• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • shia
    Nu har vi landat i Umeå. Flygresan gick tipp topp, han märkte inte av någonting av trycket. Satt mest och pratade sig igenom resan, passade även på att ta en lite powernap. Trodde han skulle bli lite upprörd när jag fick lov att plocka ur honom ur bärselen för att knäppa fast honom i ett eget litet säkerhetsbälte men det gick hur bra som helst ! Nu ska vi försöka njuta av tiden här tillsammans med mor och far så gott det går och ta vara på dagarnaHjärta

Bezilia:
    va kul med lilla tanden, hur går det med amningen , känner du av något ?

Angeni: Jag och V kommer mer än gärna och hälsa på er. Vi ska åka hem den 20:e om mamma är OK. Kan hända att vi stannar längre men då hör jag av mig.  

Fika hos Angeni fredagen 22 okt kl 11

HippYgirl med Sam och Leah
    MaraFara (plats för en mamma+bebis i bilen)
    vikh: kommer gärna då,ska hem från Västerås då,
    om nån vill åka med ditt så går det bra.Fast hem ska jag
    åka till Kungsör.
    Skuggspel , om bebisarna är friska
    Ellan021, kommer lite senare, ska till MVC kvart i elva
    Shia

behöver en adress oxå =)
  • Jolinsfaster

Tack alla för en trevlig fika i måndags, även om ni var lite dåliga på att äta tårta. Nu har iallafall dom sista bitarna hamnat i frysen för senare tillfälle.

Shia: Bamsekramar från mig och Frida. Hoppas din mamma mår bättre snart.

Cicci och Plogen mfl: Stackare som inte har bäbis som sover nå längre stunder. Jag har en som knappt orkar hålla sig vaken i två timmar och sover sen i stort sett hela tiden tills nästa mål fem timmar senare.

Vi har tänkt komma till Vallby i morgon. Då måste mamma och dotter komma i säng tidigare igår, för idag vaknade vi kl 10 (mamma) och 11:30 (dotter).

• Lille Skrutten

Hej tjejer!

Tack Jolinsfaster för fikat i måndags! Jag önskar jag kunnat stanna längre. Men som ni märkte flydde jag hals över huvud, Felix skrek sig svettig och jag blev minst lika hysterisk jag innan jag fick ihop alla saker och kom iväg med vagnen. Tack igen Bezilia för att du tappert höll honom åt mig, och hjälpte till med alla sakerna! Han är inte lika skrikig och otröstbar som innan vi bytte till mjölkfri kost, men han skriker för full hals så fort han ska ligga ner. Han var ju så mysig första veckan efter mat-bytet. Men sen dess tycker jag han bara blir värre och värre igen. Han vill inte leka, skoja eller busa mer än några minuter, om ens det. För att trösta är det enda som fungerar att gå och vyssja och att han får vila/sova på min mage. Promenadera är ju guld värda, men vem orkar gå mer än 2-3 ggr/per dag, mer än en mil om dagen? Det känns som jag hela tiden sitter som på nålar för att hålla honom nöjd och glad, det är helt enkelt lättast att vara hemma själv där ingen hör oss....Har ni några tips på vad jag ska göra så mottages de tacksamt!

Vi kommer inte till Vallby imorgon. Delvis beror det faktiskt på att Felix bara krånglar, jag är tveksam till att vi kommer kunna vara med på sångstunden, och sen vill han inte ligga själv något. Jag blir så låst, jag kan ju inte ens fika... Dessutom har hans pappa lyckats ta ytterligare en dags semester, för att avlasta mig. Han var ju hemma i måndags, lite i onödan eftersom jag och Felix gick iväg och träffade er. Vi stannar iallafall hemma i morgon för att samla krafter och mysa lite.

Oj så mycket gnäll det blev... Felix är trots allt världens sötaste bebis, och det underbara leendet han fyrar av får mig att glömma allt. Idag är jag bara lite sliten och ledsen...

