Inlägg från: Addisen |Visa alla inlägg
  • Addisen

bf-juni västerås

Hej alla pregon,

Mjölkkossan här... "aka" Pamela Anderson!
    Shit va tuttarna har vuxit, helt sanslöst...men just nu är de väldigt svullna och stenhårda som förhoppningsvis försvinner snart...

Allt är bara bra med familjen Mikaelsson/Adielsson. Vi njuter av varje sekund med Frank och kan inte fatta att vi fått en sån välskapt underbar son. Vi kom iaf hem från BB igår efter 2 nätter där, och första natten hemma var fylld av hjärtklappning, ömma bröstvårtor och mycket mys. Härtklappningen var alltså jag och Daniel för Frank fick svårt att andas vid några tillfällen och som tur va så hade vi besök av vår vännina som är sjuksköteska och ska utbilda sig till barnmorska som snabbt ryckte tag i honom och visade va vi skulle göra, det tog många timmar för Daniel att varva ner efter det...stackarn...

Idag har vi varit på återbesök och barnmorskan sa att allt såg fint ut! Fick även lite hjälp med amningen för just nu funkar bara 1 bröst så den vårtan är så öm nu. Fick låna hem en pump oxå så ikväll ska här lättas på trycket {#lang_emotions_wink}

Ang. fikan imorgon. Tack för inbjudan Emma! Såhär känner jag just nu...mitt snitt gör himla ont och jag är grymt beroende av Daniel just nu så vi kommer nog komma förbi en sväng båda två imorgon och bara hälsa på er en stund, hoppas det är ok. Så får ni åtminstone se honom! Så räkna inte med några kanelbullar från mig (fast jag tror ni kommer ha tillräkligt med fika ändå{#lang_emotions_tongue_out}) Så vi ses en stund imorgon då!

Hoppas ni mår bra annars, trist att du blivit sjuk Perni80, du får krya på dig!

• Addisen

Hej tjejer!

Det va verkligen jättekul att komma förbi en snabbis på fikan igår! Och visa upp min skatt {#lang_emotions_baby} Och god fika hade ni oxå!
    Va fint ni hade hemma hos er Emma och det kommer bli riktigt grymt när er utbyggnad är klar!
    Tack så jättemycket för alla fina kommentarer om både Frank och min sambo här på tråden. Sambon (Daniel) blev riktigt stolt när jag läste upp va ni skrivit om honom {#lang_emotions_cool}

Idag har vi varit på återbesök nr 2 på sjukhuset och Frank blev vägd och granskad av en läkare...allt såg mycket bra ut! Yay!

Ang. fikan i veckan så får jag nog tacka nej, vill spendera den mesta tiden av Daniels pappaledighet med honom och jag räknar med att vi kommer ha många fikor framöver som vi kan komma på. Tänk när vi sitter där allihopa med varsin bebbe i famnen. Frank kommer ha sååå många vänner! Verkligen jättekul!

Undrar vem som blir nästa på tur att bli mamma (igen). Spänningen är olidlig!

Nä nu ska jag amma igen...lill-killen äter OFTA!

Va rädda om magarna nu flickor! Det är inte långt kvar nu!

Kram

• Addisen

Skuggspel
    Jag har absolut inget minne av vad narkosläkaren hette men Daniel säger att han hette Jan...någonting, kallades för Janne.
    Jo, 3 försök på epiduralen och sen 5 försök på bedövningen inför kejsarsnittet (kommer inte ihåg va den hette heller, mycket va suddigt just här) va ju riktigt dåligt!
    Men enligt Daniel så hade jag väldigt tätt mellan kotorna så det va svårt att sticka men ändå...så nu har jag feting blåmärke på ryggen.

Nihao
    Usch vilket tråkigt besked...jag förstår att du känner dig besviken just nu. Men vändningsförsöket kanske lyckas och då slipper du snitt! Jag håller tummarna för dig att lillen vänder tillbaka igen!

Shit va jag är trött alltså, känns som det enda jag gjort på hela kvällen är att amma...längtar tills mina vårtor är härdade för det gör fortfarande riktigt ont och jag blöder t.o.m emellanåt.
    Nä, om man skulle föröka sova några timmar kanske...eller snarare minutrar...{#lang_emotions_undecided}

God natt tjejer

• Addisen

Halloj!

Skuggspel
    Grattis till nykeln! Men inte så kul att höra att de små ligger så konstigt i magen på dig, det låter inte alls speciellt bekvämt. Hoppas de små grabbarna lägger sig till rätta!

Angeni
    Skönt att höra att du är på bättringsvägen! Att vara gravid och sjuk låter inte alls kul...

Inatt blev jag stolt över sonen! Han vaknade bara 1 gång vid kl 5 och ville äta och han brukar äta flera omgångar för han inte blir mätt men inte i natt, då åt han ordentligt direkt och somnade om och sov till kl 9.00. Så idag känner vi oss lite mer utvilade. Vi hoppas på fler sådana nätter.

Sen ställde jag mig på vågen för första gången idag...lite nervöst...
    Låg på typ 75-76 i slutet av graviditeten (började på 64) och idag vägde jag 66,7 {#lang_emotions_cool}
    Wihoo! Nästan 10 kg på 1 vecka! Sweet! Fast magen är ju lite degig {#lang_emotions_laughing}

Nu är det dax för mat säger Frank...

Kommer det inte fler bebisar snart?!?

