• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • cicci10

Plogen: jag kommer gärna till dig på fika. Det är så många som ska baka gott så nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta med... Kanske lite vindruvor

Fikaknytis hos Plogen 27/10 kl 13
    Plogen
    Bezilia, Cupcakes
    Lady of Baqueta, Kolasnittar
    Lille Skrutten, brownies
    Jolinsfaster, Dumlemuffins (ja, Leilas)
    Plankan, vanliga hederliga bullar och några överblivna macarons.
    Cicci10 vindruvor

• ellan021

Man har mycket att läsa igen när man inte vart inne på ett par dagar =) Nu är det gjort iaf och nu ska jag försöka reda ut listor.

Vinkvällen får jag nog hoppa, ammar ju lillskruttan fortfarande så det blir inget vindrickande för mig på ett par månader och för att inte sitta å dräggla i era glas så gör jag nog bäst i att stanna hemma.

Fika hos Angeni fredagen 22 okt kl 11
    Vill verkligen komma men nu har jag kommit på att vi sålde ju en bil vilket gör att vi bara har en kvar så jag måste höra med sambon så inte han har tänkt ha bilen på fredag. Kan ju bli lite långt att gå...
    Men annars kan jag ta me mig goda nyttomuffins.

Fika är alltid trevligt så jag är me på nästa oxå =)

Fikaknytis hos Plogen 27/10 kl 13

Plogen
    Bezilia, Cupcakes
    Lady of Baqueta, Kolasnittar
    Lille Skrutten, brownies
    Jolinsfaster, Dumlemuffins (ja, Leilas)
    Plankan, vanliga hederliga bullar och några överblivna macarons.
    Cicci10 vindruvor
    Ellan021, hmmm kladdkakemuffins

Var med Charlee till BVC i måndags. Träffade en tredje läkare som skulle titta på hennes huvud. Han sa samma sak som dom andra två, att hon verkar va en helt frisk liten tjej och nu skulle han sätta punkt gällande hennes huvud.
    Ja och Nik har inte ens funderat på om de skulle vart nått konstigt me hennes lilla fläck uppe på huvudet men BVC har vart väldigt intresserade så nu känns det ju skönt att det va tredje gången gillt.
    Hon har nu passerat 5 kg sträcket och väger 5,2 och är 61 lång =)

Jag hoppar Odensvi imorrn, tänkte ta en långprommis med hundarna och barnvagnen å de tar lite på krafterna ibland beroende på om odjuren är samarbetsvilliga lr inte.

• MaraFara

Jag hoppar av allt vad fikor heter för ett tag framöver.. Mår allt annat än bra just nu.. Melvin kräver massor av mig, är allmänt gnällig och sover fortfarande apdåligt på nätterna.. Vaknar ju varannan timme för mat, oavsett ersättning eller amning.. Är helt slut mentalt, och fysiskt.. Sen ska jag ju räcka till åt mina andra 3 barn oxå..

• Plogen
    MaraFara skrev 2010-10-21 14:20:34 följande:

Jag hoppar av allt vad fikor heter för ett tag framöver.. Mår allt annat än bra just nu.. Melvin kräver massor av mig, är allmänt gnällig och sover fortfarande apdåligt på nätterna.. Vaknar ju varannan timme för mat, oavsett ersättning eller amning.. Är helt slut mentalt, och fysiskt.. Sen ska jag ju räcka till åt mina andra 3 barn oxå..

Jobbigt! Men jag känner igen en del av det, vi har det också lite kämpigt här hemma just nu, men jag har i alla fall inte 3 andra barn att ta hand om! Lilla prinsessan vill äta på nätterna istället för på dagarna, jag ammar ca varannan timme på nätterna och på dagarna skriker hon när vi ska amma. Har försökt med flaska men hon vägrar och skriker då också. Nu ska jag testa gröt och se om det blir nån bättring. Man blir helt slut när man inte får sova på nätterna....
  • cicci10

Idag invigde vi sittdelen på vagnen för att få plats med åkpåsen. plogen, jag tror jag lyckades trycka ner ryggstödet lite till men det är fortf inte fullt liggande.

