• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Nihao

Vill också tacka för bra värdinneskap och god mat, tyvärr fick ju jag pysa lite tidigt pga familjen, men det var himla skönt att komma ifrån lite och mest bara babbla mammapladder. :) Fint ni bor Pernilla.

Jag pausar lite med att lägga till mig på listan, kan troligtvis komma men måste kolla så det funkar med husbygget. Jag bor ju också nära (Skiljebo), så jag promenerar eller cyklar till dig Annika, om jag kan komma. Kul att träffa dig! Vi hade ju våra barn på dagiset där långt uppe på Malmabergsgatan förut, o vi cyklade dit varje dag. Gick kalas.

Jag älskar loppisar, framförallt med barnpryttlar. Köpte en av våra spjälsängar på en sån sist, o en massa kläder också såklart. Älskar att fynda. Var det nån loppis på g denna vecka, eller har jag drömt det? Hoppas magen mår bra trots gubbmisshandel, Mumsmaräng!

Kul att skötbordet passade Plogen, vi är glada att bli av med det när all plats i källaren är välkommen plats just nu.

Blir förbannad på åtekomsten av vintern. Nu till helgen kommer det komma ett hus i lösvirkesbitar, levererat till vår tomt. Det kändes så bra med sol, plussgrader och slask, och så kommer en dm nysnö, sen tio minusgrader och storm på det. Tack kung Bore. Hur i h-e ska vi kunna skotta undan 200m² fritt på tomten så lastbilarna kan leverera virket, takstolarna, isoleringen, takteglet, gipset osv, när det ligger 3 dm IS ÖVERALLT??
    Ghaaaa. Hjälp mig att hoppas på plussgrader, regn, storm o sen massa sol nu två veckor framöver. Tack. :)

• shia

nihao: vad spännande att det har kommit igång med bygget, typiskt att det skulle bli sådant här skit väder!jag håller tummarna på bättre väder{#lang_emotions_sunny}

• shia
    MaraFara skrev 2010-03-22 12:56:25 följande:
    Här är nästan allt inhandlat och klart.. Är bara väldigt små saker kvar såsom blöjor, nagelsax, babygym, bröstpump osv.. Men alla stora saker som behövs är klara.. Känns otroligt skönt, eftersom jag nu för tiden är näst intill orörlig pga foglossning..
    jo ,måste ju tillägga att vi har faktiskt blöjor också. Fick det som inflyttningspresent av några smarta kompisar :)

marafara: hoppas du inte har det allt för besvärligt med foglossningarna
  • HippYgirl

angående loppis och så, så är det ju klädbytardagarna nu i hökåsens församlingsgård. må-on 13-19. verkligen nått ni ska gå på om ni har tid. jag ska dra med mig sambon när han slutat. Vi lämnar ungarna i tillberga hos min pappa, för det är verkligen byst med folk så att ta med barn är ingen bra ide :)

• happy73

Nihao jag måste verkligen ha missat att ni ska bygga hus. Vilket område ska ni bygga huset o vad är det för hus? Vill veta allt

• happy73

Glömde fråga om det är någon som vet vart de säljer plastrotting utemöbler med brett armstöd någon stans. Jag var till nisses men de hade bara med ganska smala armstöd.

• skuggspel

www.svenskakyrkan.se/default

Hoppas länken funkar.

Jag var på loppisen som HippYgirl skriver om! Den var kanon, shit va mycket saker! Tack för tipset, det var grymt mycket större än jag anat!!

Rekomenderas!!

Behöver ni bebiskläder så är det stället att åka till!

Som sagt, smart att inte ta med barn, och det hade varit fiffigt att ta med en typ blå ikeakasse eller dyl när man går där och plockar...

• MumsMaräng

Hej! Jag ville bara titta in och säga hej och att jag tänker på er! Har så himla mycket med jobbet och allt just nu, så det blir inte mycket tid över.

Nihao: Det går säkert bra att leverera materialet oavsett vädret! Lycka till med allt! Det låter som en fantastisk tillbyggnad!

Plogen: Nej, vi har bara roddbåt i sommarhuset i Småland, men väl standtomt där och åtomt i stugan här. Mannen drömmer om motorbåt. Keep on dreaming, säger jag! Två egna företagare med tre barn och gammal kåk och sommarhus och stuga och åldrande föräldrar. Nej, men jag menar- en gammal träbåt som man ska underhålla OCh hinna njuta av- det verkar ju rimligt...? ;D

Lady: Det låter härligt med den 11! Jag kommer gärna! Tusen tack för inbjudan!

MaraFara: Vad kämpigt med foglossningarna. Jag har en del problem också, vilket jag inte haft när jag väntat barn förra vändan. Inge kul! Jag hoppas att du blir ompysslad av ungarna och din rara ex-make?

Angeni: Något nytt om huset?

HippY: Vad kul att du hittade bra grejer! Jag hade rekvirerat mina föräldrar som assistenter och fick tag på babysitter, hoppgunga, bebisleksaker, lite pjucks och en del kläder. Inte tokigt. VAGN  och bilbarnstol återstår dock på inköpslistan.

Hoppas ni alla har det bra, och jag ser verkligen fram emot att träffa er snart!
    Kram från Tant Maräng

• angeni

Nu måste jag få gnälla av mig lite... Vi har inte sagt till någon vad vi har fått för bud. Det vet jag för vi skäms lite att vi har funderat på att ta det.
    Hur som helst så satt jag och pratade med en kompis från Hallsta på msn för någon dag sedan och sa att vi har fått ett underbud och vi är inte nöjda. Då sa hon JAG VET DET!

Hur sjutton kan hon veta vad vi har fått för bud när vi inte sagt det till någon Måste vara antligen mäklaren som spridit ut det eller så är det köparen som spridit ut det och det har spridit sig vidare. Ledsen är vi iallafall för vi ville inte att någon skulle veta och har det spridit sig så vet snart alla, Hallsta är inte så stort.

Vi har fått ett bud på 900 tusen och det ligger ute för 995. Vi har försökt att gå ner 20 tusen för att se om den rubbar sig men ingenting. Den vägrar höja sig. Så nu kör vi på med nya visningar efter påsk och håller tummarna att vi iallafall någon gång får ett bud på över 900.

Sedan har jag insett att jag har varit klantig... Jag har helt enkelt glömt att ta ut föräldrapenning för mars, så jag står utan pengar denna månaden... Kul när vi har massa räkningar. Men det är tur att sambon jobbar. Och vi har lite sparat annars hade det inte gått alls. Klantarsel är det enda man kan säga..
    Nu har jag iallafall sökt om föräldrapenning för 2 månader så kan andas ut att jag iallafall får pengar nästa månad.

Snickare här igår och gud vad svårt det var att få lugnt för Lina så hon kunde sova, vilket innebar en gällig dotter igår kväll. Tur att sambon kom hem vid 16 så jag fick avlastning. Blev mycket bära på henne igår tyvärr vilket kändes men idag är det lugnt igen

Ha det bra alla och ta hand om er. Och nu håller vi väl ändå tummarna för att våren snart ska komma

Svar på tråden bf-juni västerås