• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • angeni

Vi har emmaljunga city cross väldigt smidig vagn med 4 fasta hjul.
    Fungerar utmärkt i både snö och grus.

• shia

gha...jag har inte ens funderat på vagn än....tror (hoppas ) på att jag kanske får ärva en från min storebrors barn iof. Tycket att det verkar vara hysteriskt dyrt med nya vagnar men man kanske ska ta och kolla vad blocket har att erbjuda :)

• happy73

Blocket har jätte fina vagnar. Jag skulle inte köpa någon ny då jag tycker att det är tok för dyrt.

• HippYgirl

jag har köpt alla Leahs vagnar (hehe, hon är 14 månader och är inne på sin 4de) på blocket. vill man byta ofta som jag tycker är kul, dock inte Alex så är det ju ingen ide att köpa nya :)

• Jolinsfaster

Vi kommer förmodligen att ta över vagn efter min brors barn, en Brio Nova. Det enda kruxet är att dom och vagnen bor nere i Skåne. Jag hade en idé om att dom skulle komma på mitt 30-årskalas i maj och då ta med sig vagnen. Får se om det funkar. Annars vet jag inte hur vi ska göra. Går det att posta en vagn utan att den tar skada? Jag menar, det går ju att köpa vagn via nätet, så det kan ju inte vara helt omöjligt. Frågan är vad det kostar...

Annars har vi tänkt köpta i stort sett allt på blocket. Det är så många som säljer i stort sett oanvända spjälsängar, babyskydd, skötbord, barnvagnar osv. Hur tycker ni andra det är med att köpa begagnat babyskydd? Smart eller dumt, med tanke på att man inte riktigt vet hur dom har behandlat den, även om den inte är krockad så kan den ju vara tappad.

• HippYgirl

Vi köpte Leahs babyskydd hon hade begagnat. Men då kände vi visserligen dom vi handlade av. Annars har jag och kommer jag också köpa på blocket eller på barnshopen på ängsgärdet :)  Det man ska tänka på också är ju årsmodellen. säger dom inte att man inte ska köpa nått som blir mer än 3 år under användning? har för mig det när vi köpte våran. alltså senast en 08. de ska ju användas 10/11.

våran teutonia kostade ca 250 kr att skicka från skåne och upp hit när vi köpte den. då hade dom packat ner den i en ommodifierad flyttkartong :)

• perni80

Vi ska köpa en Teutonia Cosmo. Min kompisar ha sånn och är jätte nöjda! De 2 framhjulen är rörliga och mellan stora. Ganska lik Teutonia Fun som HippYgirl har. Babyskydd??? Vad menar ni?

• HippYgirl

babyskydd= första bilstolen :)

• perni80

ahhh, då fattar jag! {#lang_emotions_smile} det ska jag iaf låna från en kompis. Man kan även hyra det från babyproffsen.

• Plogen

Nu har jag anmält mig till profylaxkurs hos Barnmorskepunkten, med start 29/3. 

Perni80: jag kollade Profylaxgruppen, hade absolut kunnat gå där, men tiderna passade inte för mannen, så det avgjorde.

Angående barnvagn: jag är också inne på att köpa begagnat, men det är inte lätt att veta vad man ska ha: modell, märke, lufthjul/helgjutna osv...

Svar på tråden bf-juni västerås