• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • happy73
    jolinfaster skrattar, ja då heter det strumpbyxor{#lang_emotions_wink}.

Idag har vi krockat med bilen. En kille körde in i oss. Som tur var gick det i snigelfart plus att ingen skadade sig. Men suck vad drygt det är o hålla på med papper o försäkringsbolag.
  • shia

Happy73: vad skönt att höra att allt gick bra med er och att ingen kom till skada :)

Vi har flyttar helg den 28:e men jag ska se om jag kan få smita undan en stund för att umgås med er, jag återkommer med en anmälan framöver förhoppningsvis.

Appropå någont helt annat, har ni blivit anmäld till någon föräldraträff? Är det barnmorskan som anmäler oss till det eller hur fungerar det ?

• Plogen
    {#lang_emotions_coffee}  Fika 28/2 {#lang_emotions_coffee}

Happy73
    Angeni
    HippYgirl
    MumsMaräng
    (Sussi81)
    Bezilia
    perni80
    Nihao
    Vikh
    Plogen

Kul att vi verkar bli så många! Snart får vi hyra lokal!

Var hos BM igår. När jag beklagade mig över att jag redan gått upp 10 kg sa hon: "du kommer nog gå upp 25 kg totalt". Känns sisådär. Är det bara jag som har gått upp så här mycket?

shia: Jag frågade min BM om föräldrautbildning och hon sa att vi kommer att bli kallade lite längre fram i vår. 
  • shia

Plogen: aha, då är det bara att invänta då :). Angående vikten så har jag själv bara gått upp 3 kilo så jag är lite orolig åt andra hållet istället !

• happy73

Nu blev jag tvungen o väga mig o visst hade jag gått upp massa 7,8 kg så här på kvällen. Skit jag trodde att jag bara hade gått upp lite grann.{#lang_emotions_surprised}

• Plogen

Ja, det är väl säkert stor spridning på hur mycket/lite man går upp. Fast jag tycker 10 kg redan känns lite väl mycket. Kan bli jobbigt att gå ner sen...

• Nihao

... och jag har fortfarande inte gått upp nåt, kanske ett kilo. Ligger på stadiga 70, men har en gravidkula nu, så på nåt sätt så kompenserar kroppen sina fettreserver och ger barnet det den behöver. Känns lite sjukt eftersom jag gick upp MYCKET sist. Ska på kontroll hos BM nästa vecka, så då får jag nog reda på om allt är som det ska. Hoppas hoppas. Helt plötsligt ligger jag väl på 25+ igen. :D

Jag får ingen mammagrupp. :( Det är förstagångsmammor föunnat. OM man nu inte får tvillingar, för då får man gå i tvillingföräldragrupp, oavsett om man har barn innan. Så jag har aldrig fått gå i en "vanlig" mammagrupp.

Ni får bli min egen grupp nu. :)

• Jolinsfaster

Vi packade ner vår badrumsvåg när vi skulle ha visning för ett par veckor sen, och den har inte kommit upp igen. När jag vägde mig senast hade jag gått upp 3-4 kg, men det var ju ett tag sen som sagt. Vi ska föresten skriva på försäljningspapper för vår nuvarande lägenhet ikväll. Så himla skönt! Visserligen fick gå ner rätt mycket från utgångspriset, men samtidigt var det samma summa som en annan mäklare värderat lägenheten till, så vi är nöjda. Nu kan vi äntligen koncentrera oss på flytten till den nya lägenheten och BÄBISGREJER, som kommit lite i skymundan då allt hängt på om vi skulle få lägenheten såld. Jag ropar hej i kväll när allt är påskrivet.

Nihao: Har du berättat för jobbarkompisarna är du är gravid nu, och att det var därför du kunde köra till festen?

Happy: Vilken tur att ingen blev skadad i krocken! Var ni hela familjen i bilen när det hände? Kan ju vara nog dramatiskt att bli krockad när man inte är beredd (och när är man det?).

• happy73
    Jolinsfaster vad kul med kontrakt skrivning. Vi ska träffa mäklaren på tisdag då nu våran också är såld så på tisdag blir det skönt att få pusta ut att vi har blivit av med lgh. Jag ladde sambon med att så fort jag haft klädpartyt på måndag så ska kartongerna upp från källaren o det ska RENSAS hehe.

När det gäller krocken så var jag själv i min bil o den andra killen var också själv. Men oj vad rädd o försiktigt man åker nu man törs ju inte lite på någon bil längre.
  • Nihao

Jolinsfaster: Kul med kontrakt! =) Grattis.
    Nej, jag har inte berättat. Blir i morgon, jag laddar för fullt mentalt idag. Inte för jobbarkompisarna, utan för chefen. Det är ju mindre än 4 månader kvar nu, iiiiii!

happy: Jag är livrädd för alla bilar när jag cyklar, tror ingen ser mig (trots lyse), tänk om man blir påkörd! I bil är jag dumt nog inte alls rädd.

Svar på tråden bf-juni västerås