• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Jolinsfaster

HippYgirl: Bra tips att kolla upp vad det är för ålder på babyskyddet. Vart har du hört att den inte ska vara äldre än 3 år?

Låter ju toppen om det går att posta en vagn för 250 kr! Bra mycket billigare än att åka ner och hämta den. Hur ommodifierade dom flyttkartongen? Det blev inga skador på vagnen alls efter transporten? Skickades den via DHL? Har varit inne på deras hemsida och det yttre emballaget ingår när man skickar paket.

• HippYgirl

jolinsfaster: tror jag va in på en hemsida som handlade just om bilstolar.

kommer inte riktigt ihåg men dom hade delat på den och satt ihop den på längden på nå vis. vagnen var helt skyddad och inga skador alls när den kom fram. kommer ihåg att den skickades med posten så den hamnade ju på närmaste ica. tror posten var billigare än DHL.

Plogen: vad du ska ha för vagn beror lite på hur du kommer använda den. Jag som jämt åker buss eller går vill ju gärna ha en lätt vagn som inte väger så mycket men endå stabil och inte för bred och klumpig. lufthjul har ja aldrig gillat då ja inte vill råka ut för punka, speciellt på nått dumt ställe. rörliga hjul är himla skönt och köra men tycker jag, när vi bytte till Leahs brio race vart ja helt koko eftersom den har 4 fasta hjul.

• MaraFara
    Var till Bm idag.. Ett Hb på 117 får väl anses som godkänt, men jag ska fortsätta med järntabletter.. Trycket var bra, 125/60.. Men det bästa av allt var ju att få höra hjärtljuden.. Min yngsta som är 8 år var med, och jag vet inte vem av oss som myste mest :).. 135 slag till en början, men som sedan steg och låg runt 140-145.. Å så SF-måttet som var 24 cm.. Fattar inte riktigt vart tiden tar vägen, går in i v25 idag..
  • MumsMaräng

Har ni snöat inne, Tjejer? Visst känns det extra lyxigt att ha ett varmt och gott hem dagar dom denna?
    Vi var ut till Maxi och handlade och kände oss som en Nordpolsexpedition!
    Nu har jag legat i hett bad så länge att jag är yr, och nästan känner mig som om jag druckit två glas vin (vilket jag LOVAR att jag inte har!). Kvällen bjuder på Husmoderns special: färdiggrillad kyckling med sallad och tortillachips, baguette och Philadelphiaost.
    Jag saknar er! Det är LÅNGT till nästa söndag, tycker jag. 
    Nu blir det kyckling!
    Kram från Mums!

• MaraFara

Nu kan jag lägga en ny upplevelse och erfarenhet till den  här graviditeten.. Svamp mellan brösten.. Men hur kul låter det då? Egentligen är jag inte förvånad.. Har ju stora bröst, som under den här graviditeten växt sig enorma.. Å det har nu medfört svamp i "klyftan".. Å det är ju klart.. Huden ligger emot hela tiden, och det blir varmt.. Så nu får jag väl börja gå BH-lös så mycket det bara går.. Tur att jag är sjukskriven ;)

• angeni

Läskigt att få svamp mellan brösten. Hoppas verkligen man inte får det.

Igår var vi på släktträff och många blickar mot magen och viskande blev det. Många verkar inte våga fråga rakt ut. Men den går verkligen inte att dölja. På bara några veckor har den växt till sig gigantisk enligt mig.

Insnöade är vi, kommer inte ut med bilen idag, är hemma hos mamma och pappa på landet så gubbarna är ute och skottar:-P
    Skottade i fredags hemma då Lina sov i bilen när vi kom hem så jag ville inte väcka henne så jag tänkte jag kan ju skotta så är jag ändå ute så jag ser om hon vaknar. Och sträckte mig i ljumsken..... Så nu blir det inge mer skottning för mig.

Nästa söndag ser vi fram emot Var har det bestämts att vi ska vara?

Huset är nog sålt nu, dock med världens underpris. 100 tusen under vad vi köpte det för, vilket resluterar i skulder. Så nu letar vi lägenhet i hallsta, västerås eller köping. Har lagt 2 intresseanmälningar, en 2 med hiss och en 3 med hiss. För att spara lite pengar och betala av skulden.