Sedan har vi varit på pinglan idag o hjälp vad mammor o bebisar det var o ändå är det mindre kl 14 när vi var där säger de. Vill nog inte veta hur det är på fm.

ellan: det va ju bra att även en tredje läkare kunde ge samma beskedGlad fast det är ju bra att läkarna är nogranna om de misstänkt något vi har ju alla kunnat läsa om missar som hänt av läkare även om det kan kännas omständigt för er med alla läkarbesök.

• skuggspel
    Angeni: Jag  kan inte komma till dig imorgon. Jag har hoppats in i det längsta att Birk och Nemo skulle bli friska men när jag ligger här och lyssnar på hur det skräller när de hostar erkänner jag att det är kört.
    Jag var hos läkare och tog prov på Birk idag och det är tydligen virus. Nu har de varit sjuka i över 2,5 veckor och det vore ganska hänsynslöst av mig att ta med dem och riskera att smitta ner er. Det funkar att vara ute och gå men att ligga i samma rum på samma filt vore bara onödigt... och roligt..men dumt. Suck, vad är väl en bal på slottet..?

Plogen: Jag vågar inte riktigt skriva upp mig på din lista innan jag vet att de är friska, annars blir det tredje gången i rad som jag måste banga pga samma sketna virus.

Rynkar på näsan
  • angeni

Skuggspel: Det är ingen fara! Hoppas de kryar på sig.

Ni andra, det ska bli jättekul att träffas imorgon, var ett tag sedan nu!

• Bezilia

Tack för en trevlig dag på Odensvi idag! När vi kom hem blev det en sunds snarkande på soffan för både mig och Tove och sen provade vi broccolipure för första gången tillsammans med favoriten palstrernacka. Det gick ner och verkade gott.
    Lite senare bestämde jag mig för att testa lite ersättning i nappflaska och gissa om jag blev förvånad när det slank ner drygt en halv dl till skillnad från senaste gångerna då hon tvärvägrat. Tyvärr råkade vi ut för samma sak som Frank gjorde häromdagen. Det blev tydligen lite förmycket i magen så efter sista amningen kom det en jättespya när jag skulle lägga henne. Så nu ligger sängkläderna, pyjamasen och täcket i tvättmaskinen men Tove sover iallafall.  Ska förtsätta att testa flaskan (nappflaskan då, Mums!) för jag har bestämt mig för attdet ska funka tills vinkvällen!

Skuggspel: Vad trist att grabbarna fortfarande är sjuka. Säg till om du vill promenera en sväng någon dag.

Marafara: Vad tråkigt att du inte kommer imorgon. Har ju inte träffat dig sedan 9:e juni på Hälla! Förstår att du har jobbigt och håller tummarna för att det blir bättre snart!

Vi ses i Hallsta imorgon!

• shia

här har vi en misstänkt ögoninflammation så vi vågar inte komma idag. Hört att det smittar ganska lätt. Hade så gärna viljat komma idag, var ju så länge sedan jag såg er !

• Addisen

Shia,
    Är du tillbaka i Västerås? Trodde du fortfarande rullade runt i snön uppe i norr. Välkommen hem! Men trist med ögoninflammation, hoppas V blir bättre snart!

Bezilia
    Oj, råkade ni ut för monsterspyor oxå, stackars lilla Tove. Men skönt att hon somnade ändå.

Skuggspel
    Virus? Det lät inte alls roligt, hoppas de små killarna mår bättre snart.

Här har vi en kille som sitter i gåstolen och är förväntansfull inför dagens fika, varken jag eller Frank har någonsin varit i Hallsta så det blir något nytt!

Vi ses snart!

Svar på tråden bf-juni västerås