bf-juni västerås
Bezilia och Marafara
Tack för tipsen! Jag vet att Shia har haft samma problem med V men jag va inte säker på att detta var samma i.o.m att det oftast bara är vätska och inte klegg i hans öga.
Bezilia och Marafara
Tack för tipsen! Jag vet att Shia har haft samma problem med V men jag va inte säker på att detta var samma i.o.m att det oftast bara är vätska och inte klegg i hans öga.
Hej tjejer!
Jag och Frank hakar oxå på imorgon!
Vi ses!
Kram
Grattis Angeni till grabben! Skönt att han äntligen är här.
Fast jag lider med dig när jag läser om din förlossning, du din stackare har väl haft det tillräckligt jobbigt. Skönt att du mår bättre nu iaf!
Tack tjejer för mysig fika i fredags! Känns skönt att man har er så man som första gångsmamma kan fråga och få svar på sånt som man grubblar över och jämföra med er alla!
Skuggspel
Nu väntar vi bara på dig! Hur går det i värmen? Kommer grabbarna snart?
Mums
Jag och Frank hänger gärna med oxå!
Du får gärna starta en lista!
Idag har jag haft en gnällig liten kille, värmen tar kål på honom. Han fick ta ett dopp i badbaljan förut och det va minsann poppis, han låg länge i och guppade och till slut tyckte jag att han va ett russin och tog upp honom men det va minsann inte omtyckt så efter det va han lika gnällig igen...puh säger jag bara...
Angeni
Vi fick kontakta BVC själva för första träffen.
Sen när det gäller gaser så använde vi minifom till Frank. 10 droppar innan måltid och han blev genast bättre!
Jag är oxå snittad men jag vet inte hur länge man ska vänta med att bada. Staplerna borde ju iaf vara borttagna. Men efter det så borde det ju gå att ta ett dopp för att svalka sig, behöver kanske inte ligga i för länge
Här hos oss håller vi på att rinna bort i värmen, Frank är inte så stort fan av denna värmebölja, och inte hans mor heller. Vi vågar oss inte ut när det är som varmast och allt känns så klibbigt. Men jag försöker tänka på den vintern vi hade så känns värmen mindre jobbig.
Idag var jag på den sista kollen hos BM och allt var så bra, fick en kopia på hela förlossningsförloppet oxå och det va riktigt kul att läsa (det lilla jag förstod av allt sjukhussnack) sen sa hon det sista "Annika, då avslutar jag den graviditeten nu". Hon menade ju i systemet men jag tyckte det lät så sorgligt på nåt sätt. Men samtidigt så har jag ju fått ut en underbart fin son ur denna graviditeten så jag är nöjd!!
Oj va jag pladdrat på nu...kanske för att Frank sover och jag äntligen har lite tid över
)
Ha det gott i värmen tjejer!
Sov så gott!
Skuggspel
Jag fick oxå en krock med verkligheten idag. Sambon fick ett mess från en gammal klasskompis som berättade att en vän till henne hade hittat sin 1,5 åring blå och kall igår morse och med en massa spy runt omkring huvudet. Antagligen hade han kvävts på det. Jag mår dåligt när jag tänker på det, tänk att förlora sitt barn...
Kan ju erkänna att Frank fått många extra pussar och kramar idag!!!
Ibland måste man verkligen stanna upp och njuta av det man har, och verkligen uppskatta det!
Hej alla,
Märks att det är semestertider för här på tråden är det väldigt lugnt...
Själv är jag, sambon och Frank nere i Alingsås och hälsar på mormor och morfar. Och idag har vi även varit ute i Gbg's skärgård och hälsat på gammel farmor och gammel farfar. Det var super mysigt!! På tisdag bär det hem igen!
Hur har ni andra det?
Kommit några grabbar skuggspel?
Dax att sova! God natt mammor!
Hej alla,
En liten fråga bara...
När får man vända på de små i babybjörn så att de sitter och tittar framåt?
Frank blir 12 veckor på onsdag och är väldigt stadig i nacken, då borde det va ok va?
Måste oxå testa att ladda upp en bild här i tråden!

Grattis en tredje gång skuggspel! (måste ju gratta på tråden oxå och inte bara på fejan)
Ja det va minsann en snabb förlossning och skönt att allt gick bra tillslut, din sambo verkar vara en klippa tycker jag men jag förstår att han blev skrämd.
Mys med era små pojkar nu, förresten har ni valt några namn ännu?
Hippy
Tack för ditt svar, då ska lilleman få åka framåt nästa gång i babybjörn.
Vi sticker till Sollefteå imorgon och stannar till fredag. Men efter vi kommit hem hänger vi gärna med på fika för då har sambon börjat jobba igen.
Tänk att alla fått sina små nu!!
Trevlig helg mammor!
Bezilia, Jolins
Jag vill oxå gå på babysim med Frank, igår när vi badade honom så tyckte han det va jätteroligt att skvätta massa vatten på mamma. Jag va helt dygnsur efteråt så vi måste ju nästan ta vår lilla fisk till babysim.
Happy
Jag är ju svag för namnet Frank som du kanske märkt
men det läskiga är att jag funderat på Jacob som ev. namn till ett framtida syskon till Frank. Verkar som vi har ungefär samma smak på namn. Vilket du än väljer så tycker iaf jag att de är jättefina!
Jolins
Vi är oxå sugna på ett syskon till Frank men jag kommer nog vilja vänta lite. Sambon säger 2012 så vi får väl se va det blir...
Sitter i bilen på väg mot Norrland just nu och har många timmar kvar...suck...
Förresten en fråga...är det fler än jag som tappar enormt mycket hår just nu? Har hört någonstans att man kan göra det efter en graviditet.
Plogen
Jag brukar amma Frank liggandes i vår säng runt kl 21 och då somnar han och jag bygger upp med kuddar runt om och lämnar honom. Sen när vi ska sova så flyttar jag över honom till sin säng för då sover han djupare. Sen sover han till typ kl 6. Jag brukar vakna innan av att mina tuttar spränger