blir snart tokig på hans magonda, och på BVC också för den delen. Vi hamnade på barnakuten i går kväll, magknipen blev mycket värre och han hade diarre hela söndagen. Kvinnan på Sjukvårdsupplysningen orkade knappt prata med mig i telefon för att han skrek så, och skickade en remiss till akuten. Givetvis blev han nästan helt tyst när vi väl var på plats, men läkaren hörde honom i väntrummet som tur var. Hon kunde inte säga så mycket, utan ska återkomma på onsdag för att se om det blivit bättre. Hon tror inte han är laktosintolerant (som mig) utan snarare mjölkproteinallergisk. Jag vet att jag inte borde gnälla, ni som haft kolik-barn har det mycket värre, men det skär verkligen i mammahjärtat när prinsen inte kan vara nöjd mer än 5 minuter innan hans mage gör ont. Gråter

Hoppas ni får en mysig fika! Och Perni - inboxa gärna din adress utifall jag blir överraskad av Felix och faktiskt kan ta mig iväg! Om jag lyckas tar jag med mig en påse kanelbullar!

• vikh

Synd att man missar fikaträffen imorgon,men fler tåg går ju.
    Är det nån som har lust att ses på stan på fredag och ta en fika då??
    jag är i stan då.vikh

• angeni

Lille skrutten - hoppas att ni får det bättre med Felix snart. Såg hur du höll på. Du är stark som orkar. Jag som hade ett jättesnällt första barn med inge magknip alls tycker att Patrick kan vara jättejobbig då han är tokgnölig och oftast inge nöjd men det har blivit bättre.

Här spenderades söndagsnatten på vanliga akuten. Sambon och Patrick ramlade i trappen när vi skulle gå och sova. Micke liksom slängde Patrick mot trappen för att inte han skulle ramla och slå i klinkergolvet.  Och eftersom att han är så liten så fick han komma in på kontroll. Micke fick vara kvar hemma trots bruten tå eftersom Lina sov. Jag och Patrick kom väl in vid  kvar i 2 och kom inte därifrån förrän 4. Att man ska få sitta och vänta i nästan 2 timmar på en läkare är ju patetiskt! Nu klarade han sig med bara skrubbsår i huvudet men tänk om han hade haft en blödning? Vad hade inte då kunnat hänt på de 2 timmarna.. Läskigt. Var inte mkt folk på akuten heller. Hörde typ inga människor alls där och tomt i väntrummet.
    Patrick var otroligt svår inatt. Han var väldigt övertrött och totalt chockad av upplevelsen samt säkert förvånad att vi inte var hemma i sängen. Ville snutta och vaggas hela tiden. Var så sjukt trött när vi väl kom hem och i säng inatt vid 5 så jag trodde inte jag skulle orka upp idag. Det gjorde vi inte heller förrän halv tolv. Tack snälla dotter.
    Lina sa inte ett ljud förrän vi gick upp och satt bara och lekte i sängen.

Så nu har sambon en lila mittentå på foten samt att Patrick har en kompress på huvudet för att såret ska läka mer. Men tur i oturen så fick Patrick inte mer skador än ett skrubbsår, kunde ha gått så mkt värre...

Imorgon dagisinskolning. Hoppas ni har det trevligt på fikat imorgon:) 

Nu hoppas jag vi får huset sålt så jag slipper den där läskiga trappen...  vi har trillat 4 gånger nu. Jag två och han två. En gång med Patrick.

• MaraFara
    Bezilia skrev 2010-09-20 15:03:31 följande:
    Marafara: 10.30 passar mig bra! Om du kann hämta mig här så vore det ju super! Har du min adress?
    Inboxa för säkerhetsskull..
  • skuggspel

Åhh! Jag har sumpat min telefon på ljudlöst läge någonstans för hundraelfte gången! Lilla skrutten, om du ringt mig är det därför jag inte svarat!  Ersättningen är ju fri från mjölkprotein också, men ni har säkert köpt sådan själva nu.
    Jag vill gärna komma imorgon men får se hur det går. Loke är hemma från dagis men skulle vara hos min mamma en stund imorgon så vi får se om jag lyckas komma iväg.

• Plankan

Halloj,

Det hade varit trevligt med fika imorgon, men Lilleman har blivit förkyld igen och han producerar ganska mkt snor, så vi får stanna hemma den här gången. Är det ngn som har bra tips mot förkylning?

Idag provade jag att ge honom morotspuré och det var ingen hit! Han grimaserade och sedan spottade han ut smakisen. Detta upprepade sig några gånger tills jag la ner projektet. Vi får prova imorgon igen och se om det smakar bättre dåFlört.

Lille Skrutten - Hoppas det blir bättre snart. N är känslig mot laktosen och fick en massa eksem samt ont i magen när han var cirka en månad gammal. Sedan dess äter han Nutramigen som är en hypoallergen ersättning och det funkar bra fast den smakar inte speciellt gottKräks.

• Bezilia

Det blir tyvärr ingen fika för oss idag. Tove är snorig och jag trodde att det skulle bli bättre till idag men så är det inte. Jättetrist men jag vill inte att hon ska smitta någon av de andra små. Hoppas att ni får supermysigt så ska vi försöka bli av med förkylningen tills på torsdag så att vi kan träffa er på Vallby då!

• HippYgirl

här gick vi upp 5.30 :/  Alex jobbade 7-23 igår och samma tider idag. så kul är det inte att vara själv hemma med 3st som är snuviga och extra gnälliga, men men.

Angeni: usch va lebbigt! men sååå skönt att Patrick klarade sig så pass bra! tur i oturen! Nu tycker ja verkligen ni ska få huset sålt så ni kan flytta till en säker bostad :)

lille Skrutten: hoppas det blir bättre snart, inge kul när man vet att dom har jobbigt och ont :/

Perni: tyvärr kan inte jag och Sam komma idag då han är snuvig och inte ska snuva ner alla andra.

Svar på tråden bf-juni västerås