• Anonym (Bitter)

Inget bolån:-((( ***bitter***

Är singel, 30 år, har jobbat heltid i två år, 2008 tjänade jag 370 000, 2009 tjänade jag 400 000, har ett bra jobb helt utan risk för arbetslöshet (dock finns ju alltid risk att man blir sjuk...), har 250 000 att lägga i kontantinsats, inga betalningsanmärkningar...

Försökte idag få ett bo-lån på 1350 000 men det var omöjligt, har fått nej från samtliga storbanker.
    Sedan läser jag om folk härinne som tjänar 11 000 i månaden, har tre ungar, hundar och köper villa...hur lyckas ni???! Säg inte att jag ska flytta till Arjeplog, jag vill inte!!!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Inget bolån:-((( ***bitter***
  • Anonym (Bitter)
    annhan skrev 2010-01-18 23:14:48 följande:
    Jag förstår inte alls hur du kan bli nekad bolån. Har du även hört dig för hos SBAB?
    Jo de sa nej eftersom jag har en visstidsanställning.
  • Anonym (Bitter)
    Anonym (Mia) skrev 2010-01-18 23:14:56 följande:
    Har du kontaktat BlueStep? Brorsan fick ett lån av dem och då har han mindre inkomst...
    Tack för tips men vill inte låna från någon liten konstig bank med höga räntor, vill låna som alla andra bara
  • Anonym (Bitter)
    hardrock skrev 2010-01-18 23:17:06 följande:
    det där låter helskumt alltså... vilka banker har du testat och vilken är DIN bank??
    Har mest Skandia (de ger bara lån på 75%, det räcker inte till "min" lägenhet), har även Nordea, de sa bara nej. SEB ger bara 75%, SBAB sa nej, IKANO sa nej...

Ska kolla med Ica men har inga tighta band med dem sedan tidigare...
  • Anonym (Bitter)
    Skrutten74 skrev 2010-01-18 23:17:47 följande:
    Du säger storbanker, me har du kollat med tex ICA-banken? De är vekrligen jättebra på bolån, men folk tänker oftast inte på dem som bank. Vi har vårt lån där och det är verkligen kanon!! Och bra räntor har de. Dessutom ICA bankkort + som är ett superbra kort för alla! Sedan vi bytte till det får vi tillbaka minst 100:-/mån i bonus. Kolla med dem också, om du inte redan gjort det. Litet tips, bara! Och var glad att du slapp tex Swedbank.....
    Tack för tips!
  • Mars2007
    Anonym (Bitter) skrev 2010-01-18 23:22:25 följande:
    Men då är det säkerligen det som problemet.. de vill ju att man ska ha en fast tillsvidaretjänst..

Oavsett tycker jag att du ska ringa imorgon för att åtminstone ha en chans att bemöta deras belut och kanske få dem att tänka om!

Lycka till
  • Anonym (Bitter)
    Mars2007 skrev 2010-01-18 23:26:48 följande:
    Men då är det säkerligen det som problemet.. de vill ju att man ska ha en fast tillsvidaretjänst.. Oavsett tycker jag att du ska ringa imorgon för att åtminstone ha en chans att bemöta deras belut och kanske få dem att tänka om! Lycka till
    Fast då blir jag ännu mer bitter för det kommer jag typ aldrig att få...
  • Anonym
    Anonym (Bitter) skrev 2010-01-18 23:22:25 följande:
    Med visstid betyder det att det är tidsbegränsat, typ att du nästa år står utan jobb?

Eller är det som tillsvidareanställd, att du är FAST-anställd?
  • Anonym

samma här

Singel, Har en dotter, fast jobb med årslön på 280 000 kr. (sen 2006)

Ansökte om 1.3 miljoner men fick avslag!

Vad får man för billigare än det...

• Mars2007
    Anonym (Bitter) skrev 2010-01-18 23:32:36 följande:
    Fast då blir jag ännu mer bitter för det kommer jag typ aldrig att få...
    Du har mer som en projektanställd? Som går från "jobb till jobb"?  Ja, den typen av anställning kan ju ställa till problem - skit är det för dem som drabbas men som ändå har jobb!

Hoppas du får framgång imorgon!
  • Killarnas morsa

Länsförsäkringar bank har ju blivit utsedd till bästa bank.
    Kanske värt att pröva?

Varför har du en visstidsanställning? Kan du prata med arbetsgivaren?

Svar på tråden Inget bolån:-((( ***bitter***