• shia

angeni: låter inte så super kul med huset :( . Hoppas att ni hittar er en fin lägenhet i stället till ett rimmligt pris *håller tummarna*

Har i alla fall fått klartecken att vi ska få ärva barnvagn från min bror, det är en äldre modell av emmaljunga, deras äldsta son är 6 år och han har haft en först, sedan har deras andra 3 söner haft den också.Tur dom är noggranna och rädd om sina saker, så den är i rätt bra skick i allafall.  Skulle dock vara så roligt att få gå och köpa sig en ny fin vagn men man måste ju vara tacksam för att det ordnade sig så bra ändå. Man får  tvätta upp det som går på vagnen och köpa någon fin filt och lägga i.
    Vi har även fått tygblöjor med tillbehör och andra praktiska saker. Babyskydd skulle våra gulliga vänner låna ut till oss. Känns som om vi än så länge har kommit ganska billigt undan :)

kram på er alla goa tjejer!

• Bezilia

Shia: Även vi har fått ärva vagn av min syster. Den är fyra år gammal, en Cango. JAg vet att syrran tycker att den tar lite mycket plats i bilen och vi får precis in den i vår bli eftersom vi nte har kombi. Men det är skönt att ha en sån nu i början. Det är ju en djurngel med alla märken och sorter som finns. Skönt att ta det beslutet nu!

Vad skönt att vakna av att solen sken imorse! Efter all snön som kom igår känns olen otroligt välkommen! Ser dock inte fram emot att skotta fram min bil ikväll...

Vi kan absolut vara här på söndag. Det ska bli jättetrevligt att träffas igen! Som sagt har jag både katt och hund så jag hoppas att ingen är hundrädd eller hyperallergisk. Vilken tid passar och vilka kan?
    Jag startar en lista så kan jag maila adress till alla sen.

Fika hos Bezilia 28/2:
    Bezilia

• lizzzen

Hej hej=)
    Hur har ni det i snön? Här fick jag trycka rätt kraftigt för att få upp ytterdörren imorse.
    Det hade ju blåst så mycket..så det var en liten driva.
    Idag så har jag och sambon skottat massa snö på hela uppfarten samt garagetaket och altantaket, jag hade sådan ångest över att altantaket skulle rasa in...så nu är jag lugnare, men fasikens vad tungt det var att skotta...fick vila mycket imellan.

Angeni: Trist med huset, inte kul att sälja det för sådant underpris, hoppas att Ni får tag på en underbar lägenhet istället=)

Vi beställt en Emmaljunga Nitro City, ( silver check) med citykorg( white croc)  vi beställde den hos arosbaby i förra veckan bara för att vara ute i god tid, man har ju hört så mycket om deras konstiga leveranstider, men de ringde igår och sa att den redan fanns att hämta, snopen blev jag iallfall, 1 vecka liksom.

Babyskydd, säng, och babysitter , babygym, babybjörn får vi låna av min sambos syster, då de fick barn för 1½ år sedan, så det var ju supersnällt.
    Känns som vi inte kommer köpa några stora saker,  lite skumt men vagnen får vi av min sambos föräldrar.
    Så lite kläder och tillbehör ska vi ju köpa såklart men det känns så skön, då jag är arbetslös så det blir ju lite mer ansträngt med ekonomin nu.

Ta det lugnt med magarna i snön nu, tyvärr kan man ju inte förlita sig på bra plogade vägar och gågator....

• lizzzen

Hej hej=)
    Hur har ni det i snön? Här fick jag trycka rätt kraftigt för att få upp ytterdörren imorse.
    Det hade ju blåst så mycket..så det var en liten driva.
    Idag så har jag och sambon skottat massa snö på hela uppfarten samt garagetaket och altantaket, jag hade sådan ångest över att altantaket skulle rasa in...så nu är jag lugnare, men fasikens vad tungt det var att skotta...fick vila mycket imellan.

Angeni: Trist med huset, inte kul att sälja det för sådant underpris, hoppas att Ni får tag på en underbar lägenhet istället=)

Vi beställt en Emmaljunga Nitro City, ( silver check) med citykorg( white croc)  vi beställde den hos arosbaby i förra veckan bara för att vara ute i god tid, man har ju hört så mycket om deras konstiga leveranstider, men de ringde igår och sa att den redan fanns att hämta, snopen blev jag iallfall, 1 vecka liksom.

Babyskydd, säng, och babysitter , babygym, babybjörn får vi låna av min sambos syster, då de fick barn för 1½ år sedan, så det var ju supersnällt.
    Känns som vi inte kommer köpa några stora saker,  lite skumt men vagnen får vi av min sambos föräldrar.
    Så lite kläder och tillbehör ska vi ju köpa såklart men det känns så skön, då jag är arbetslös så det blir ju lite mer ansträngt med ekonomin nu.

Ta det lugnt med magarna i snön nu, tyvärr kan man ju inte förlita sig på bra plogade vägar och gågator....

Svar på tråden bf-juni västerås