• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • skuggspel
    Nihao;
    Mina värden var jättebra senast, så skönt! Jag har hört många säga att de mått illa väldigt mycket mer när de väntat tvillingar men för mig är det tvärt om!
    {#lang_emotions_throwup}
    Jag mådde uselt förra graviditeten, fysiskt och inte minst psykiskt. Jag var otroligt depprimerad, helt ologiskt deppig faktiskt och började tillslut varje dag med att säga till migsjälv att: det här kommer också att gå över, men kände att jag bara ville dö. Nu mår jag så bra!! {#lang_emotions_smile}Jag var riktigt rädd för att rullgardinen skulle dras ner men jag mår toppen! Så himla skönt! Fast om jag börjar må sådär igen har jag lovat migsjälv att söka proffshjälp! Så dumt att jag inte gjorde det förra gången! Fattar inte varför men jag såg väl ingenting klart.

Så roligt att det är fler som har och väntar tvillingar, då kan jag fråga er som ligger före! Jag känner mig helt oförberedd för två barn till, det fanns inte i min värld att det kunde bli så men jag tänker att det nog blir bra. 3 små som är under 2,5 år.. Spännande milt sagt...

Angeni Hoppas allt går bra med husförsäljningen! Var ligger huset, vilket område? Du har säkert skrivit det men jag har missat det.

{#lang_emotions_flower}Jag längtar till våren! Det är så soligt och fint idag! Igår såg jag några tulpan..heter det knoppar? som stack upp i en rabatt! Vååååååår!{#lang_emotions_sunny}
  • Bezilia

God kväll tjejer!

Hoppas ni fått njuta av det fina vädret idag. Själv har jag jobbat hemma idag och på eftermiddagen var jag hos barnmorskan. Järnvärdenm var nere på 111 i v 22 har nu kommit upp till 122 vilket känns skönt! Även resten såg bra ut.

Efter besöket gick jag en sväng på stan för att sedan vara tillbaka en timme senare  att gå på föräldragrupp. Det var bra även denna veckan och vi gick igenom mer om förlossningen och en del om smärtlindring... Jag tycker att akupunktur och lustgas verkar bra men är inte heller främmande för epidural om det behövs. Har ni andra funderat på det? Vi pratade ju lite om det när vi fikade sist men vad har ni andra för funderingar/erfarenheter?

Tyvärr fick jag ganska jobbiga sammandragningar innan föräldragruppen och det höll på ända tills vi  kom hem och jag kunde lägga mig på soffan. Jag fick ordentligt ont i magen och kände mig till och med yr och nästan illamående under en stund... Hoppas att det bara var tillfälligt... Hittills har jag ju mått bra men om det ska hålla på så här när jag sitter i bilen på jobbet eller är hos kunder så kommer resterande tio veckor bli väldigt långa... Någon annan som kännt av det?

• Jolinsfaster
    Plogen: Jag hittade Östersundsadressen, så jag ska skicka dit. Är bäst när det står så på hemsidan.

Angeni: Hur är det med Lina nu? Hoppas hon blir bättre snart! Har sambon börjat jobba i Malmö än?

Bezilia: Vad jobbigt med sammandragningar. Hur visste du att det var det? Du får se till att vila så mycket som du kan när du kommer hem om dagarna, så ska du se att du kommer att fixa dom sista 10 veckorna, även om det känns väldigt långt nu. Hur har det gått med din överklagan till Försäkringskassans beslut om havandeskapspenning? Jag tycker det börjar kännas drygt och jobbigt att köra i 1½ timme tur och retur som jag gör dagligen redan nu. Min kollega som ska ha barn samtidigt som mig och som också pendlar ska försöka få till ett möte med cheferna och ha en diskussion om vad som händer när/om vi inte orkar köra bil längre... och alla andra frågor som vi måste få klartecken i eftersom företaget inte har något kollektivavtal.
  • Bezilia

Jolinsfaster: Hela magen spände sig och var stenhård och det släppte inte ordentligt på över tre timmar. När gruppen var slut pratade jag med Marie (barnmorskan) och hon sa att det var sammandragnngar och att det är vanligt och att just vila brukar hjälpa.

