• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • HippYgirl

här måste ja upp ca en timme innan det är dax att gå upp för att kissa :( Men har fått njuta av ett halv år med sömn på nätterna iaf då Leah redan sover hela nätterna. :) Har även börjat vakna att att det sparkar eller att man inte alls ligger skönt.

Nu är magen verkligen i vägen kan vaken ligga eller sitta ordentligt/sknt. promenaderna som i vanliga fall tar ca 20 min till dagis tar nu mera nästan 40 och Alfons tycker jag ska gå snabbare *ler* Längre verkligen tills kan man börja cykla dit! :) eller när magen är borta helt enkelt *ler*

igår satt jag och knaprade äpplen med chokladsås på, nån mer som kommit på nått som är super gott just nu? :)

• angeni

Mumsmaräng: en skyddsdräkt vore inte fel

Idag så är det visning och vi fick igår äntligen svar på vad som gällde för den förra som kollade förra månadagen. Han behöver en borgenär för att få lånet så han jagar en sådan då hans pappa inte ville ställa upp. När vi var på banken när vi köpte så var borgenär gammalt enligt Nordea men tydligen så är det olika på olika banker eller så har de infört det igen på grund av det ekonomiska läget.

Nätterna ja, de är jobbiga... Har nästan 4 timmars intervaller på nätterna som jag vaknar och måste gå och kissa på. Det är skitdrygt man önskar man kunde ligga där och sova som sambon. som en skjuten varje natt och aldrig gå upp.. Avundsjukan kommer

Huvudvärk är dock ett vanligt symptom för mig, varenda dag denna veckan. Är lite oroligt för att blodtrycket är på väg upp. Ska inte till BM förrän 2 mars. Men får hålla mig tills dess. Har redan varit där en gång innan för kontroll av blodtrycket pga huvudvärk och då låg det super bra Bara hoppas det inte ökar något.

Hippygirl: Hur är det med ditt blodtryck? Tänkte eftersom att du hade Help eller hur det stavas förra gången.

• HippYgirl

Angeni: jag äter boldförtunnande tabletter som ska förebygga att jag får högt blodtryck. Sist jag var till BM hade jag lågt och bra, ska tillbaka dit igen 24/2 och sen till spec 3/3. Sen får jag också lämna urinprov varje gång ja går till Bm så vi ska ha koll. Ibland känns det som att man inte gör nått annat än att springer på kontroller. kanske är tur att man inte jobbar för hur skulle man då hinna *ler*

nej nu måste ja vila i några timmar innan vi ska ut på promenad igen för att hämta Alfons. Ibland känner man sig som en usel mamma som inte har nån ork att leka med dom :(

• perni80

Hej!

Som tur är kan jag sova hela nätterna. Och ingen halsbränna har jag heller. Hoppas att det inte kommer nåt heller. Men nu är jag inne i en super trött period igen. Vill helst inte göra nåt annant än att ligga i soffan eller sängen. Ska iaf dra iväg på yogan imorron.

HippYgirl var inte för hård mot dig själv!

• therese8379

Hej Alla kära västeråsare! Jag ska ha en bebis beräknad 31 maj, hoppas det är oki om jag lägger till mig hos er här i tråden/forumet=)*kram*

• Nihao

Välkommen therese8379.
    OJ vad många vi börjar bli här i Västerås!! =) Ser ut som om BB får hålla jouröppet för att alla ska få plats i junitrakten...

Jag har just varit hos BM och det känns så HIMLA KUL nu. Jag mår ju bra, och nu har jag också GÅTT UPP ETT PAR KG! Alldeles förträffligt, jag började just bli lite orolig.
    Har gått 24 hela veckor i morgon, Symfys-fundus (ha ha) var 21-22 nu, mitt Hb-värde låg på 126 helt utan järn hittills, och blodsockret var också bra. Känns bara SÅ bra.

Durrunn durrunn durrunn durrunn (så låter iaf min barnmorskas doptafon för att höra barnets hjärtljud) sa drygt 130 slag/minuten, låg bara och MÖS och lyssnade på den lilla människans hjärtslag inne i min kropp. Det är så härligt att vara gravid just nu. Aah.{#lang_emotions_gravid}

{#lang_emotions_smile} Hoppas ni andra också mår bra en dag som denna!

• happy73

Låter jobbigt det där med o ha brutna nätter,kisseri och halsbränna. Jag mår bra kan sova ganska bra och drömmer fina drömmar. Men det är en tidsfråga.

Ikväll har jag tränat bas med styrka, så skönt.

Välkommen therese8379

• therese8379

tack tack=) Ja min barnmorska sa att i sommar kommer det att födas många bebisar=) får väll se när man kommer till förlossningen om det komma finnas nå plats för en=)

• vikh

Hejsan alla nu är man trött på all snö,nu vill man att det ska bli vår
    för nu börjar vinterjackan som man har bli trång,nån som har samma problem som en annan har man vill ju inte köpa nån dyr jacka nu heller.
    Förresten snart är det dags att träffas igen och fika vart ska vi vara nånstans då hemma oss nån eller på stan??
    Hade bra alla hls:Sara

vikh
  • shia

God kväll ! Vad roligt att vi är så många, BB får mycket att göra när det är dags för oss {#lang_emotions_laughing} Angående sömn så får jag sova mycket bättre nu än för några veckor sedan , då fick jag gå upp och kissa ca varannan timme och jag drömde massor av konstiga drömmar. Men nu är det slut med det, så nu får jag sova gott, känns mycket skönt.
    Har även äntligen gått upp i vikt också , förra veckan hade jag bara gått upp knappt 3 kilo, nu idag är jag i v24+0 dagar så jag har gått upp 5 kilo, lyckan är fullbordad. Trodde aldrig i hela mitt liv att man skulle kunna bli glad av att gå UPP i vikt !

God natt med er alla goa tjejer så syns vi snart irl!!

Kram /Frida

Svar på tråden bf-juni västerås