Anonym (Bitter) skrev 2010-01-18 23:10:11 följande:
Är singel, 30 år, har jobbat heltid i två år, 2008 tjänade jag 370 000, 2009 tjänade jag 400 000, har ett bra jobb helt utan risk för arbetslöshet (dock finns ju alltid risk att man blir sjuk...), har 250 000 att lägga i kontantinsats, inga betalningsanmärkningar...Försökte idag få ett bo-lån på 1350 000 men det var omöjligt, har fått nej från samtliga storbanker.Sedan läser jag om folk härinne som tjänar 11 000 i månaden, har tre ungar, hundar och köper villa...hur lyckas ni???! Säg inte att jag ska flytta till Arjeplog, jag vill inte!!!!!!!!!!!!!!!
Hej TS. Allting går bara man inte ger sig. Mitt tips är att boka ett personligt möte och gå dit väl förberedd med svar på samtliga förfrågningar. Om du visar din bankkontakt att du har koll på ekonomin och att du har en plan B och C så kommer det att gå igenom. Man kan få lån hos storbanken även om man har prickar mm. Bara man har en bra förklaring. Vi har all vår ekomi på handelsbanken och då min make är egen krävdes det en del möten för att bygga upp en stark relation med vår bankkontakt. När dagen D kom och jag behövde låna till bostad så var det inge snack.
Med andra ord. Bli inte bitter utan sätt dig ner och gör en familje kalkyl, visa banke att du har koll så får du igenom ditt lån utan problem. Jag har ett fantastiskt budget program om du vill ha.
Lycka till