Inlägg från: Addisen |Visa alla inlägg
  • Addisen

bf-juni västerås

Lycka till Jolins och Mums! Nu är ni nog båda på förlossningen, spännande!

Förresten, är det knytis hos Elin på onsdag? Ska man ta med nåt?

Någon annan som har en bebis som BARA tar powernaps på dagen?? Frank sover väldigt sällan länge under dagen. Blir lite frustrerad för jag hinner ingenting, inte ens duscha...

• Addisen

Happy
    Gud va hemskt, ibland känns livet så himla orättvist...Gråter Jag beklagar verkligen...

HippYgirl
    Super! Då vet jag, men glöm inte säga till om du vill ha en peng för fikat!

Idag på min och Franks prommis sprang vi på Shia, Viktor och Svärmor så nu har jag sett den lille sötnosen och jag säger bara, shit, har Frank verkligen varit så liten. Frank kändes verkligen jättestor. Tänk va en månad kan göra sån skillnad. Ska bli riktigt spännande att få se era små knyten imorgon!

Tror ni Jolins och Mums sniffar bebis nu???

Ses imorgon mammor och lycka till ni som går och väntar på smärta om det sätter igång *ler*

Kram

• Addisen

Tack för fikan igår Elin, även fast Leah åt upp det mesta Flört hihihi...nä, men skämt åsido det va verkligen supertrevligt! Längtar redan till nästa! Och va söta alla de små va, nästan så jag längtar tillbaka till när Frank va så liten, han såg så stor ut mot dom allihopa Skrattande

Happy
    Mina värkar satte igång kl 1 på natten.

Nu ligger en nybadad Frank i sin babysitter och jollrar! Så himla underbart! Och nu har jag fått första leendet oxå! Så himla häftigt! Han är sååå underbar! Jag går på små rosa mammamoln idag!

Nu vill jag veta hur det gått för mums och jolins, blev det några bebisar??

Ha de gött i solen tjejer!

Kram

• Addisen

Äntligen Mums! Grattis till er lille Leon!
    Förstår precis hur du mår efter snittet, det gör förj*la ont efteråt och jag hade gärna oxå tagit morfin istället för paracetamol och ibuprofen. Men men...smärtan försvinner snart!

Så njut så mycket du kan så hoppas jag att vi ses snart så man får ta en titt på lille Leon!

Rolig parentes (Leon väger 2600g och Frank väger över 5000g, Frank är typ dubbelt så tung...scheisse)

• Addisen

Grattis Jolins!! Äntligen är hon här! Säger som Angeni, kul med en flicka till!
    När jag läste din förlossningsberättelse så var det mycket som va likt min. Du har rätt, de tog oxå prover i huvudet på Frank, jag tror de kollade hur mycket syre eller koldioxid det fanns i blodet, på så sätt kan de ju se om barnet får tillräckligt med syre från moderkakan. Jag va oxå jättetacksam att läkaren tog beslut att snitta! Man vill lixom inte ens tänka tanken på va som kunde hänt om de inte bestämt sig för att snitta.
    Men skönt att flickan och du mår bra! Va blir det för namn då? Är det en liten Frida?

Marafara
    Va ledsen jag blir för Melvin skull när hans pappa beter sig så dumt, förstår att du blir ledsen och besviken. Och vilket idiot ex han verkar ha, som bara vill såra, tyder på en mycket osäker kvinna! Skönt ändå att du har så många goda vänner och dina barn runt dig som finns där och kan stötta dig. Och sen har du ju oss på tråden som du får klaga av dig till när du vill, självklart stannar det här på FL.

Mums
    Det låter som du och Leon har fått en tuff början men mycket smärta. Men förhoppningsvis så väger myset med Leon upp för allt det som känns jobbigt.

Skuggspel
    35 dagar and counting...det är ju inte så mycket, tänk på hur många dagar du har bakom dig och snart är smågrabbarna här och här hur underbara som helst!

Angeni
    Hoppas det sätter igång för dig snart så din lille prins får komma till sin familj snart!

Midsommar igår var mycket lugn, grillade hos några vänner och va hemma igen vid kl 21.30. Då orkade jag inte mer, sambon hade druckit så jag hade ansvaret själv för Frank och han va supergrinig så då kände jag att jag hellre ville vara hemma med en ledsen bebis.
    Idag känner jag mig grymt rastlös och det är så typiskt sådana här dagar när ALLT är stängt Rynkar på näsan Får väl bli en prommis senare eller nåt.

Ha en skön dag tjejer!

• Addisen

Sussi
    Grattis till grabben! Skönt att han ville komma ut tillslut! Snusa massor nu!

Här vaknade jag 5.50 imorse av att mina tuttar höll på att sprängas och insåg att Frank sovit HELA natten! OMG! Första gången sen han föddes. Från 22.45 till 5.50! Detta får han gärna fortsätta med! Sen käkade han och somnade om till kl 9.30.
    Idag har han en utvilad mamma iaf!
    Pumpade de ena bröstet som han inte åt av och fick ut 130 ml på mindre än 5 min (med handpump), så fort och så mycket har jag aldrig pumpat!

Happy
    Hoppas din bebbe vill komma idag!

Ha de gott tjejer!

