• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • HippYgirl

nu har jag snart varit uppe i 12 timmar. kidsen är hemma från dagis nu och jag är helt slut! Men Leah sover om ca 2,5 tim så då kanske ja kan lägga mig en stund. när Alfons lägger sig kl 20 SKA Leah sova, så ja kan sova. hehe!

påminnelse!

Fika hos Angeni fredagen 22 okt kl 11

HippYgirl med Sam och Leah
    MaraFara (plats för en mamma+bebis i bilen)
    vikh: kommer gärna då,ska hem från Västerås då,
    om nån vill åka med ditt så går det bra.Fast hem ska jag
    åka till Kungsör.

• cicci10

Shia: Fy vad jobbigt för er och det ni redan gått igenom, måste vara fruktansvärt... Jag hoppas verkligen att det går bra. Här kommer en bamse kram från mig och Julia.

Jolins: tack för en trevlig dag igår!

Idag har jag och Julia varit på sångstund i Barkarö, påminde faktiskt lite om sångstunden på VallbyGlad  Så om ni får lust att ta er ut på landet en tisdag fm så skulle det vara skoj.
    Nu under em har Julia sovit närmare 2 timmar, minns inte när det var sist hon sov så länge en em. Jag har bland annat hunnit med att damsuga och klippt tånaglarna och gjort rent i katternas toaletten. Sånt där som man knappt hinner med nu förtiden.

Men nu har hon vaknat så det är bäst att jag tar hand om henne...

• Bezilia

Vi fick tipset att vi kanske börjar nattningen lite för sent eftersom Tove varit så gnällig och skrikig när vi har nattat. Så ikväll började vi med ett bad och sedan pyamas kl 19 istället för 20. Sen fick hon mat och så gick jag in och skulle natta henne i sovrummet. 5 minuter senare sov hon!!! Helt otroligt! å nu är det bara att hoppas att hon inte vaknar en massa gånger inatt och jättetidigt imorgon.
    Vi kommer till Vallby på torsdag.

• Plogen
    Bezilia: kanske värt att testa här också. Ikväll ville hon absolut inte sova, vi har hållt på en timme, sen åtta, och nu somnade hon precis.

Cicci
    : Vad skönt med en två timmars paus! Det har jag inte haft på länge...

Angeni: jag kan tyvärr inte den 22:a, ska besöka jobbet då.

Däremot räknar vi med att komma till Vallby på torsdag. Är det fortfarande kl 10 som gäller?
  • Nihao

Tack Jolins för fika, kul att kunna ta med mina andra barn också. :) Shia, du vet att vi tänker på dig här hemma, hoppas mamma o pappa får lite bra besked o en massa solsken från Viktor. Här säger vår BVC-tant att lillprinsens knappa 6 kg inte riktigt räcker till hans 65 cm... Så nu blir det mer flaskmatning, då han inte blir lika distraherad som vid bröstet, (pumpa pumpa) o även testa att dundra i han lite ersättning efter kvällsamningen. Så får vi se om han kan smyga tillbaks till sin kurva. Ha ha HippY, vilken morgon. Skulle kunna varit här, känner igen det här med "ni är det morgon" fast det är NATT. Har varit på röda korset-utbildningen hjärt- och lungräddning för barn nu, två tretimmarspass. Väl investerad tid.

• Nihao

Ps, vi har också en sjujäkla massa äpplen.

• skuggspel

åka till Kungsör.
    Skuggspel , om bebisarna är friska
  • MumsMaräng

Hej alla Mammor! Åh, vad länge sedan det var jag träffade er känner jag! Jag har försökt läsa ikapp lite i tråden. Shia: Jag tänker på dig och din familj. Vad tråkigt att din Mamma inte mår bra. Jag hoppas verkligen att det ska vara en godartad knöl.

Ja, här hemma lever livet hej hopp. P har lunginflammation sedan en vecka med runt 40 grader konstant. Jag försöker styra upp fakturor och offerter och elände som förstås alla skulle ha tagits hand om IGÅR. I går kväll lyckades jag duscha P i alla fall. Närmare två meter man på dryga 100 kilo som knappt kan stå på benen är svår att manövrera intvålad! :D

Barnen alternerar mellan skola och aktiviteter och kompisar och bebisen och jag agerar sköterska/TAXI/kock/administration. Nätterna sitter ihop med dagarna och snart är L fyra månader! Jag var på uppföljning på Klara, vilket var jättebra. Jag ÄLSKAR Päivi på Klara!

Nu hoppas jag att jag kan komma och träffa er snart!
    Stor kram från Leons Mamma!

• ellan021

åka till Kungsör.
    Skuggspel , om bebisarna är friska
    Ellan021, kommer lite senare, ska till MVC kvart i elva

behöver en adress oxå =)
  • angeni

Kul att det kommer en del på fika :) Tänkte om man skulle försöka på sig något matigare eftersom det är en bit att åka och ändå lunch tid. Kanske ska göra någon knytisvariant som vi brukar?

Kommer bjuda på gulaschsoppa och kanske gör någon paj med. Gulschsoppan är kvar sedan dopet och vore skönt att bli av med lite grann ur frysen :) Om någon är allergisk mot något som är vanligt i matlagning så skrik till :)

Kommer maila adressen till er alla som behöver den!

Svar på tråden bf-juni västerås