Har ni förslag på datum för vinkväll hos mig? Jag är upptagen lördagarna 23 okt och 30 okt, men kom med förslag. Fredag el lördag? Inkl el exkl mat? Skynda skynda att lära de små änglarna att ta flaskan nu! Tungan ute

Jolinsfaster - glömde säga att du gärna får prata med mig om du har frågor om att starta företag, jag är ju trots allt godkänd revisor så lite borde jag väl kunna hjälpa dig med!
    Shia - mys ordentligt med din familj nu! Vad skönt att flygresan gick bra, och att V sov hela natten. Vi håller tummarna för provsvaren.
    Alla andra - ha det mysigt på ÖF, och ta hand om er så ses vi snart!

• angeni

Hej tänkte bara fråga lite då detta är nytt för oss
    Patrick ammar ju vilket inte lina gjorde. Det vanliga var att det gick ca en vecka mellan bajsningarna. men nu de senaste dagarna har han bajsat bortåt 10 ggr per dag.  Är det något han reagerar på eller är det bara normalt ?

Nihao : Hoppas han går upp ordentligt nu när du flaskmatar lite extra.

Bezilia: Häftigt med tand på Tove! Så kul när det händer något nytt!

Mums: Hoppas maken blir frisk snart! Inge kul när de är sjuka.

Här har vi en Patrick som har feber, 38,1 fortfarande. Borde väl vara efter sprutorna i måndags.
    Lina är hängig men ingen feber, vet inte alls vad det är för fel alls. Kanske dags att dra sig iväg till läkaren för att kolla så det inte är något för hon håller gärna för öronen. Vet inte det är för att hon lärt sig att det är roligt eller om det gör ont..

• Plogen

God kväll allihop!

Mums: vad roligt att höra ifrån dig! Vilken supermamma du är som har kolla på tre barn, sjuk man och ... två företag är det väl? Imponerande.

Shia: vad bra att resan upp gick så galant! Nu håller vi alla tummarna för att din mamma snart är frisk!

Jolins: vad mycket ledig tid du måste ha med din sovande bebis! Skönt!

Angeni: det kanske är tänder på gång? Jag tror det var Lady som sa att dom kan bli konstiga i magen när det är tänder på gång.

Lille skrutten: Jag förstår att det måste vara jättejobbigt med allt skrikande. Går det inte att få nån hjälp/tips från BVC? Önskar jag hade bättre råd att ge. Vilka mängder med promenader du är ute på! Hör av dig ifall du vill ha sällskap nån dag, jag försöker gå i alla fall en en-timmes per dag. Vinkväll hos dig låter jättetrevligt! Vi har inte kommit igång med flaska än men det kanske vi i och för sig gör innan det blir dags. Nån lördag i november skulle väl passa bra? Exkl mat tycker jag känns enklare, då blir det lättare att  "bjuda igen" sen

• happy73

Mums jag tänkte faktist på dig idag. Kul o höra från dig.

Lille skrutten jag vill också höra om tips om att starta eget.

Vi kommer inte i morgon till ngn Öf. Vi ska på föräldrar utbildning för omföderskor.

vinkväll vore nice men vi kan inte dessa datum som är på förslag. Vi åker utomlands den 22 okt en vecka o på lördagen ska vi på 40 års fast med nitar,lack o läder fest hehe jag ska vara cat women. Funderar på om sambon får bli läderbög ....

• Bezilia

Lille Skrutten: Det var ju ingenting att hålla en Felix, det enda var att det skar i hjärtat när han var så förtvivlad! Dessutom skär det i hjärtat när jag tänker på hur ni har det hela dagarna. Tove hade ju en period då hon var jättegnällig och jag var tvungen att gå och bära runt på henne hela dagarna. Men det är ju ingenting i jämförelse med hur du har det! Säg till om det är något jag kan hjälpa till med. Tyvär har jag inga bra tips men om iinte annat så förjer jag gärnamed på promenader om du vill ha sällskap!

