• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Catzz

Måste säga att ni verkar ha sjukt kul ihop, och jag har helt missat den här tråden trots att jag hängt runt på familjeliv ända sedan jag fick veta att jag var gravid. (och det är en ganska maffig tråd, haha) Är alla juni-bebisar?

• angeni

catzz: Nej alla är inte junibebisar, en del är födda i maj och även juli.

Det är många nya som kommit så känn dig lika välkommen hit som de har känt sig. Vi ska ha fika hemma hos mig den 22/10 kl 11 du är välkommen att komma och träffa oss då.

• Catzz
    angeni skrev 2010-10-14 19:23:23 följande:
    catzz: Nej alla är inte junibebisar, en del är födda i maj och även juli.

Det är många nya som kommit så känn dig lika välkommen hit som de har känt sig. Vi ska ha fika hemma hos mig den 22/10 kl 11 du är välkommen att komma och träffa oss då.
    Hur stort bor du egentligen?Förvånad Har du ett slott blir jag avundsjuk!
    Men det skulle kanske vara trevligt att träffa folk med ungefär lika gamla bebisar som min egna lilla guldklimp=)
  • Addisen

Hej tjejer!

Nu är vi framme i Alingsås, har även hunnit med en tur till Göteborgs skärgård för att hälsa på gammelfarmor, gammelfarfar och gammelfaster.
    Men nu är jag trött, har kört över 45 mil idag...puh...men det gick bra med Frank, fick stanna 4 ggr.

Fick mess från Shia att det snöar i Umeå, shit alltså...jag är inte redo för snö ännu...

Välkommen Catzz! Hoppas du hänger med på någon av våra träffar! Alltid kul med fler mammor! Hade du en pojke eller flicka?

Jag tror att jag oxå hänger med till Angeni på fredag! Bezilia, du kan åka med mig om du vill!

Fika hos Angeni fredagen 22 okt kl 11

HippYgirl med Sam och Leah
    MaraFara (plats för en mamma+bebis i bilen)
    vikh: kommer gärna då,ska hem från Västerås då,
    om nån vill åka med ditt så går det bra.Fast hem ska jag
    åka till Kungsör.
    Skuggspel , om bebisarna är friska
    Ellan021, kommer lite senare, ska till MVC kvart i elva
    Shia
    Bezilia
    Sussi
    Lady of Baqueta

• Bezilia

Välkommen till vår tråd Catzz! Vi är ju ganska många mammor nu och det är superskoj! Oavsett vad vi bokar in, öppna förskolan, fika eller annat så är det alltid några som kan.Dessutom är det underbart att få tips och även kunna gnälla av sig när man behöver det Det är verkligen guld värt att ha så många underbara vänner!

Tack för en trevlig dag på Vallby. Lika mysigt som alltid!  På eftermiddagen åkte vi till lasarettet och gjorde hjärtultraljud och läkaren var mycket nöjd. Tove tyckte däremot att det var lite tråkigt så hon ville äta på hans läkarbricka och försökte dra i sladden till själva mätinstrumentet. Men som tur är var läkaren tålmodig och jag skulle gissa att han tycker om att se henne så pigg med tanke på att han blev inringd (på sin lediga dag) för att hjälpa henne när hon blev sjuk!

Nu är har jag bakat cupcakes här hemma för jag har lovat svärfar att fixa lite till imorgon när han fyller 60. Det blir en modifierad variant av Leilas morotskaka. :)

Ikväll var tredje kvällen på rad som nattningen fuinkade utan problem! Ingen övertrött bebis här längre! Såå skönt!

• MumsMaräng

Bezilia: Jag läste ditt nästsenaste inlägg ang vinkväll och trodde du syftade på DIG ang flaskan. Blev rätt kul! :D

Fredagskram till alla!

• perni80

jag vill självklart vara med på vinkväll. nån kväll i noveber skulle funka bra för oss. Skrattande
    trevlig helg alla

• ellan021

Lika trevligt som sist på Vallby, är jätteglad att Sanna bjudit in mig i er gemenskap =)

Var det Odensvi på tapeten nästa torsdag??
    Charlee fick ju göra avtryck igår, är så spänd på hur det blev men kan väl åka dit vilken dag som helst och kolla om det är klart bara dom har öppet.

