• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • shia

Sweetiie: vad häftigt med en av varje, Grattis :) Det måste ha varit en otrolig känsla och få se barnen i 3D, det måste ju vara hur tydliga bilder som helst ....

/Frida

• perni80

Hej och tack för i söndags, det var jätte kul att få träffa er! Ser framemot nästa gång. Är det bestämt vart någonstans vi ska vara? Jag kan tyvärr inte ha fikat hemma hos mig. Men jag tänkte jag kunde ta det gången efter? När kan ni??

Kul att göra 3D ultraljud. Fast jag vill inte veta vad det blir förren jag är på förlossnigen. En kompis var på Titut och var jätte nöjde med det. Men det var ju dyrare än på Sibyllekliniken.

Som förstagångsfödeska vill man verkligen vara kvar på BB längre än 6 timmar!! Hoppas att man får det om man vill.

• Nihao

Swweetiie: Grattis, vad kul med en av varje! =) Ni hade inga barn innan heller va?
    Vi var kvar 6 dagar, på 69:an, sen åkte vi hem och fick "hemvård" varannan dag nån vecka till (med full betalning, båda föräldrarna behövdes i vården, vilket gjorde att vi fick totalt 6 veckor ihop från början. Kalas!). Våra tjejer var mellansmå (ca 2050 och 2150g) men starka, amningssugna och livskraftiga, så dagarna på 69:an var guld för oss. En hel veckan föräldrakurs kan man säga:
     "Om barnet/en verkar ha ont i magen kan man göra så här och så här. Så här kan man lirka för att hjälpa till med barnbäcket, så här kan man göra med benen när ni hjälper till med bajsning. Så här kan man hålla/amma/bära båda barnen, det här är en trygg ställning, det här känns bra för barnet, sånt här skrik kan betyda det här och det här....  Vid badning kan man tänka så här och så här, tänk på... "osv Helt fantastiskt, allt från blöjbyten till zinksalva och nattsömn.
    När vi väl kom hem var vi "kungar" på att vara tvillingföräldrar. :) Så all cred till 69:an, hoppas ni får stanna iaf nån extra dag (även om det bästa är att barnen är stora och friska och inte behöver översyn), för det är en jättebonus om man träffar rätt personal!

Jag är så "avundssjuk" på att jag inte kunde vara med på fikat och snacka massa dravel med er, men det blir väl en träff igen den 28:e som vi sa på Spicy? Eller är det nya planer?
    Hur många var ni hos Elin? Hur många är det som är aktiva i denna tråden nu?? :) Ett helg lass västeråstanter! Kul kul.

Jag håller fortfarande på att INTE ta reda på kön. Visst är jag nyfiken, nåt så in i norden, men jag längtar ändå efter att föda Barnet, och sen se könet. En överraskning sådär efter slit och gråt och kämpa och krysta... Får se om jag/vi håller oss.

Oj, vad långt det blev. Och annars är det bara bra med mig och magen.

• angeni

Jag är helt klart på den 28:e är så trött på att sitta hemma nu. Sambon pratar ju inte gärna om gravidteten denna gången:-P tror han har tröttnat lite. haha!

Ultraljud idag för att kolla på njurarna, tror knappast det finns något men är så snällt att de erbjöd ett till ultraljud för att vara på säkra sidan.
    Framför allt för det är så mysigt att se den lilla Hoppas den visar upp sin bästa sida så vi ser könet idag:-P Fast min mor är med idag och jag vill egentligen hålla det hemligt för dem. Aja vi får se hur det går!

