• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • angeni

Kul att vi blir ett redigt gäng :) Alltid lika roligt. Jag tänkte vi kör väl någon form av knytis då jag helt plötsligt blev av med alla soppa sedan dopet då min far skulle ha med det upp till jakten. Tänkte baka någon paj men det blir ju inte så mkt mat så vi kan väl göra som vi brukar. När alla tar med något blir det tillslut ganska mkt och mättande ändå :)

Nu har vi bestämt att vi ska sluta amma. Efter vår helvetesnatt med mkt uppvak kom ännu en sådan natt. Men han äter inte uten bara snuttar och nappen duger inte.. Så nu blir det flaska och sedan kämpa på med buffning i rumpan och napp, det fungerade inatt iallafall ett par gånger.

• angeni

Catzz: Önskar man bodde i ett slott så man slapp trängas. Men finns det hjärterum finns det stjärterum :)Du är väldigt välkommen att komma på fikat!

• shia

vin, var det någon som sa vin ? Jag är alltid redo för en glas vin eller TVÅ ...hehehe. e ju typ hunda biljoner år sedan man drack ett glas vin.

Här har vi äntligen fått lite besked från mammas läkare. Vi är rätt upprörd just nu för hon har inte fått tid för undersökning förrän den 3 NOV ! då har hon gått med diagnosen i mer än 5 veckor utan att få ha träffat någon läkare. Enligt reglerna får det inte dröja mer än 14 dagar . Så vi vet egentligen inte så mycket mer. Mor är ändå vid god vigör och hon hinner inte tänka på så mycket annat än solstrålen Viktor just nu. Men det klart att hon är trött och måste vila en del på dagarna.

Viktor har blivit som en ny människa sedan vi kom hit, måste vara en ny "fas" , nya ersättningen eller så är det den härliga norrlandsluften som gör det. Från att bara ha sovit 3*30 min pass om dagen så sover han 2-3 timmar på fm och 2-3 timmar på efm och sedan är han bara glad , glad, glad. Det är sååå härligt att se att han mår bra

Idag bär det av till Lycksele med buss (13 mil inåt landet) . Eriks föräldrar måste ju också få träffa lilleman. Blir buss , hade tänkt låna mamma och pappas bil och köra dit men där är det mer snö och is där  så jag la ned det projektet !! Ska troligtvis ändå bli blia där på söndag med ändå ;)

nu blev det visst ett ganska långt inlägg med det bjuder jag så gärna på !

• angeni

shia : Det är ju sjukt att ni måste vänta så länge på vidare undersökningar, har ni ringt och försökt trycka på dem lite?
    Skönt att allt går bra med Victor där uppe! Så kul att höra att han sover längre pass :)

• happy73

shia ring o terra dem o tala om att det inte är okej med en så lång väntetid o att ni tänker göra en anmälan på dem om ni inte får tid NU.

• cicci10

Hej

Har inte varit här inne på några dagar, vad ni varit duktiga på att skriva. Kul att läsa alltGlad
    Så såg jag att det kommit en ny mamma, välkommen Catzz

Åh vad roligt det skulle vara med en vinkväll och kanske få känna sig som Cicci igen och inte bara som Julias mamma även fast det är det underbaraste som finns. Vi ska väl försöka börja med lite gröt till lilla damen så småning om, hon är ju inte så gammal än så får vi se om jag kan följa med. Jag ammar ju henne helt o hållet och inte tar hon nappflaska heller. Hon bara tuggar på allt. Men med lite träning så kanske det går med flaskan även för henne.

Vi har varit på en liten tripp i Sthlm och hälsat på Julias mormor och morfar och det har varit helt underbart väder. Nu är vi tillbaka i den friska luften på landet igen.
    Vi var inne på Zara, vilka fina bebiskläder de har. Om jag kunde skulle jag köpt allt som de hadeTungan ute  Är det någon mer än jag som undrar varför vi i V-rås har dubbelt av alla klädaffärer Lindex, MQ, Kapphal mfl nu när Igor öppnat. Tror t om att det finns trippelt av någon kedja inne i stan. Man kan ju bara hoppas på att de har lite bättre fantasi när de öppnar nya köpcentret i Erikslund. Eller så vill inga andra butiker öppna i V-rås...

Shia: vad tråkigt att höra att sjukvården inte fungerar. Man blir så besviken och ibland verkar det som att den som skriker högst får hjälp först.

Dags för att fixa lite käk

Ha det bra allihop

• angeni

Ellan021: Känner igen det där med bil som bara kostar pengar att ha. Vi hade en audi i nästan 2 år som inte gjorde något annat än att ha de konstigaste felen efter varandra. Bilfirman vi lämnade in den på frågade sambon häromdagen om bilen gick bra eftersom de inte sett oss där på länge, då blir man generad Men vi bytte den mot en V70 och har hittills inga fel alls!
    Skönt att ni blev av med den!

Här håller vi på och röjer inför visning på måndag, hoppas att måndagen är dagen då det händer. Någon annan förälskar sig i vårt hus!

Har vairt lite sjuka här men friska idag men för att inte smitta någon så stannade vi hemma från ett dop idag, och då missade vi deras överraskningsbröllop... Fan också!

• Bezilia

Här  hemma kommer vi inte heller någon vart med nappflaskan... Vi testade idag igen och det blev hysteriskt skrik istället. Det verkar kvitta vilken napp  och ifall det är ersättning eller bröstmjölk. Tidigare har hon ju ätit både och i flaska så det är ju lite frustrerande att det inte funkar alls nu.och Cissi jag håller med dig, det vore skönt att få en barnfri kväll så att man får vara bara Anna en stund.

Ikväll har vi dessutom lite läggningsstrul. Vi gjorde som vanligt och Tove sov kl 19.15... Men nu är hon vaken... Hon vaknade och var jätteledsen och trots att jag lyckades få henne att somna om genom att amma henne men sen vaknade hon igen fem minuter senare. Dessutom var middagen precis klar så jag tog upp henne och helt plötsligt är hon nöjd. Hon sitter i babysittern och biter på en leksak. Så nu blir det att göra om läggningsproseduren och hoppas att det går lite bättre...

Svar på tråden bf-juni västerås