La in födda-listan igen så får ni som fått senast uppdater den.

BabyTrådbäbisarnaHjärta

5 maj : HippYgirl - Sam 50cm, 3295g
    5 maj: lady of Baqueta - Frank 52cm, 3420g
    26 maj: vikh - Filip 50cm, 3335g
    1 juni: Bezilia - Tove 49cm, 3130g
    4 juni: Plogen- en dotter 51 cm, 3755 g
    6 juni: Nihao - Erik 50cm, 2978g
    7 juni: Shia - Viktor,51cm, 3506g
    9 juni: perni80 - Lexie, 51cm, 4340g
    15 juni: MaraFara - Melvin, 55 cm, 4750g
  • Addisen

Hallå tjejer!

Jag vågar nästan inte hoppas för mycket men i 3 nätter i rad nu har Frank sovit HELA natten! It is to good to be true! (ca 23.00 till 5.30) Jag känner mig så himla utvilad! Och han har slutat med sina powernaps oxå, sover längre stunder under dagen. Yay!

Sen är det helt underbart med alla leenden jag får! Mitt hjärta bara smälter när han tittar på mig och sen bryter ut i ett stort leende, detta är verkligen meningen med livet!

Men därimot har han slutat bajsa typ 10 ggr om dagen och sparar allt till 1 mega stor bajs istället. Det verkligen exploderar i blöjan, en natt vaknade jag av att det sa pang! hahaha...

Jag och Frank kommer inte heller kunna komma på fika denna veckan, hela min familj kommer på besök på onsdag och stannar till söndag. Frank ska få träffa sina kusiner för första gången! Men vi hänger nog med på nästa, kanske att vi kan ha den här hos oss t.o.m!

Happy och Angeni
    Nu får era små allt ta och titta ut! Deras mammor längtar ju så efter dom! De borde de ju förstå!

Ha de gott tjejer!

Kram

• Addisen

Grattis Happy till grabben. Va skönt att han kom ut till slut!

Shit det måste vara ett pojkår iår! Flickorna i vår lilla skara har ju iaf många killar att välja mellan ;-p

Jolins
    Skönt att höra att Frida får i sig som hon ska nu och jag håller med, det är viktigt att även mamma mår bra när det gäller amningen.

Plogen
    Usch och fy din stackare...mjölkstockning igen...jag håller tummarna för att det släpper snart och du mår bättre snart. Och du ska ha en eloge för att du kämpar på med amningen så pass mycket!

Just nu har jag min familj på besök, vilket är supermysigt men det är verkligen fullt hus med 8 vuxna och 3 barn under 4 år härhemma. Jag är helt slut på kvällen och så måste man upp och amma på nätterna...puh alltså! Imorgon ska vi till Skansen så det ska bli kul!

Det var även kul att springa på perni, shia och bezilia nere vid hamnen idag! Jag blev nästan sugen på att slå mig ner och tjöta lite )

Sambon har gått på semester nu och vi har inte planerat nästa vecka ännu så jag återkommer om vilka dagar jag kan fika.

Nä nu måste jag sova lite innan Frank vaknar och är hungrig!

Sov så gott allihop!

• Addisen

Frank tycker inte heller om värmen, är ständigt törstig så nu känns det som jag inte gör nåt annat än att amma den lille stackarn. Och även han är gnällig som tusan. Försöker badda med fuktiga handdukar men just nu verkar inget hjälpa.

Hur går det för er andra med era bebbar i värmen? Ni som har barn sen tidigare kanske har några tips på vad man kan göra för de små i denna hettan...

• Addisen
    shia skrev 2010-07-05 18:17:00 följande:
    hallojjsan !!
    Ja varmt är det så det räcker till...ser till att V äter mer än vanligt och att jag dricker myyycket vatten. Idag har vi varit på Björnö på playan, var hur skönt som helst när det blåste lite. Tråkigt bara att jag inte vågar bada än :( Nu håller vi på att packa för våran 4 veckort tripp till norrland, ska bli otroligt skönt att få komma "hem".Ska fira min 30-årsdag på onsdag med närmaste familjen och lite vänner. Har sett till att packa myggnät och regnskydd, vet hur lynningt väder det kan vara uppe i Tärnaby. Vi mätade Viktor i dag och han är nu 53.5 cm så nu kan vi ta dagsturer på fjällen med han i Babybjörn, såg att barnet måste vara minst 53 lång för att åka babybjörn. Må så gott i sommar så syns vi igen i v-ås i augusti :)

Kramelikram
    Vi var oxå på björnö idag, fläktade riktigt skönt därute. Jag vågade inte heller mig i vattnet men mest för att jag är en riktig badkruka, brukar bada kanske 1 gång på sommaren. Men jag tror att Frank njöt på sin filt i skuggan, han låg ett bra tag och snackade och va allmänt go!

Sen några dagar tillbaka så har Franks ena öga börjat vattna sig mer än vanligt och idag kom det t.o.m lite klegg. Är det någon som vet va detta kan vara och behöver jag göra nåt speciellt eller räcker det att rengöra med vatten?

Grattis i förskott Shia, hoppas du får en härlig tid uppe i dina hemtrakter! Vi ses i augusti!
Svar på tråden bf-juni västerås