• Swweetiie
    Nihao skrev 2010-02-09 09:28:56 följande:
    Swweetiie: Grattis, vad kul med en av varje! =) Ni hade inga barn innan heller va? Vi var kvar 6 dagar, på 69:an, sen åkte vi hem och fick "hemvård" varannan dag nån vecka till (med full betalning, båda föräldrarna behövdes i vården, vilket gjorde att vi fick totalt 6 veckor ihop från början. Kalas!). Våra tjejer var mellansmå (ca 2050 och 2150g) men starka, amningssugna och livskraftiga, så dagarna på 69:an var guld för oss. En hel veckan föräldrakurs kan man säga:  "Om barnet/en verkar ha ont i magen kan man göra så här och så här. Så här kan man lirka för att hjälpa till med barnbäcket, så här kan man göra med benen när ni hjälper till med bajsning. Så här kan man hålla/amma/bära båda barnen, det här är en trygg ställning, det här känns bra för barnet, sånt här skrik kan betyda det här och det här....  Vid badning kan man tänka så här och så här, tänk på... "osv Helt fantastiskt, allt från blöjbyten till zinksalva och nattsömn. När vi väl kom hem var vi "kungar" på att vara tvillingföräldrar. :) Så all cred till 69:an, hoppas ni får stanna iaf nån extra dag (även om det bästa är att barnen är stora och friska och inte behöver översyn), för det är en jättebonus om man träffar rätt personal!
    Ja, det är våra första barn.. så det är riktigt spännande. =)
    Har du tvillingar?
    I vilken vecka kom de?

Klart man önskar att de är fullt friska och får komma hem, men som du sa det är klart att det kan vara bra att få vara kvar någon dag extra bara för att få lite hjälp. Min syster har två barn som jag hjälpt till mycket med men det känns helt främmande inför tvillingar så jag skulle nog tycka att det blir en stors trygghet att få lite hjälp på traven innan man är hemma och "heeeelt ensamma", även om vi inte är det så kan det nog bli lite sån känsla.
    Berätta gärna lite mer om dina om du vill förstås, nå tips? bra o ha saker.
    Att tänka på inför förlossning osv. =)
  • Nihao

Ha ha, jag berättar gärna, men det är inte mycket som skiljer från alla förstagångamammor tror jag. Bättre att köpa på sig sånt man behöver när man saknar det, än att buffra med ALLT innan förlossning och "landning", eftersom 70% av allt kommer du aldrig använda. =)
    Jag hade en bärsjal som jag tyckte om. Stundtals kunde jag bära båda barnen i den (huvudena stack upp som två bröst, ha ha) och ändå göra annat, så det var bra. Annars kan man ju alltid ha en Babybjörn bärsele och ett barn på armen.
    Mina sov mycket i början. Så allt det här med att det skulle vara såååå jobbigt förstår jag inte. Klart det är jobbigt att vara mamma stundtals, men det är det ju även med bara ett barn.

Det bästa som vi gjorde tycker vi, är att från första natten hemma låta tjejerna sova i egen säng. De är så vana vid varann och den närheten, så de sov jättebra, och brydde sig inte om den andra skrek osv. Det har gjort att vi har kunnat sova själva, bra och tryggt i vår säng, hela tiden. Sängen stod vid kortändan av vår säng, så vid amningsdags kröp man ner och tog ett barn, satte sig och ammade, bytte barn, och sen la sig och somnade om. Från början låg de bredvid varann, sen efter ca 3 månader la vi dem skavfötters (pga sparkandet) och vid ca 6 månaders ålder fick de varsin säng.
    Det är väl egentligen det bästa tipset jag kan ge. =) Förlossningen klarar du galant, oavsett hur det kommer gå till. Det är bara att lita på de som är i rummet, de sköter sitt jobb och du lyder och så blir det bäst.

• vårt lilla hjärta

Hej och hallå!

Har inte varit inne på ett tag. Jag är tyvärr i Stockholm den 28/2, men hänger gärna på nästa träff. Jag bor på västra Bäckby, i radhusen, så det är himla nära till Skälby! Har börjar känna svaga puffar där inne och det är ju så underbart! Vill bara shoppa loss och fixa barnrummet nu medsamma!
    Ha det gott!/ Sara J

• happy73

hur många blir vi på nästa träff den 28/2

{#lang_emotions_coffee}  Fika 28/2 {#lang_emotions_coffee}

Happy73

• angeni

Sådär, hemma från ultraljudet. Dock frågade jag aldrig om könet men nu ska vi boka ett till ultraljud.
    Vi ska även tillbaka i vecka 32 för en extra koll, vet inte varför men det verkar var rutin. Så nu tjatar sambon minsann om att vi inte ska åka till sthlm för att vi måste ju kunna få veta i stan då. Men det vågar jag inte lita på.

Så nu tänker jag boka ett i sthlm och så får han minsann ta ledigt och följa med

Svar på tråden bf-juni västerås