• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • happy73
    swweettiie du kan väl lägga upp bf listan i trådstarten så slipper vi ha den rullande.

Här ihelgen blev det inte alls som vi planerat utan vi låg hemma o spydde. Kul men så kan det vara. Men nu mår vi bra.
  • HippYgirl

Igår vart ja lite stressad. jag och Leah var ut i förrådet och röjde lite och så tog jag in syskonvagnen vi köpt för att kolla om den skulle tvättas eller så. lika bra att göra det och inte vänta till sista sekund tänkte jag. Vi har ju alltid tänkt att ja men det är lungt vi har ju massa saker kvar från Leah så vi behöver ju inte inhandla så mycket.

Men så slog det mig, måste ju ha en till spjälsäng eftersom Leah använder sin, visst vagn har vi men ingen liggdel till den, babysittern den sålde vi ju. mjuklift till andra vagnen så man kan använda enkelvagnen kan vara bra.

kom på att det enda vi hade var kläder, en j*vla massa leksaker och ett skötbort *ler*

bilstol har vi också men den lånar en kompis just nu. Så vi har sagt att om vi tar hem den i början av April så är det ju lungt :)

Går in i v 29 idag så det är väl ingen bråska men vart lite stressad när jag inte ALLS tänkt på det innan. ;)

• angeni

Hippygirl - vi tänker precis likadant. Vi har så mycket kvar sedan Lina. Barnvagn och kläder osv. Men ingen bilbarnstol. Den sålde jag till kompisen när hon fick bebis.

Men det slog mej med att vi måste ju ha en säng till... Och syskonvagn såklart. Det är en himla djungel. Dock så har vi några kandidater

Nu börjar jag känna panik med att sälja huset. Har nu trillat i 2 av våra 3 trappor som finns totalt. Förra veckan eller när det var så trillade jag i trappen ner till källaren. Denna gången halkade jag på trappen utanför när vi skulle gå till bilen. Så ursh vad ont jag har i ryggen och rumpan.. Det är inge vidare roligt. Tur i oturen så har jag inte slagit i magen en enda gång.
    Men om man gör det, måste man åka in på kontroll då? Kanske tänkte om någon vet, ifall det händer igen:-P haha

• shia

ojoj, här skrivs det för fulla muggar ! hinner inte hälsa på här så mycket just nu, vi är inne på slutskedet av renoveringen i vår nya lägenhet så vi är knappt hemma !!
    Hoppas att ni alla mår bra och att magarna bara växer och gror ....

Kram /Frida

• Jolinsfaster

Angeni - Ert hus låter ju mer eller mindre livsfarligt! Kanske inte ska nämna att du ramlat så mycket till ev köpare. Inte så bra försäljningstips Hoppas ni får det sålt snart! Om du skulle ramla på magen, så tror jag att du känner ifall det är nåt du borde kolla upp. Får du nån blödning är valet enkelt. Jag tänker så att det är bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.

I helgen var vi och tittade på tapeter till nya lägenheten. Jag hade redan sett ut en fin tapet på Rusta i sovrummet som vi egentligen sagt att vi ska vänta med (utan att säga nåt till honom). Maken bestämde att vi skulle åka till Bauhaus och titta på tapeter till vardagsrummet där det verkligen behövs nya. På söndagen frågar han om vi inte ska åka till Rusta och kolla på tapet till sovrummet ändå... och väl där väljer HAN den som jag sett på nätet! Summan är att jag fick precis som jag ville, men att utåt sett så var det precis som om han bestämt allt. Vet inte hur jag lyckades, men jag är helnöjd!

Hann också förbi H&M på stan i lördags. Där fanns det en ställning med reakläder på vanliga damavdelningen. Naturligtvis går jag dit och tittar. Me like rea! Och hittar även mammakläder på samma ställning! Så det blev en tröja och en tunika för halva priset. Me like ännu mer! Köpte även leggings (inte strumpbyxor), men dom var inte på rea.

Är det nån mer än jag som fått halsbränna? Jag har aldrig haft det tidigare, men igår fick jag det på kvällen när jag simmade och det fortsatte resten av kvällen. Hjälpte med Samarin dock.

• Jolinsfaster

Angeni - Ert hus låter ju mer eller mindre livsfarligt! Kanske inte ska nämna att du ramlat så mycket till ev köpare. Inte så bra försäljningstips Hoppas ni får det sålt snart! Om du skulle ramla på magen, så tror jag att du känner ifall det är nåt du borde kolla upp. Får du nån blödning är valet enkelt. Jag tänker så att det är bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.

I helgen var vi och tittade på tapeter till nya lägenheten. Jag hade redan sett ut en fin tapet på Rusta i sovrummet som vi egentligen sagt att vi ska vänta med (utan att säga nåt till honom). Maken bestämde att vi skulle åka till Bauhaus och titta på tapeter till vardagsrummet där det verkligen behövs nya. På söndagen frågar han om vi inte ska åka till Rusta och kolla på tapet till sovrummet ändå... och väl där väljer HAN den som jag sett på nätet! Summan är att jag fick precis som jag ville, men att utåt sett så var det precis som om han bestämt allt. Vet inte hur jag lyckades, men jag är helnöjd!

Hann också förbi H&M på stan i lördags. Där fanns det en ställning med reakläder på vanliga damavdelningen. Naturligtvis går jag dit och tittar. Me like rea! Och hittar även mammakläder på samma ställning! Så det blev en tröja och en tunika för halva priset. Me like ännu mer! Köpte även leggings (inte strumpbyxor), men dom var inte på rea.

Är det nån mer än jag som fått halsbränna? Jag har aldrig haft det tidigare, men igår fick jag det på kvällen när jag simmade och det fortsatte resten av kvällen. Hjälpte med Samarin dock.

• Jolinsfaster

Ojdå, blev visst två inlägg...

• MaraFara

Jolinsfaster; halsbränna har jag verkligen.. Fy vad det är vidrigt.. Kör med Novaluzid, mandlar och havregryn om vartannat för att lindra, och det blir bättre.. Men försvinner helt gör det inte..

• angeni

Jolinsfaster: Nej det är nog inte värt att nämna till en blivande köpare. Just nu står vi i valet och kvalet på att byta mäklare, känns inte som det händer något med den vi har. Ni sålde nyss lägenhet? Vilken mäklare hade ni då? Trivdes ni med den?

Här kan de gå flera dagar efter det att visning varit och vi är fortfarande i ovisshet. Visning var förra måndagen och idag vet vi fortfarande ingenting.. känns inte lovande.

• Nihao

Jag har halsbränna när det stressar på kvällarna, men har fått tips om att dricka bubbelvatten. Så nu står en kanna kolsyrat bredvid mig hela tiden i soffan på kvällen framför tv:n, och det känns som det blivit bättre. billigt att bara knata in i köket o fylla på. :)
    Käkade nån sån där vidrig tablett i slutet av min förra grav för sura uppstötningar (typ novalucol eller nåt), men det får man ju kväljningar av!!
    Hoppas bubbelvatten räcker länge.

Angeni: Hoppas ni får huset sålt snart, låter jätteläskigt att bara ramla omkring överallt!!

Svar på tråden bf-juni västerås