• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • perni80

Hej!
    Vilken aktivitet det är i tråden! Hoppas att det är bra med alla och angeni se till att inte trilla så mkt {#lang_emotions_wink} Såg att jag inte fanns med på BF listan. Jag ska ha 1 juni. Skulle du swwweetiiie lägga till mig??

• subj4401

Här är det också en med superhalsbränna med som lidrar det helt med hjälp av Gaviscon. Finns som flytade å tabletter så jag har den flytade hemma å tabletter på jobbet.

• Jolinsfaster

"Skönt" att höra att fler har halsbränna. Känns lite psykologiskt för min del på nå vis. Tidigare under dagen igår läste jag på nån sida att halsbränna var vanligt, och så får jag det på kvällen. Hoppas att det bara var tillfälligt.

Angeni - En sak har jag lärt mig om mäklare. Det gäller att ligga på dom, och inte räkna med att dom ska höra av sig. Om det är över en vecka sen ni hade visning och fortfarande inte hört nåt - ring mäklaren och hör vad som händer, om ni ska ha en till visning, om det är nån som hört av sig. Vi köpte och sålde av/med Skandiamäklarna. Dom tycker vi har varit bra, men som sagt, det gäller att ligga på själv, och inte lita på allt vad dom säger. Är ju lite rackarspel det här med att köpa och sälja. Säljaren vill ha så mycket som möjligt, och köparen vill betala så lite som möjligt. Svårt att få ihop dom ekvationerna. Samtidigt är det ju mäklarens jobb att få ert hus sålt, så lite aktiva måste dom ju vara, för annars får ju dom inga pengar heller.

• mia1973

Hej!

Har min bf i juni, blev lite nyfken på detta forum. Själv ganska ensammen om att vara gravid skulle vara trevligt och träffa andra i samma tillstånd. Hoppas detta är ett sånt forum.

Mia

• happy73

välkommen mia. vilket datum i juni ska du ha o hur mår du. Är du född 73 det är jag.

Mäklare vi hade Mats Taxen helt okej

• angeni

Jolinsfaster: Jodå att ligga på har vi fått gjort som hökar. Han har inte ringt oss om inte vi har ringt innan. Det är så värdelöst! De ska ju värna om kundkontakten, det är ju ändå vi som betalar hans lön:-P haha

Vi funderar på att prata runt lite gällande mäklare och arvoden. Vi vill inte betala mycket i mäklaravgift eftersom att de ändå knappt sköter sitt jobb. Här har de inte annonserat vårt hus speciellt mycket alls. Bara på hemnet.

Jag ska försöka att inte trilla något mer nu

• mia1973

Hej igen!

Jag är beräknad den 1 juni  och ja jag är själv årgång -73 du oxå. När är du beräknad?

// Mia

• happy73

Jag är beräknad 17 juni. Om du har hängt med i tråden kommer vi ha en fika träff snart så skriv upp dig om du kan hänga på

• Bezilia

Hej på er alla och välkommen till vår tråd Mia!

Än så länge har jag klarat mig ganska bra ifrån halsbränna. Har bara kännt av det någon gång hittills. Däremot har jag börjat känna av allt oftare att magen spänner sig och blir stenhård. Det gör inte ont men känns lite konstigt. Jag antar det att ddet är livmodern som drar ihop sig och "tränar" nför kommande uppgift. Någon annan som kännt det?

Igår var vi hos barnmorskan igen och magen har växt till 25 cm, 1 cm / vecka. Dessutom hade blodvärdet gått upp från 111 som  ju är på gränsen till 117. Så järntabletterna gör susen! Även hjärtljuden lät bra. Min sambo har lånat ett stetoskop av en vän och härom dagen lyckades vi höra hjärtljud!

Happy73: Hoppas att ni hade trevligt igår! Köpte du mycket kläder? Själv satt jag med jobb halva kvällen! :( Det får bli nästa gång istället.

• MumsMaräng

Hej Tjejer!

Hur fungerar era nätter (utöver det att en del av oss är uppe med småbarn)? Är ni upp och kissar ofta? Äter? Dricker? Drömmer intensivt? Jag är inne i någon sorts mardrömsfas och alternerar drunkning med biljakter och terrorister. Ofta går det ut på att jag ska rädda någon och så vaknar jag kallsvettig ett par gånger per natt. Utöver det är jag upp och kissar så där var tredje timme och brukar tanka med hårdbrödmacka och ett glas mjölk vid tre. Sedan är jag förstås helt SLUT vid ett-två på eftermiddagen och håller på att slockna vid datorn.

Tja, kanske är det lika bra att kroppen får öva på den sönderhackade sömnen, innan bebisen kommer. Men mardrömmarna är jag gärna utan.

I dag ska vi ha min bror och fru på middag, och passa på att fråga dem om de vill vara Gudföräldrar till det nya barnet. Lite spännande! Sedan ser vi dem nog inte förrän till dopet, för de bor inte i landet.

Stor kram till er alla, och jag hoppas att ni inte lider för mycket av halsbränna i dag och att Angeni tar på sig skyddsdräkt eller sitter STILL! ;D Skämt å sido- var rädda om er!

Mvh, Mums

Svar på tråden bf-juni västerås