• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • siamusen
    colera skrev 2010-01-22 19:04:32 följande:
    Om jag hade ett barn i magen som skulle dö inom kort efter förlossningen så hade jag självklar fött barnet för att ge den en så bra tid som möjligt.
    Är det inte lite egoistiskt att föda ett barn som bara kommer plågas? Du föder den ju knappast för fostrets skull i det läget.
  • COTTA

Men om det e en flicka på 12 år som blivit våldtagen av sin pappa då ? menar du att det e fel om hon tar abort ?

• colera

Ska man ha sex så ska man skydda sig annars blir det barn. Varför kan inte bara folk förstå det?

• siamusen
    colera skrev 2010-01-22 19:07:51 följande:
    Ska man ha sex så ska man skydda sig annars blir det barn. Varför kan inte bara folk förstå det?
    Man kan bli gravid med skydd ocksa.
  • Mandragora
    Varför förstår du inte att man kan bli gravid trots p-medel?
    shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
  • colera
    siamusen skrev 2010-01-22 19:06:40 följande:
    Är det inte lite egoistiskt att föda ett barn som bara kommer plågas? Du föder den ju knappast för fostrets skull i det läget.
    Men varför döda sitt eget barn? Det finns många fall jag läst om där läkarna sagt att det är fel på barnet, och det ej kommer överleva och blivit erbjudna en abort, men tackat nej och så har det fisat sig att barnet är friskt. Så när ska man veta om man kan lita på läkarna, tänk om det inbte alls är fel på barnet?
  • colera
    siamusen skrev 2010-01-22 19:08:57 följande:
    Man kan bli gravid med skydd ocksa.
    Ja, men man har ju valt att ha sex, det finns alltid en risk att bli gravid. Är man itne villig att ta den risken ska man som sagt inte ha sex.
  • MammaLillfis
    Jag kan inte använda något preventivmedel annat än kondom pga medicinska skäl, jag tåler helt enkelt inte hormonpreparat. Har provat spiral men min kropp större ut den. Och jag & mannen använder kondom vid alla tillfällen men om en skulle gå sönder  och jag då blir gravid, ska jag då behålla barnet fast att jag skyddat mig ?
  • siamusen
    colera skrev 2010-01-22 19:09:31 följande:
    Men varför döda sitt eget barn? Det finns många fall jag läst om där läkarna sagt att det är fel på barnet, och det ej kommer överleva och blivit erbjudna en abort, men tackat nej och så har det fisat sig att barnet är friskt. Så när ska man veta om man kan lita på läkarna, tänk om det inbte alls är fel på barnet?
    Ja man kan lite pa FVP/MKP. Vad För undersökningar talar du om?

Och varför döda det foster man bär pa? Jo för att man älskar det för mycket för att vilja se det plågas.
Svar på tråden Abort