• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • HippYgirl

angeni: jo jag har ju fördelen att ha min svärmor i Dalarna:) jag klarar inte alex mamma och han klarar inte min. perfekt! :) 

Happy: ja som tycker min mage är gigantisk. kortet vi tog i vecka 26, då är magen lika sort som den var med Leah i vecka 33 så ja vill inte riktigt veta hur mycket mer den kommer växa :)

• vikh

angeni:hej där ja jag bor i Kungsör har bott här i ett är min sambo är härifrån ,så det blev jag som fick flytta på mig,jag är uppvuxen i Västerås jobbar där har mina vänner där och familj.
    Vet du vart  Kungsör ligger ?har du varit där??
    Vi ses på nästa träff hls//Sara L

Vikh
  • MumsMaräng

Ska till BM i dag. Det är enormt vilken skillnad det är på hur man blir omhändertagen som förstagångs mamma och när man väl har ett barn och ska få ett till (eller ett till, eller ett till...) Det är väldigt mycket "ja, du kan ju det här", och väldigt lite skämma bort/måna om tycker jag. Och det känns väl... rätt OK.

Hur som haver, natten var OK- jag slocknade med barnen när jag la dem vid åtta och missade två jobbsamtal och struntade högaktningsfullt i det. Hoppas jag lyckas vara superproduktiv i dag i stället!

Stor kram till er alla!

• Jolinsfaster

Hej på er!

Tack för fikat i söndags. Dessvärre kommer jag förmodligen inte kunna komma nästa gång. Maken och jag ska på 30årsfest på lördagen och har bokat in hotellviselse över natten. Visserligen bara i Örebro, men måste ju passa på att mysa och rå om varandra lite extra innan bäbisen kommer ut.

Idag är jag lite depp. Känner mig bara stor och klumpig. Satte på mig mina jeans som jag inte haft på en vecka, och nu är dom omöjliga att knäppa utan att magen blir helt ohoptryckt. Hade dom knäppta när jag körde bil till jobbet, och vad knöligt det blev att ta sig ur när jag var framme.  Blir nog sista gången jag använder dom här jeansen på ett tag. Sitter nu vid datorn med uppknäppta byxor med gummisnodd för att dom inte ska rasa ner. Tur att jag har lång tröja. Blir till att shoppa i helgen. Jag som i vanliga fall har såå svårt att hitta byxor har inte så stora förhoppningar att hitta mammabyxor. Köpte ett par svarta på Tradera för ett par veckor sen, och dom satt perfekt. Men man vill ju ha nåt att byta med. Får försöka hitta leggings nånstans. Nån som vet var? Ska väl vara glad över att magen växer, men det har varit explosionsartat dom senaste 2-3 veckorna. Tycker det kan lugna ner sig ett tag nu. Nä, ska väl vara glad att magen växer, men lite jobbigt är det allt.

Annars är det bra. Väntar med spänning på att en eventuell köpare ska godta vår kompromiss med hennes skambud, så vi blir av med lägenheten nångång och kan koncentrera oss på den nya och alla bäbisgrejer.

• perni80
    {#lang_emotions_coffee}  Fika 28/2 {#lang_emotions_coffee}

Happy73
    Angeni
    HippYgirl
    MumsMaräng
    (Sussi81)
    Bezilia
    perni80

Har ni bestämt någon tid? Jag måste ju tyvärr åka och jobba kl 16. Men jag är gärna med så länge jag kan!
  • angeni

Vikh: Jag är uppväxt straxt utanför kungsör på landet, skäftruna. Mellan kungsör och arboga. Har gått i skola i kungsör ända tills gymnasiet då jag flydde till Örebro

Har föräldrarna där och jobbade på transcom innan jag fick barn.

Idag blir det stan med en kompis, vars bebis är 5 månader och väger lika mycket nästan som Lina som är dubbelt så gammal. Joella väger 8,5 kg och Lina ca 9. Då vägde ändå Lina nästan 2 kg mer när hon föddes:-P Men är kul ändå att komma hemifrån.

Sedan bokade vi biljetter till Big Comedy tillslut. Förra året sa vi att vi skulle gå men då var det bara 5 dagar inpå förlossning så det vågade vi inte boka. Någon som varit på det förra året?

Här växer inte magen något vilket jag tycker är underbart

Ha det bra alla

• happy73

Jag har köpt  leggenigs på hm mamma avdelningen. Jätte sköna.

• Nihao

{#lang_emotions_coffee}  Fika 28/2 {#lang_emotions_coffee}

Happy73
    Angeni
    HippYgirl
    MumsMaräng
    (Sussi81)
    Bezilia
    perni80
    Nihao

Känner sig någon manad att bju hem till sig, och i så fall bestämma en tid, eller blir det fika på "allmän plats" denna gång?
    Hur många var ni sist, hos Elin? Tänkte ungefär hus stort gäng vi är nuförtin..?

MumsMaräng: jag har också fått det intrycket. Efter RUL ringde jag för att boka tid hos bm, och då sa telefonisten: Jaha, mår du bra? "Jadå, inga krämpor". Bra, då kan vi ta en senare tid, vad sägs om 6 veckor..? Lite småpaff, trodde det var liiiiite mer kontroll än första mötet efter inskrivningen i vecka 24. Det är väl bara att tacka o ta emot att man mår så bra då.

• Jolinsfaster

Happy: Får kolla på HM då. Har för mig att jag testat dom, men att jag inte tyckte om dom, fast det var ju 1½ månad sen. Har inte riktigt samma kroppshydda nu. Vill gärna ha med "fötter", fast då kanske det heter strumpbyxor?

Nihao: Hemma hos Elin var vi väl runt 9-10 st, dvs några fler än på Spicy, fast då var det några som inte kunde komma så vi är nog egentligen 10-15 st. Jättekul! Lär ju vara nån samtidigt som går och vankar i korridoren på förlossningen när det är dags.

Jag trodde också att det skulle vara fler möten hos BM. Är ändå första barnet för mig. Var på inskrivningen, ringde efter RUL och bokade tid för vecka 20-gruppmöte och vanligt besök i vecka 24. Mår också bra, så det är väl bara att tacka och ta emot. Skulle det dyka upp nåt, så är det ju bara att ringa och träffa BM nån extra gång.

• vikh

vikh-sara jag följer också med och fikar den 28/2.

vikh
Svar på tråden bf-juni västerås