När det gäller vinkvällen så låter det ju helt perfekt! Nu var det ju ett tag sedan vi testade flaskan men då gick det inte alls... Vi får testa igen och se om det går bättre då... När det väl funkar så tror jag inte att det har någon betydelse om det är fredag eller lördag. Bara Daniel är hemma så!

Shia: Vad skönt att det gick bra att flyga. Hoppas att ni fårlite mysigt uppe hos dina föräldrar trots allt ledsamt! När det gäller tanden så känner jag inte av den alls än. Hon gör likadant när hon äter än sålänge och jag kan bara hoppas att det förblir så.

Angeni. Jag kommer gärna fikan nästa vecka. Jag har ju dock ingen bil så jag behöver åka med någon.

åka till Kungsör.
    Shia
    Bezilia

• Plankan

Halloj,

Jolins: Tack för fikat i måndags. Jättetrevligt att träffa alla mammor och bebisar.

Shia: Vad skönt att flygresan med lille V gick bra. Hoppas du får en mysig vecka med dina föräldrar trots ovissheten. Håller tummarna för provsvaren.

Lille Skrutten: Känner med dig. Det måste vara så jobbigt med allt skrikande. Tyvärr, har jag inga tips, men kanske kan din man vara föräldraledig och du sjukskriven ngn vecka för att du ska få lite avlastning? Jag följer gärna med på någon av dina otaliga promenader ifall du känner för lite sällskap. Vi bor ju väldigt nära och jag brukar vara ute och gå varje dag minst 1-2 timmar beroende på väderlek och dagsform. Vinkväll någon gång under november skulle vara trevligtGlad. Fre eller lör spelar inte mig någon roll, dock kan jag inte första helgen i nov.

Nu kom maken hem efter några dagars tjänsteresaGlad. Så nu ska jag se vad han har fyndat i tax freen!

• sussi81

Jag hade verkligen sett fram emot att gå till Vallby idag och träffa er, men då får barnen för sig att hosta och vakna om vartannat natten igenom vilket resulterar i mycket trött mamma... Det var så länge sen som jag var på babygruppen på Vallby nu, och jag längtar verkligen dit ;) Var visserligen där i Tisdags då jag hade "syskongrupp" och gjorde en disktrasa...! Glad
    Men, sänder er som sitter och myser på vallby en tanke nu iaf... här hemma sitter  jag med kaffekoppen i min ensamhet... (victor ligger och sover så det är ju lugnt nu iaf FlörtKaffe

Shia: Jag hoppas verkligen att allt blir bra däruppe för er!!! Många kramar till er från oss!

Lille Skrutten: Jag förstår dig! Det är verkligen inte kul när man är i såna perioder. Det enda är väl egentligen att hålla ut, för jag lovar att det blir bättre, man får försöka tänka på det! Tiden går så fort och snart kryper och springer de oh de roar sig själva på ett annat vis. Det där magonda försvinner och ja, det blir annorlunda och tiden bara går så fort... Men känn inte att du inte kan vara bland folk för ALLA bebisar skriker väl och har dåliga dagar nångång! OCh ursäkta mitt tjat om bärsjalar, men det har verkligen hjälpt oss att få barnen att komma till ro då det varit knöligt! ;) Det är mitt enda tips!

Jag funderade över fikan hos dig Angeni, jag har ju Maja hemma då, men ser nu att det kommer ju fler syskon oxå... så det finns nån att leka med... ;) Annars finns ju risken att man blir väldans osocial... ;) Men jag skriver upp mig ändå!

åka till Kungsör.
    Shia
    Bezilia
    Sussi

• angeni

Sussi : vi verkar vara flera som haft en jobbig natt. Patrick har snuttat med ca 20 minuters mellanrum hela natten så jag känner mig helt död. Skulle behöva sova ett par timmar känner jag men samma sömnmönster nu med

Syskon är välkomna att komma på fikat de med eftersom vi är fler som har barnen hemma den dagen :)

vi hade med tänkt åka till Vallby men orken finns inte alls idag. Får hoppas det finns någon annan dag  istället :)

Svar på tråden bf-juni västerås