• Addisen

Hej tjejer,

Hur har ni det med era magar? Det låter som en del av er är rätt trötta på att vara gravida nu. Jag hoppas verkligen att ni mår bättre snart så den sista tiden inte blir för jobbig. Tänk på att ni är på slutspurten nu...tänk att ni varit gravida hela hösten och vintern och snart är era gobitar här!

Själv så går det bara bra med lilla familjen, Frank han är en hungrig grabb och vill äta väldigt ofta. Hans andra favvo syssla är att bajsa, shit va han bajsar...man hinner knappt få på en ny blöja innan nästa laddning kommer {#lang_emotions_wink}, och fiser gör han oxå, så himla sött!
    Snart är Daniels pappa-dagar slut och jag måste erkänna att det känns lite nervöst att vara helt själv med Frank men det kommer säkert att gå bra. Jag räknar med att hänga en del med er tjejer!

Jag hade gärna hängt med på fikan nästa helg men Franks mormor, morfar, morbror och moster kommer på besök för att träffa Frank för första gången. Men fikan efter det är vi säkert med på, även om ni har någon mitt i veckan eller så.

Imorgon ska vi till BVC för första gången....spännande!

• Addisen

Hej alla gravida och Hippygirl {#lang_emotions_wink}

Shit va ni skriver här nu...jag hinner nästan inte med!
    Men inga nya bebisar ännu va? Någon som har några känningar? Bezilia? Vikh? Ni ligger ju närmast.

Nihao
    Aj, det lät inte alls kul med vändning av bebben, mycket smärtfullt. Men skönt att de lyckades, nu får den lill* inte vända sig igen. Jag håller tummarna för att den behåller näsan neråt {#lang_emotions_baby}

Skuggspel
    Klaga på, det är därför vi finns här! Ibland mår man bättre av att bara få ventilera lite. Jag hoppas innerligt att du får må bättre snart så det inte känns allt för långt tills grabbarna tittar ut.

Angeni
    Vilka tråkiga grannar ni har, trist med folk som alltid ska klaga, man blir så trött...Men jag hoppas ni kan behålla den lille vovven för det låter ju som den gör dig gott! Mysigt med långa promenader!

Plogen och Sussi
    Jag skulle gärna vilja se er i era bärsjalar sen när ni har fått era småttingar, jag har inte ens vågat mig på tanken att skaffa en, verkar så krångligt att knyta...
    Själv fick jag en Babybjörn av en granne i trappan...mina grannar är verkligen bäst. Har fått massa kläder av en familj och en bärsele av en annan. Bara att tacka och ta emot {#lang_emotions_sunny}

HippYgirl
    Hahaha...12 år...den va bra! Skönt att höra att allt funkar med bra med Sam! Vi får se när våra små grabbar får träffas för första gången.

Förresten när allt gick bara bra hos BVC i måndags och lille Frank hade t.o.m passerat sin födelsevikt när de vägde honom, så nu väger min grabb 3510g (födelsevikt 3420g). Mammas mjölk är goooood!

Idag är Daniels sista dag hemma och det känns faktiskt lite sorgligt, det har varit riktigt mysigt att ha honom nära så länge och samtidigt känns det väldigt nervöst inför morgondagen då jag ska vara själv med Frank...jag hoppas det kommer gå bra.

Va kul att ni ska hem till Perni80 på fikan, jag blir nästan avis, vill oxå med men mamma, pappa, bror och syster kommer ju på besök.

Ha det så trevligt ni som fikar!

• Addisen

Hej tjejer,

Det låter som ni har haft en väldigt trevligt fika hos Perni igår, synd att jag och Frank missade den.

Vi hade iaf besök av min familj i helgen och allihop blev helt förälskade i Frank. Min pappa sa att han va en 11 på en 10 gradersskala *ler*

Jag skriver oxå upp ditt recept Perni, även fast jag inte smakat dem men de lät så goda!

Jag och Frank är öppna för fika/lunch imorgon eller onsdag, vore kul att se er igen.

Idag ska jag och Frank till BVC igen, dagens lilla projekt *ler*

Ha en skön dag i solen flickor!

• Addisen

Åhh...jag som oxå ville följa med på fika...men kan inte på fredag...svärmor kommer på besök och sen ska jag och Frank till mitt jobb och hälsa på. Får hänga med på nästa fika. Känns som evigheter sen jag såg er sist!

Ja, här har det varit väldigt lugnt måste jag säga...är inne och kikar ibland för att se om det kommit några fler bebisar men inget ännu! Men nu är det riktigt nära för några av er. Och stackars Bezilia som gått över...hoppas verkligen den lille vill titta ut snart!

Idag fyller Frank 3 veckor! Tiden går så himla fort måste jag säga. Känns som det va alldeles nyss vi kom hem från sjukhuset. Han blir bara goare och goare! Jag är verkligen störtförälskad i honom! Visste inte att man kunde älska någon annan såhär mycket!

Hoppas det kommer lite bebisar snart!

Kram

• Addisen

Ja, just det ja! Både Frank och Sam blir 3 veckor idag! Hur kunde jag glömma det?! Grattis till våra pojkar!

Nu vill de ha massa kompisar!

• Addisen

Grattis Sara till er lilla Filip!!! Äntligen en liten bebbe till på tråden!! Passa på att njuta massor nu! De är så supergosiga när de är såhär små!

Idag ska jag och Frank hälsa på på mitt jobb! Ska bli kul att få visa upp resultatet av den stora magen *ler*
    Sen kommer svärmor i eftermiddag för att få träffa sitt första barnbarn så det blir nog trevligt!

Ha det så mysigt på fikan idag!

Kram

Svar på tråden bf-juni västerås