• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MaraFara
    Jolinsfaster skrev 2010-03-16 16:14:36 följande:
    MaraFara: Vi ska gå 18 och 25 april. Måste vara samma som du ska gå på? Det kommer säkert gå toppen för dig, fast du är själv!
    Ja, jag menade ju 25 april, och inte 23:dje :).. Imorron är det dags för Bm igen, och sen på lördag blir det ultraljud i Sthlm.. Längtar.. Tycker tiden går riktigt fort nu.. Går in i v29 på fredag.. Jösses!!!
  • happy73

Hej tjejer!
    Jag tror jag blir tokig. Vi kommer inte på något namn till bebbe. skit svårt. Det kommer bli som förra gången att den blir namnlös ett bra tag.

Har ni bra killnamn som ni vill dela med er så hojta till. Vi vill inte ha något som börjar på I och det ska passa till Isak

• shia

Happy73:
    vi har också lite svårt att komma på namn, särskilt ett pojknamn. Jag är så säker på att vi kommer att få en flicka så jag kan inte "think out side the Box" ! Jag har alltid velat ha Erik som namn men nu heter min make det så det känns ju inte så passande ;) Det är bara att fortsätta brainstorma....
    Jag slutar jobba kl 15 den måndag den 22:a så vi kanske kan gå och ta en kopp te/kaffe då eller kanske gå på en promenad om vädret tillåter ? Jag missar också lunchdaten på lördag så jag är väldigt sugen på att hitta på något.

• Plogen

Happy73: Ja, föreslå några datum för träff! Det blir ju lätt så att om vi spikar datum när vi väl ses så är det ju risk att dom som inte är närvarande inte kan komma på nästa träff heller.

Namn, ja. Jag tycker också att det känns helt omöjligt. Bläddrade i en namnbok igår men blir bara mer och mer rådvill!

• happy73
    shia jag träffas gärna den22/3 men jag hämtar Isak på dagis vid 15.00 så då får han också träffa dig i så fall.

Eric är jätte fint namn men det har blivit poppis namn. Vi har nu två kompisar som döpt sina söner till Eric.

Plogen ja man vet ju vad de INTE ska heta.

Igår fick min kompis en son. Jag var så säker på en tjej så jag hade gått o köpt tjej kläder. Nu får jag handla lite killkläder hehe tur att man tycker om o handla.
    Jag vill ha min bebbe nu!
  • shia

Happy73: Du kanske får användning av tjejkläderna själv! Jag träffar gärna Isak, det blir super trevlig.

• Nihao

Namn är så himla svårt. Får krupp när man börjar tänka. Och så försöker jag o mannen brainstorma, men det går inte så bra. Så då skjuter vi upp det, igen och igen. Svårast är killnamn för oss, tycker det är svårt med snygga enkla namn, som man dels inte kopplar ihop med nån man inte gillar (ha ha) och ska passa med våra andra barn, Tuva och Siri. Idag ligger Idun och Signe på topp för tjejnamn, men det där skiftar dag för dag. Killnamn är så svårt. Jag gillar Hugo, men det heter alla på dagis, typ, Erik är fint, det heter en av mina bröder. Annars filosoferar vi om Henning, Melker, Sigge osv, har en hel lista på kanske-kanske-namn, både tjejer och killar, som man stryker och lägger till när andan faller på. Jag vet inte annars hur vi ska lösa det.

Happy73; vad är det du köpt som inte kan användas av en kille?

Ser fram mot att träffa er igen!

• HippYgirl

här har vi inga namn alls! jo tova om det blir en tjej men sen kommer vi inte längre :) och eftersom läkaren sa sist vi var på UL att det var en pojke så gick ju det namnet bort :)
    får ju se possitivt, vi vet vad han ska heta i efterman iaf :)

är det någon som vet något om klädbytardagarna i hökåsen? har för mig att det är må-on nästa vecka kl 13-19. super bra! ifall det är någon som inte varit där så gå!
    Men det är fullt med folk så att ta med barn är ingen bra ide, sist hade jag Leah på ryggen och bråkade mig fram :) men där finns allt!

• skuggspel

Namn, ja herregud hur ska detta gå..?
    Loke fick heta bebis i över tre månader tills hot om böter ifall vi inte kom på ett namn damp ner i lådan.. Nu när vi ska komma på två namn blir det ännu svårare.
    Jag har helt gett upp ide´n på att de ska matcha på något vis, jag är bara glad om jag kommer på något som inte känns alltför ufo. Sambon är inte alltför aktiv i sina förslag, han väntar på att jag ska spotta ur mig något som han kan säga bu eller bä till..

Birk är ett vi nog enats om men nr två .. suck.

Oj, nu ska vi äta!

• happy73
    Nihao jag hade köpt jätte fina molo kläder som var rosa o vitt. Men nu har jag varit på hälla o handlat lite nya kläder till killen. Men gud vad svårt det är o hitta storlekar. Hittar man en tröja så hittar man inte byxor eller tvärt om.
Svar på tråden bf-juni västerås