• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Bezilia

Idag har jag fått svar från försäkringskassan och fått min havandeskapspenning beviljad! Så skönt!!
    Det innebär att jag kommer att jobba till 23/4.

Åh vad trevligt det skall bli att ses på lördag! Tack Pernilla för mailet. Ska nog lyckas hitta dit.

När det gäller namn så tycker även jag att det är knepigt! Men det är ju 66 dagar kvar så det kanske kommer... ;)

• Jolinsfaster

Bezilia: Grattis till beskedet! Vad härligt att du slípper jobba hela tiden ut. Hur går det för dig om dagarna nu?

Vi har också namnproblem. Flicknamnet är väl mer eller mindre bestämt. Kommer förmodligen att bli Frida Sonja Ulrika. Sonja (och Sonia) heter min mormor och makens farmor och Ulrika blir det efter mig. Ego. Och Frida efter Shia! Nä, riktigt så är det väl inte. Var maken som kom på Frida. Killnamn är desto svårare. Lutar åt Karl -- Micael, där Karl är släktnamn får båda hållen och Micael makens namn. Då var det bara det är med tilltalsnamn kvar. En liten detalj. Just nu är Julius eller Julian typ först på listan. Jag gillar även Pontus och Emil, men dom går tydligen bort enligt maken. Annars får väl pojken helt sonika heta Karl-Micael. Dubbelnamn börjar väl bli lite inne?

• Jolinsfaster

Skuggspel: Vet du hur mycket man får i böter om man inte lämnar in barnets namn? Så man kan ha det beräknat i budgeten ifall det blir kris!

Happy: Vad ska din kompis son heta? Snappar upp alla namnidéer.

• perni80

Beziliza: Vad skönt att det gick igenom!!! Då har du inte långt kvar alls att jobba!! Nice {#lang_emotions_laughing}

Namn, fy vad svårt det är... Har ingen aning alls. Vi har kanske 30 namn som är ok. Hoppas att det löser sig när man får se bäbisen.. Eller funkar det inte så??

Jag hade tänkt sluta jobba den 19 maj (ska ha den ! juni) hur länge har ni tänkt jobba?

Tänkte på lite datum tills nästa träff: Vad sägs om 10, 11, 24 eller 25 april? Lite ego av mig att inte nämna 17 eller 18 april, men då ska jag fira min 30-års dag. {#lang_emotions_sealed} Den 18 april skulle jag iof kunna. Vad tycker ni??

• Jolinsfaster

Jag röstar på 10 eller 11 april isåfall. En kusin till bäbisen i magen fyller 2 år den 20de, och jag vet inte när det är tänkt att hållas kalas för honom, men förmodligen 17 eller 25. Skulle kunna gå 18 och 25 också, men efter kl 13 eftersom vi ska på profylaxkurs kl 10-13.

• MaraFara
    Varit till Bm idag.. Allt var bara bra med lillparveln.. Hjärtljuden låg på 145 s/min mot 135 s/m förra gången.. Å magen växer på, 28 cm i v 28.. Blev lite orolig när hon frågade om jag brukar få stora barn :)..

Dessvärre har mitt BT dragit iväg, ingen större fara än, men Bm bad mig ändå hålla koll på event tecken för havandeskapsförgiftning.. Hade idag ett tryck på 125/80 mot förra gångens 120/60.. Dock fanns inget protein i urinen.. Nytt besök om 3 veckor..

Å på lördag är det dags för köns- och 3Dultraljud.. Längtar massor!!!
  • happy73

Mara fara gud vad spännande du får skvallra sedan o berätta vad det är för lite krabat.

Jolinsfaster De vet inte en vad pojken ska heta.

Beziliza Hur lång tid tog det för dig o få svar på havandeskapspenningen?

• shia

Jag har tagit ledigt from 26 Maj (BF 9 Juni). När vi var på föräldraträffen så frågade vi BM när hon tyckte att man skulle gå på ledighet och hon rekomenderade starkt att man skulle ta ledigt minst 2 veckor innan BF. Hon sa att man har mer ut av att ta ledigt 2 veckor innan BF så man hinner varva ned än vad det ger att få vara hemma 2 veckor till i slutet av ledigheten  med barnet.

Bezilla: Stor grattis,måste kännas mycket befriande {#lang_emotions_laughing}

Happy73: vad tror du om en date på Kalle på spången på måndag vid 15.30?

• angeni

Så då har man varit in på besök på förlossningen och BB. Åkte in i onsdags för att jag hade väldigt många sammandragningar i rygg och mage med 2-5 minuter mellanrum. Fick komma in och allt såg bra ut. Livmodertappen opåverkad ännu.
    Fick en bricanylspruta för att stoppa sammandragningarna men de kom tillbaka så vi fick sova kvar på BB. Fick komma hem igår efter en väldigt lång dag på BB. De är något otroligt sega där. Vi sa till 12,30 att vi ville åka hem. 15 kom de och sa att det behövdes nya prover innan. Vid 15,30 togs dessa och svaret kom efter 18. Så 6 timmar efter vi sa att vi ville åka hem fick vi äntligen komma hem.

Nota för besöket:380:- 300 för sambon och 80 för mig. Blä!

Så nu har vi fått order att om det kommer igång igen måste vi åka in och skulle vattnet gå, blir det uppsala. Jaha det lät ju väldigt roligt. Men nu hoppas vi att det inte händer något på ett bra tag till
    Så idag är man ganska slut och öm i magen efter att letat hjärtljud i en timme och för att hålla kvar dem i ca 20 minuter för att få en fullständig ctg-remsa.

Bezilla: Grattis till att du fick igenom överklagandet!

Svar på tråden bf-juni västerås