• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • MammaLillfis
    colera skrev 2010-01-22 19:00:44 följande:
    Det gynnar nog inte världen alls, men är man så jävla hemsk att man kan döda sitt barn så ska man itne ha barn sen. ( ja, jag anser att det är ett barn, inte ett foster)
    Men det ÄR inte ett barn, det ÄR ett foster oavsett vad du själv väljer att tycka. Det är liksom inte from befruktningen ett litet barn inne i magen.
  • colera
    finskaflikkan skrev 2010-01-22 18:59:02 följande:
    Jag tycker som du ts!  Aborter borde iaf bli strängare att få göra! Eller hur man nu ska säga.  Och vet man med sig att man HAR haft se UTAN kodis så köper man enkelt dagen efter piller så försäkrar man sig om att inte bli gravid! 
    Tack ;) Nej, men precis som du säger, kan man inte skydda sig ska man itne ha sex. Det blir inga barn om man inte har sex.
  • finskaflikkan
    siamusen skrev 2010-01-22 19:01:33 följande:
    I alla lägen. Även vid "fel" kön.
    Men DET e ju bara sjukt!!! 
    Att ta bort en unge i magen för att de inte va en tjej! Sjukt! 
    Då ska man inte ha barn alls anser jag! Fyfan
  • siamusen
    colera skrev 2010-01-22 19:00:44 följande:
    Det gynnar nog inte världen alls, men är man så jävla hemsk att man kan döda sitt barn så ska man itne ha barn sen. ( ja, jag anser att det är ett barn, inte ett foster)
    Om man har gjort abort för att barnet bar pa en plågsam sjukdom och ändå skulle dö en plågsam död inom ett par dagar eller veckor da?

Plågsam död vs Död innan den ens har ett medvetande alltsa.
  • colera
    MammaLillfis skrev 2010-01-22 19:02:11 följande:
    Men det ÄR inte ett barn, det ÄR ett foster oavsett vad du själv väljer att tycka. Det är liksom inte from befruktningen ett litet barn inne i magen.
    ger du det chansen så blir det ju. Eller hur?
  • colera
    siamusen skrev 2010-01-22 19:02:55 följande:
    Om man har gjort abort för att barnet bar pa en plågsam sjukdom och ändå skulle dö en plågsam död inom ett par dagar eller veckor da?Plågsam död vs Död innan den ens har ett medvetande alltsa.
    Om jag hade ett barn i magen som skulle dö inom kort efter förlossningen så hade jag självklar fött barnet för att ge den en så bra tid som möjligt.
  • finskaflikkan
    siamusen skrev 2010-01-22 19:02:55 följande:
    Om man har gjort abort för att barnet bar pa en plågsam sjukdom och ändå skulle dö en plågsam död inom ett par dagar eller veckor da? Plågsam död vs Död innan den ens har ett medvetande alltsa.
    Kan dom med 100% säga att mitt barn i magen inte har en endaste chans att överleva utanför livmodern då tycker jag att de e ok att ta bort den. 
  • Mandragora
    finskaflikkan skrev 2010-01-22 18:59:02 följande:
    Och vet man med sig att man HAR haft se UTAN kodis så köper man enkelt dagen efter piller så försäkrar man sig om att inte bli gravid! 
    Men det är liksom inte svart eller vitt.
    Man kan bli gravid även om man använder p-medel.

Eller menar du att kvinnan skall ta dagen efter piller varenda gång hon har legat med sin sambo - trots att hon har p-piller / spiral / p-stavar eller vad det nu må vara?
    shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
  • siamusen
    finskaflikkan skrev 2010-01-22 19:02:42 följande:
    Men DET e ju bara sjukt!!!  Att ta bort en unge i magen för att de inte va en tjej! Sjukt!  Då ska man inte ha barn alls anser jag! Fyfan
    Det kanske man kan tycka men det är samma där. Har vi fri abort till v. 17+6 sa betyder det att man inte behöver uppge skâl. Början man fraga efter skâl eller lagbestämma efter eget tyckande sa blir det vâldigt svårt att veta var man ska dra gränsen och vem som ska dra gränsen.

Och egentligen, varför skulle det vara vârre att ta bort pga fel kôn än att ta bort det för att man inte har lust just da att bli förälder? Bara för att man satt en identitet i form av ett kôn pa fostret?
  • Mandragora
    siamusen skrev 2010-01-22 19:01:33 följande:
    I alla lägen. Även vid "fel" kön.
    Jag håller med.
    shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
Svar på tråden Abort