Jag har btw fått en plats på babysim. Tisdagar kl 12.15 kommer vi va på Lögarängen. Det var bara den tiden samt på torsdagar som fanns kvar och på torsdagar är jag ju med er på ÖF  =) så det var inget snack om saken när jag skulle välja dag. Jag står i kö för att få komma till Kristiansborgsbadet men det förutsätter att nån annan slutar.... Hur som, är det nån av er som ännu inte går men som vill gå så skulle de va kul att ha samma dag. Phu det blev ett långt utlägg för att komma fram till det =)

Idag blev vi av med våran dumma ford som bara har kostat pengar. Man tycker ju att nya bilar ska fungera men icke. Tror att det är nån förbannesle över oss för tydligen är det meningen att vi bara ska förlora pengar :( det började med att nån j*la idiot backade på våran bil utan att säga till. Det resulterade i dyra reparationer, sen blev de nå knas me bilen så den gick lika bra som en traktor typ, ännu mera rep kostnader. Självklart hade även maxi försäkringen gått så när som på  40 mil grrrr. Vi ringde Ford för att bli av med bilen och dom trodde att dom skulle ge ca 80000 för den , men när vi kommer dit är de såklart nått annat pucko som har repat lacken på båda sidorna av bilen så det blev genast 9000 i avdrag. Nu har dom iaf löst vårat billån och vi är av med skiten. Ingen vinst just nu men långsiktigt är de ändå det bästa.

Idag ska jag å skruttan ner på stan med min mamma och luncha, det ska bli mycket trevligt. Sen ikväll kommer två av bonusbarnen 7 och 14 år så i helgen blir det fullt hus lr lägenhet.

nu vaknade skatten min så ja lär gå å ta upp henne innan de blir djungelvrål

Ha en jättebra helg allihop

• MaraFara

Har precis kommit hem efter att ha varit å vägt Melvin, dessutom på hans 4-månaders dag.. Altlså, det finns ingen hejd på hans aptit.. Med tanke på vad han väger så borde jag ju vara trådsmal, men det är jag ju långt ifrån.. 9360 gram och 67 cm lång Förvånad.. Vi får se hur det blir nu när jag bytt ut en amning mot en portion gröt.. Då kanske han kräver mindre från mig.. Sen blandar jag hej vilt med amning å ersättning..

• Jolinsfaster

Lille skrutten: Jag har inte tänkt på att du är revisor och sitter inne med massa info. Kanon ju! Fast just nu känns det som att det kommer dröja ett tag, kanske nåt år eller så, innan jag känner att jag kan starta eget "på riktigt", men jag vill gärna ha info om vad man ska tänka på. Har gått fyra av fem gånger på ALMIs starta eget-kurs och det känns som det är massor att tänka på. Kanske inte är så farligt när man väl bestämt sig för att sätta igång.

Jag känner mig så välsignad av att ha en bäbis som sover hela tiden, så jag funderade på ifall vi skulle byta bäbis i några timmar nån dag, om du vill. Så kan jag ta en extra promenad med Felix och så kan du vila med Frida. Vad säger du om det?

Vinkväll låter dessutom toppen. Jag röstar för lördag 13 nov om det bestäms till en lördag, annars skulle nog fredag passa bättre för mig. Med eller utan mat spelar ingen roll. Enklast är kanske om alla tar med sig egen mat och dryck, så blir det mer tid att umgås.

Mara: Det är verkligen imponerande att höra hur Melvin växer! Hoppas ni kommer till Angeni på fredag, så vi får träffa den matglada herrn.

Själv börjar jag få griller i huvudet om att Frida kanske äter för lite och att det är därför hon sover så mycket. Det var det läkarna sa när hon blev inlagd på barnklinken för att hon inte fick i sig nå bröstmjölk. Klart att det sitter kvar i skallen, men samtidigt så är hon ju jätteglad när hon väl är vaken och har liten mage trots allt. Nu har det hänt två gånger att hon bara blir ledsen när hon får flaskan. Hon gnäller innan som om hon är hungrig (plus att det gått ca 5 timmar sen hon åt senast), äter sen lite (ca 50-100 ml) och blir grinig igen. Tar jag bort flaskan blir hon hur nöjd som helst. Efter ca en halvtimme har jag gett upp och fått i henne ca 120 ml. Sen är hon jättetrött och vill bara sova. Ska till bvc på torsdag, så jag får ta upp det då.

Catzz: Välkommen till tråden! Man behöver inte bo i slott för att bjuda hem oss kan jag intyga. I måndags var vi 9 mammor + 11 barn i min trea. Gick alldeles utmärkt. Bäbisarna kräver inte så mycket mer än nån filt på golvet, än så länge.

Angeni: Skriver till mig på listan. Ska jag ta med nåt? Behöver din adress också.

Fika hos Angeni fredagen 22 okt kl 11

HippYgirl med Sam och Leah
    MaraFara (plats för en mamma+bebis i bilen)
    vikh: kommer gärna då,ska hem från Västerås då,
    om nån vill åka med ditt så går det bra.Fast hem ska jag
    åka till Kungsör.
    Skuggspel , om bebisarna är friska
    Ellan021, kommer lite senare, ska till MVC kvart i elva
    Shia
    Bezilia
    Sussi
    Lady of Baqueta
    Jolinsfaster

Svar på tråden bf-juni västerås