bf-juni västerås
Uppdaterar!
Trådbäbisarna 
5 maj: lady of Baqueta - Frank 52cm, 3420g
5 maj: HippYgirl - Sam
? juni?: Bezilia - Tove
4 juni?: Plogen - en dotter
6 juni: Nihao - Erik 50cm, 2978g
7 juni: Shia - en son
Uppdaterar!
Trådbäbisarna 
5 maj: HippYgirl - Sam
Du har så rätt HippYgirl! Jag ändrade datumen oxå för våra grabbar kom ju faktiskt den 5: inte den 10:e.
Trådbäbisarna 
5 maj: HippYgirl - Sam 50cm, 3295g
?maj: vikh - Filip
La även till vikhs son!
hahaha...vi sitter och lägger in om vartannat! haahha
Trådbäbisarna
Shia
Mitt tips för ömmande bröstvårtor är att pröva med ammningsskydd (tror det heter så) det är som en plast grej du sätter över vårtan. Köpte mina på Aros baby efter rekomendation från barnmorska på ammningsmottagningen. Köp medela och köp den största storleken, så sa hon till mig. De har verkligen hjälpt mig. Köp inte de som finns på apoteket, de ska tydligen inte vara bra.
Annars kan du även smörja med bröstmjölk efter du ammat klart, det ska oxå hjälpa såriga vårtor.
Bezilia
OMG, det kom nästan tårar när jag läste din text, gud va hemskt! Ni måste blivit riktigt rädda.
Men va skönt att höra att allt gått bra att T återhämtar sig bra!
Detta felet på aortan, kunde man ha sett det tidigare? Ni har just upplevt det som jag är mest rädd för i hela världen.
Klart att vi inte nämner detta på Facebook...
Ta hand om lilla T nu så hon blir frisk och stark!
Frank och jag tänker på er! 
Kram kram
Hej alla mammor!
Vilka är på BB nu då? Marafara? Någon annan? Dax för en dos med fler bebisar tycker jag!
Hur går det för er som precis fått era små? Börjar ni få någon rutin på saker och känna er bekväma i era mammaroller? Funkar ammningen?
Plogen
Tycker riktigt synd om dig som har åkt på mjölkstockning, det låter inte alls kul. Hoppas du mår bättre snart!
Shia
Viktor är ett jättefint namn!
Perni
Har grattat dig massor på Facebook men inte här! Grattis igen! Lexie är ett jättefint namn och kul nu när du lagt ut lite bilder på henne, verkligen superfin!
Skuggspel
Trist att höra att ni har såna problem med hantverkarna, förstår att det är frustrerande.
Hur mår småkillarna i magen då? Hur stora är de nu?
Bezilia
Hur mår Tove? Tänker massor på er! Får fortfarande rysningar när jag tänker på vad ni fått gå igenom, vilka superföräldrar Tove har, och hon är en fighter den lilla sötnosen!
HippYgirl
Hoppas ni mår bättre snart och att flytta fikan till nästa vecka va ett bra förslag, så att de nya bebisarna vågar dyka upp 
Tänk när vi alla har fått våra små! Då måste vi träffas allihop på en picknick så man får se alla småttingar.
Själv så blir man ett år äldre idag, 27 bast! Men jag har ingen åldersnoja (ännu), livet känns ganska perfekt just nu som det är!
Sen va vi på BVC idag och nu är Frank 57cm och väger 4970g, så nu börjar storlek 56 kännas liten. Så nu har vi använt de flesta könsneutrala kläderna och nu när han börjar använda storlek 62 så kommer de söta pojkkläderna! Kul kul!
Ha de gött i solen nu tjejer!
Kram kram
Grattis till lille Melvin som äntligen ville komma ut till mamma! Det lät som en rätt tuff förlossning, bra jobbat Sara!
Gosa ordentligt med din lille guldklimp nu!
Hej allihopa,
Hur har ni det?
Jolinsfaster,
Gud va spännande! Snart är er lill* bebbe här! Jag gissar på att det blir en liten Frida! 
Lycka till när värkarna drar igång! Eller du kanske redan är på förlossningen nu 
Angeni,
Alltså jag lider med dig, stackare som får stå ut med så mycket förvärkar. Jag hoppas verkligen att det drar igång snart eller att du får ett snitt.
Mums,
Lycka till imorgon! Hoppas du blir snittad och Leon får entra världen!
Happy73 och Sussi81
Hur går det för er? Några känningar?
Det va alla som inte fått ännu va? Eller har jag missat någon? Jag håller iaf tummarna för er allihop att ni får sniffa bebis snart!
Jaha, då har man nästan en 5 kilos bebis, var på BVC i veckan och då vägde Frank 4970g (+1550g sen han föddes) och vi har numera gått in på storlek 62. Och igår gjorde vi första långa tripen med Frank. Vi åkte till Vingåker och shoppade och Frank va så duktig, sov hela vägen dit och hela vägen hem. I och för sig så trivs min son bäst när han är i rörelse.
Vi har haft lite problem med gaser men med hjälp av Minifom så har vi nu fått det under kontroll igen. Hörde av brorsan att man ska unvika att äta för mycket lök för att undvika gaser. Hade inte en tanke på att det kunde vara nåt jag ätit.
Va kul med fika igen! Nu va det länge sen vi sågs och det har ju kommit många fler bebisar ju!
Elin,
Jag har aldrig varit hemma hos dig, har du lust att inboxa din adress? Och vilken buss ska man ta?
Fika hos Elin:
Onsdag 23/6 efter kl 14 (BVC kl 13.15)
Elin med Sam och Leah
Anna & Tove
(Sussi & Maja)
Emma, Tuva, Siri & Erik
Pernilla & Lexie
Sara & Filip
Annika & Frank
Tosdag 24/6 kl?
Elin med Sam och Leah
(Sussi & Maja)
(Emma & co)
Pernilla & Lexie
Annika & Frank
Fredag 25/6 kl? midsommarafton!!
Elin med Sam och Leah
(Sussi & Maja)
Ha en fortsatt skön helg!
Men oj...hur kunde jag glömma dig Skuggspel i min lista med er som inte fått ännu.
Du är en tapper kvinna som kämpar på! 40 dagar är ju inte så mycket (fast jag förstår om det känns som en evighet).
Förstår att det är påfrestande att dels renovera ett hus och behöva hanskas med jobbiga hantverkare och sen ha en liten son som är mammig och plus alla dina krämpor från graviditeten. Jag är impad! Du ska se att dessa sista dagar går fort sen sitter du där med alla dina små pojkar runt dig!