• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • HippYgirl

Nihao: det är en mycket svårare sort av havandeskapsförgiftning. för att göra det kort, som jag fattat det som så går det mycket fortare och levern kan "spricka". så jag skulle helt enkelt kunnat dött. jag hade ingen havandeskapsförgiftning innan utan detta bara kom med symtom (kändes som att någon 100kg klump satt på min mage) på söndag kväll och på måndag kväll kunde dom inte vänta längre och tog ut Leah med akut snitt.

därför går jag nu på massor med extra kontroller både hos vanliga bm och på spec.

• angeni

Nihao: ingen fara Man kan alltid komma med förslag

Hippygirl: Det där med att leta känner vi igen. Lina var väldigt förvånad vad det var som lät och titta runt överallt.

• shia

Hej hej !
    Jag ska söka föräldra ledigt hos min arbetsgivare nu, är det någon som vet fr.om. när man får ta ut föräldrapenning. Jag är  beräknad till 9 Juni , kan man ta någon vecka tidigare eller ska jag skriva att jag vill vara ledig från 9 Juni?

tacksam för hjälp!

• MumsMaräng

Tjejer, jag har inget vettigt att säga utan ville bara komma och sympatifiska och gnälla lite. Sonen äntligen bättre, dottern kräktes på mannens axel när de kramades hejdå vid överlämningen till andra familjen i morse och jag vill bara sova, sova, sova. Har avbokat morgonens möten och skitit i mobilen i två dygn.

Nå, jag är glad att det inte är helgen som kommer som vi ska ses, utan nästa.

Slängpuss till er, så det inte smittar,
    MumsMaräng

• shia

Mumsmaräng: hoppas att ni snart blir bättre {#lang_emotions_flower}

• HippYgirl

Mums: hoppas ni snart blir bättre

shia: jag börjar mina föräldradagar 11 dagar innan Bf men det är för att jag har havandeskapspenning fram till dess.

vet inte riktigt hur långt innan man får ta som max.

• Jolinsfaster

Shia: "Du som är gravid har rätt att vara ledig med föräldrapenning från och med den 60:e dagen före din beräknade förlossning. Dessa dagar ingår i de totala antalet föräldrapenningdagar som du har rätt till för barnet. Du som är gravid har rätt att vara ledig med föräldrapenning från och med den 60:e dagen före din beräknade förlossning. Dessa dagar ingår i de totala antalet föräldrapenningdagar som du har rätt till för barnet." Taget från Försäkringskassans hemsida. Jag kommer att jobba sista dagen 11/6. Har BF 24/6. Lite drygt 13 veckor kvar. Nedräkningen har börjat!

Bezilia: Lycka till med omprövningen! Jag känner att blir du nekad till havandeskapspenning, så är det inte en lönt för mig att söka. Får nog bli sjukskrivning på slutet om det blir för tufft att pendla.

• happy73

Hej,hej. Imorgon åker vi till Grövelsjön. Det ska bli så skönt att få byta miljö.

Hur lång tid tog det för er att få svar på havandeskapspenningen f¨ån den dag ni skickade in den?

• HippYgirl

happy73: jag skickade in papprena en måndag och fick tillbaka måndagen efter. men då finns jag ju redan inne i rullorna sen förra gången, vet inte om det kanske skyndade på. förra gången vet ja att det tog mycket längre tid.

• Jolinsfaster

Är det fler än jag som har börjat sucka eller vad man ska kalla det? Att man drar in mer luft i nåt andetag emellanåt. Jag trodde först att det berodde på uttråkning, men nu kommer det när som helst. Kan det ha att göra med att jag är lite täppt i näsan och behöver mer luft?

Svar på tråden bf-juni västerås