• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • angeni

Nu kan jag ansluta mig till folk som haft dåliga dagar.... Fick ett mindre roligt samtal av min styvfar sedan 20 år tillbaka. Han är tillbaka där vi var i höstas, han står inte ut med mamma vilket jag förstår och vi tror fortfarande att hon ljuger för oss då hon är så hemlighetsfull samt även bara pratar om vissa människor på skolan hela tiden. Misstänker att det kanske finns någon form av otrohet på gång. Tror inte det har hänt något ännu men man börjar ju fundera.

Senast i höstas var det lika dant men då bestämde de sig för att gå tillbaka till varandra. Men nu är vi alltså där igen.

Vad ska man göra? Jag håller ju med honom att det är konstigt med en del saker och att hon är så hemlighetsfull. När man varit tillsammans i 20 år måste man väl kunna berätta saker för varandra? Hoppas verkligen vi kan det om 20 år...

Så nu får vi vara lite stöttepelare. Mamma ska komma över ikväll till oss och jag ska försöka att inte säga något, att vara normal men det är svårt.

Hoppas ni andra haft en bättre dag än jag

• MumsMaräng

Nej, nu avsäger jag mig allt ansvar för mig själv! Vad ÄR detta? Total gravidhjärna! VÄGRAR samarbeta och koncentrera sig på jobb och pappersgöra längre än tio minuter i taget, och flyr till Familjeliv eller letar barnvagnar på Blocket så fort den kommer åt. Skandal! Jag kräver skärpning, annars tänker jag avbryta allt framtida samarbete med sagda hjärna och införskaffa en ny. De har visst två för priset av en på Coop, och då ingår hela närminnespaketet och fri uppgradering.

• HippYgirl

Igår var vi i Dalarna hela dagen. på begravningen ville ju inte Leah sitta still så det vart lekrummet för henne och mig. på fikat efteråt var alla gammlingar glada över att hon var där och busade runt. Kändes skönt i allt trist som hänt lixom. "krabaten" sparkade runt som vanligt och ja fick till och med skälla på honom/henne då det vart lite mycket tilllsut :)

när vi kom hem igen runt 21 var jag helt slut! och hade onti ryggen som aldrig förr! la  mig i sängen för att sträcka på mig men då somnade ja visst *ler*

Idag har vi varit till Sala och besiktat våran rishög, och den gick igenom. Några småsaker som ska fixas bara.

nu på e.m ska ja på ryggskola på citypraktiken och det känns ju himla bra med tanke på hur ont jag hade igår.

• tessan27

Hej

Jag hoppar in här i eran tråd. Jag heter Therese och väntar mitt/vårt andra barn nu i slutet på april. Har en dotter som är 4 år som bara längtar efter att få bli storasyster. Vi bor i och för sig inte i Västerås utan i Hallsta men jag är från V-ås och både jag och min sambo jobbar där.

• angeni
    tessan27 skrev 2010-02-11 13:58:36 följande:
    Hej Jag hoppar in här i eran tråd. Jag heter Therese och väntar mitt/vårt andra barn nu i slutet på april. Har en dotter som är 4 år som bara längtar efter att få bli storasyster. Vi bor i och för sig inte i Västerås utan i Hallsta men jag är från V-ås och både jag och min sambo jobbar där.
    Då är jag inte den enda från Hallsta numera då Välkommen
  • MaraFara

Plogen; 10 kg i uppgång, då skulle jag vara överlycklig.. Har ju som sagt gått upp 20 kg, så hur det här ska sluta vet jag inte.. Var ju inte överviktig eller nåt från början, utan hade normal kroppsbyggnad.. Men vad f*n, känner mig inte speciellt tjock.. Var förbi jobbet häromdan, och dom har ju inte sett mig på 1 månad, och dom blev helt chockade över min mage.. Så bara genom att titta på den så förstod dom att jag hade gått upp mycket..

Hänger förresten med på fikat den 28/2.. Har nämligen blivit fortsatt sjukskriven tom mitten av mars då jag valt att plocka semester fram till havandeskapspenning.. Så om allt går i lås så kommer inte jag jobba mer förrän efter jag varit mammaledig..

• tessan27
    angeni skrev 2010-02-11 14:11:36 följande:
    Då är jag inte den enda från Hallsta numera då Välkommen
    Tack ska du ha. Hallsta är väl ett trevligt ställe att bo på. Vart i Hallsta bor ni??
  • angeni
    tessan27 skrev 2010-02-11 14:30:33 följande:
    Tack ska du ha. Hallsta är väl ett trevligt ställe att bo på. Vart i Hallsta bor ni??
    Fredhem bor vi på. Ni då?
  • angeni

Och nej vi bor inte på fredhem, trodde det:-P Men vi bor Barnängen...

• tessan27
    angeni skrev 2010-02-11 14:36:12 följande:
    Och nej vi bor inte på fredhem, trodde det:-P Men vi bor Barnängen...
    vi bor på Duvhällarna
Svar på tråden bf-juni västerås