• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • HippYgirl

Tack Jenny för mysigt fika!

Nu sitter vi i bilen på väg till Gävle :)

Tyvärr Shia kan vi inte komma till dig på fika då det blir för sent eftersom jag ska hämta på dagis kl 13.

Ni får gärna ha fikorna lite tidigare så vi med syskon hinner vara med :)

• shia

Hippy: visst kan vi ta det tidigare så ni hinner vara med , ska vi säga kl 11 i stället :)
    Lunch / Fika hos Shia onsdag 3:e november kl 11.00 Kaffe
    Shia
    Plogen (bröd)
    Cicci10 kladdkaka

• perni80
    Shia
    Plogen (bröd)
    Cicci10 kladdkaka
    perni pålägg
  • Plankan

Kul med ännu mera fika

Shia
    Plogen (bröd)
    Cicci10 kladdkaka
    perni pålägg
    Plankan frukt
  • skuggspel
    Plogen: Jag VILL komma på fikat hos dig så skulle jag kunna få din adress om Birk och Nemo är friska tills dess?
    Shia; Samma där!
    Oj, stackars lilla Viktor!

Hoppas ni hade en kanondag hos Angeni!
    Loke var hemma för jag somnade i hans säng på morgonen när jag skulle ge honom välling så det blev så stressigt att vi struntade i att åka dit. Jag har varit så trött att jag mått illa senaste veckorna så när Birk låg i vardagsrummet och var lite missnöjd så sov jag  vidare där i Lokes rum. Vaknade efter ca 1,5 h och mådde så himla bra! Det var nog det längsta jag sovit i ett sträck på länge. Tack och lov var Birk just bara missnöjd, jag vet inte om jag hade vaknat änns om han varit jätteledsen. Loke har varit en liten ängel hela dagen. Han hade burit ner datorn till Birk på golvet för att visa honom Thomas tåg och berättade om alla figurerna i filmen. Så har han hämtat nappar, klappat, tröstat och bara pratat och roat. Shit, vet inte när vi hade en dag med så få utbrott sist, det var så fint!
  • Plogen

Skuggspel: absolut, jag inboxar till dig också. Lät som en skön sovmorgon du fick igår!

• Jolinsfaster

Tack Angeni för fikan igår! Jättegoda pajer du hade gjort. Kul att få se hur ni har det. Förstår att ni vill flytta ifrån den där läskiga trappan! Lycka till med det.

All heder till er som har bäbisar som inte sover på nätterna! Ni är hjältar, för det kan verkligen inte vara lätt. Här var det lugna gatan efter turen till Hallsta + en sväng på Erikslund på vägen hem. Frida sov en liten stund i bilen bara. När vi kom hem fick hon mat kl 17 i vanlig ordning, och jag la henne för natten redan kl 17:30! Dessutom i hennes säng där hon vägrar att sova själv annars. Hon vaknade till en stund kl 18:30, men 20 min senare sov hon... och sov till kl 9:20 i morse (!) med väckning för mat kl 22 och kl 7. Massa ensamtid för föräldrarna! Det känns som ett vinnande koncept att hålla henne sysselsatt om dagarna, så fikorna passar bra... mindre bra för mammas gravidmage som ska bort till jul bara. Lite senare idag ska vi på 60-årskalas, så vi får väl se hur det går med sömnen då. Annars har vi börjat med att köra hennes sista mål (runt kl 22) som ett "nattmål", dvs lugnt och mörkt så hon somnar själv i sin säng. Funkat två kvällar av två försök. Men som sagt, får se hur det går ikväll.

Trevlig helg till er alla!

• Jolinsfaster
    Missade att lägga in mig på senaste listan. Vet dock inte vad jag ska ta med mig än...
    Lunch / Fika hos Shia onsdag 3:e november kl 11.00
    Kaffe
    Shia
    Plogen (bröd)
    Cicci10 kladdkaka
    perni pålägg
    Plankan frukt
    Jolinsfaster
  • Bezilia

Skuggspel: Vad underbart att höra om din sovmorgon. Att råka somna på soffan eller sängen kan vara guld värt! och vilken kille Loke är!!! Så underbart att han tog hand om Birk när det väl behövdes! Hoppas att det där humöret fortsätter och hoppas att vi får träffa dig snart!

Jag ska ju iväg till Thailand i mars och idag satt jag och mamma och pratade om att det kommer att vara svårt att hitta passande kläder till bröllopet eftersom det är vinter här och vi behöver sommarkläder. Då kom jag på att jag ju har en väldig massa underbara vänner och någoin av er kanske har lite mer modesinne än jag... Vad jag tänkte är om någon har en klänning (eller annat passande) som jag skulle kunna låna i mars och som passar på bröllop i Thailand? Jag är 162 cm lång och 65 kg (60 i mars! :).

Nu ska jag sova... Varförgår jag inte och lägger mig i tid så att jag får lite sömn?!?!?!? Pucko!!!!

• MaraFara

Bezilia, ska ni gifta er :)? Jag har en röd klänning som jag hade som tärna på min kompis bröllop för ngr år sen.. Nu är jag visserligen lite längre än dig, kom jag på.. Ca 5 cm längre, så klänningen blir nog lite för lång för dig, eftersom den är lång redan på mig..

Svar på tråden bf-juni västerås