Idag skall jag skicka in omprövningspappren. Jag fick hjälp av min sambo att formulera mig och jag skickade med min chefs nummer ifall de vill prata med honom. Jag har dessutom förberett honom på vad det handlar om och han tyckte att det lät bra. Så nu är det bara att hålla tummarna.

• angeni

Jolinsfaster: Vi har nu blivit lite smittade allihopa. Lina har smittat oss så vi känner oss tjocka i halsen idag. Men hon är genom flrkyld. Näsan rinner och hostar som bara den Stackars liten.

Sambon slapp malmö denna veckan, vi får se hur det blir nästa. Känns jobbigt att vara ifrån varandra. Men det kanske går bra vi får se.

Ryggen gör sig påmind på kvällar.. hemskt jobbigt. Man sätter sig ner i soffan på kvällarna och då värker det något fruktansvärt. Men det är bara att bita ihop.

• angeni

Hej alla glada med magar

Jag har ett bra receptförslag till lördagen den 20/3 på lunch som det blir mycket av och alla kan bidra med något

Här kommer receptet:

Karins frestelse

Koka ris ca 10 personer krydda vattnet med hönsbuljong samt curry.
    Enligt förpackning

2 färdig grillade kycklingar
    3 pkt steckt bacon
    3 paprikor en av varje färg eller de man vill ha
    1 flaska stark chilisås eller efter smak
    5-6 dl grädde
    1 burk italiensk salladskrydda

Pris för allt ca: 230 kr.

Blanda samman allt i en långpanna och strö ost ovanpå samt skurna tomater.

in i ugnen tills osten fått fin färg.

Man kan variera med mer grönsaker i: haricorts vert, sockerärtor. Bara fantasin som stoppar en.

Detta kan jag lova är jättegott och det blir inte starkt alls. Jättesmidigt då man gör det i en långplåt.

Kom på det igår och tänkte jag kunde dela med mig av det och se vad ni andra tycker. Vi pratade om sallad eller iallafall något så alla kan hjälpa till med att ta med

Detta blir väldigt väldigt mycket mat och till många portioner. Enda som är dyrt är ju den färdiggrillade kycklingen.

• HippYgirl

hejsan hoppsan i det fina väder!

Leah går och rycker i sin overall hela tiden och vill bara vara ute :)

Idag var vi till Bm och lyssnade på krabaten, Leah letar som bara den efter vad det är som låter igentligen :) Allting lät bra och alla värden var super!

nu börjar ja kunna andas ut och inte vara orolig för att det ska bli HELP som förra gången. men tror att det just är för att vi är inne i vecka 32 och skulle det komma nu så kan man faktiskt ta ut krabaten utan att det ska bli några komplikationer.

sammandragningar jag har också börjat få nu. hade aldrig det förra gången så vart ju super läskigt när det kom :)

är det lunch som gäller på nästa "fika" träff? nice!

• Nihao

Bezilia: Jag har också mer sammandragningar nu än innan. Får det t o m när jag ligger ner ibland, vilket är lite jobbigt. Men i det stora är det ett I-landsproblem, och det börjar avta nu efter ett par dagar. Tydligen kan det kännas mer i vissa faser än andra. O när jag kör mycket bil blir det extra mycket har jag känt. Lycka till med FK.

Trevligt med lite idé till mat, men rent krasst tycker jag (utan att verka oförskämd, Angeni) att Perni80 får fria händer till vad hon känner för som värdinna. Fast det lät gott! Och nu blev jag hungrig igen... Krya på er hela familjen, låter tufft att ligga däckad förkyld, gravid och gräsis. Hoppas karln slipper södern ett tag till. :)

Skuggspel: härligt att må bra! Njut! O som du säger, sök hjälp om det strular i psyket, vilket vi hoppas du slipper.

Solen tar fram massa glädje i mig. Visst känns det som man snart kan ta fram grillen tjejer..? ^_^

Svar på tråden bf-juni västerås