• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MaraFara
    Bezilia skrev 2010-09-20 09:17:11 följande:
    Marafara: Jag åker gärna med dig till Perni imorgon!
    Härligt.. Ska jag hämta upp dig vid 10.30? Vart passar dig bäst?
  • perni80

knytis låter bar. jag bakar lite smått o gott

• Plogen

Då tar jag med lite pålägg, typ ost och skinka.

• Jolinsfaster

Här har det varit fullt ös hela helgen så jag har inte hunnit kolla in tråden nåt. Svågern har fyllt 40 år, men var bortrest då så i lördags var det kalas för honom. Frida var på sitt bästa humör och hon fixade att sova sina timmar och äta som hon ska, och då brukar inte humöret vara annat än toppen. Skönt med en sån kväll efter förra helgen då jag fick bära henne i 1½ timme när vi var på kräftskiva hos svärföräldrarna.

Vinkväll utan barn låter som en toppenidé. Vi får bestämma datum snart då man inte bokar in annat. Har för mig att jag ska på 60-årskalas i slutet av okt, är svärfars moster som fyller så jag har inte full koll på när det var.

Fikar gärna hos dig Perni i morgon. Jag kan ta med mig lite bubbelvatten.

Fika hos Perni på tisdag (21/9) Kaffe
    Perni
    Lady of Baqueta (måste gå vid 13.30)(bröd)
    Bezilia
    HippYgirl (måste till dagis ca 13.30)
    MaraFara (grönsaker)
    Cicci10 (måste gå vid 13)
    Plogen
    Jolinsfaster (bubbelvatten)

• cicci10

Perni80: Jag vill också ha adressen till dig. Jag kommer lite senare ca 12 skulle jag tro så jag blir tyvärr bara där en kort stund innan vi ska vidare till BVC.

• Jolinsfaster

Jag måste bara beklaga mig över j-vla Försäkringskassan också! Maken har varit föräldraledig med Frida hela sommaren, och innan hon kom hörde han med Fk om hur mycket han skulle få. Jorå, det skulle baseras på hans lön som han hade innan han började studera aug 2006. Kanon tänkte vi, inga problem då. Men så var det tydligen inte! Det började med att han inte kunde ansöka om fp via hemsidan för att e-legitimationen strulade (bara på FKs hemsida), så han fick söka via papper. Han ringer flera gånger och frågar vad som händer för han får inga pengar. "Ditt ärende är under utredning"... IDAG ringer dom och säger att han får lägsta beloppet!! Så det ska vi överklaga och så får vi se vad som händer. Är ju tur att vi fick tillbaka mycket på skatten + snälla föräldrar, för annars hade vi inte överlevt sommaren. Man blir ju så trött på dom! Dålig start på den här veckan.

• MaraFara
    Jolinsfaster skrev 2010-09-20 11:35:06 följande:
    Jag måste bara beklaga mig över j-vla Försäkringskassan också! Maken har varit föräldraledig med Frida hela sommaren, och innan hon kom hörde han med Fk om hur mycket han skulle få. Jorå, det skulle baseras på hans lön som han hade innan han började studera aug 2006. Kanon tänkte vi, inga problem då. Men så var det tydligen inte! Det började med att han inte kunde ansöka om fp via hemsidan för att e-legitimationen strulade (bara på FKs hemsida), så han fick söka via papper. Han ringer flera gånger och frågar vad som händer för han får inga pengar. "Ditt ärende är under utredning"... IDAG ringer dom och säger att han får lägsta beloppet!! Så det ska vi överklaga och så får vi se vad som händer. Är ju tur att vi fick tillbaka mycket på skatten + snälla föräldrar, för annars hade vi inte överlevt sommaren. Man blir ju så trött på dom! Dålig start på den här veckan.
    Försäkringskassan är ett ställe för sig.. Melvins pappa har oxå haft strul när han i sommar var pappaledig med sitt andra barn.. Fick bara halv ersättning mot vad han skulle haft, bara för att han pluggar halvtid via jobbet å jobbar halvtid med med bibehållen heltidslön.. Så FK valde att se det som att han bara jobbar 50%, trots att han får lön utbetalt för 100%..
  • shia

Fikadags igen ! tjoho vad gla jag blir när jag ser detta. Det är så rackarns trevlig och träffa er :)
    Fika hos Perni på tisdag (21/9) Kaffe
    Perni
    Lady of Baqueta (måste gå vid 13.30)(bröd)
    Bezilia
    HippYgirl (måste till dagis ca 13.30)
    MaraFara (grönsaker)
    Cicci10 (måste gå vid 13)
    Plogen
    Jolinsfaster (bubbelvatten)
    Shia

Jolins: så himla tråkigt med FK, dom verkar inte fatta vad dom kan ställa till med! Skönt att ni har haft lite backup i alla fall.

• Bezilia

Marafara: 10.30 passar mig bra! Om du kann hämta mig här så vore det ju super! Har du min adress?

Svar på tråden bf-juni västerås