• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • siamusen
    colera skrev 2010-01-22 19:24:39 följande:
    Man ska inte ha sex om man inte är villig att ta komsekvensena för det, t.ex ett barn. Man kan gärna ha sex även om man inte vill ha barn, bara man skyddar sig och nu finns det preventivmedel i alla dess former nu för tiden. Är man itne villig att ta hand om ett barn så ska man inte ha sex nej. Inte enligt mig.
    Att göra abort är att ta konsekvenserna det med.
  • colera
    siamusen skrev 2010-01-22 19:20:22 följande:
    Varför skulle vi vilja slå ihjâl dig bara för att du har en annan asikt? Det som är bra med fri abort är att ALLA har ett val. Ingen blir tvingad till abort om de inte vill göra den. Ingen blir hellre tvingad till att behålla barnet.Lite som att alla ska ha rätt till en fri asikt.
    Nej, kanske itne, men känner mig ganska hatad. Meen jag diskuterar som sagt gärna.
  • Fru U

colera, såg du min fråga?

Svaren bor i hjärtat
  • shopahollic
    finskaflikkan skrev 2010-01-22 19:22:10 följande:
    Äter du p-piller och använder kondom tror jag nog chanserna e minimala
    Det är ju inte precis gratis med både kondom och p.piller heller, sen tål inte alla p.piller och vill heller inte ha en massa hormoner i kroppen. 
    nej chansen att bli gravid med kondom är inte stor men blir man det trots att man skyddat sig så är det ju självklart att man ska ha rätt att göra abort om man inte vill ha barn. 
    majbebis08.blogg.se Dotter född 21/5-08 & Lillebror BF 26/1- 10
  • colera
    shopahollic skrev 2010-01-22 19:18:38 följande:
    Colera - anser du att ett foster i vecka 5 är ett barn? 
    Ja, det gör jag, eller i alla fall att det är av samma värde.
  • siamusen
    colera skrev 2010-01-22 19:27:29 följande:
    Nej, kanske itne, men känner mig ganska hatad. Meen jag diskuterar som sagt gärna.
    Kan bara tala för mig själv men jag hatar inte folk för att deras asikter inte är som mina. Finns ingen anledning till det.
  • colera
    Fru U skrev 2010-01-22 19:19:37 följande:
    Graviditet genom våldtäkt då? Ska kvinnan tvingas gå igenom en graviditet och födsel för att någon tog sig rätten att våldföra sig på henne?Och barnet? Har inte det rätt att födas önskat?!
    Om en kvinna blir våldtagen finns akut p-piller. Jag tycker att det barnet har rätt att födas. det finns många människor som färna skulle ta hand om det barnet.
  • BlommyNess12

Abort är alltid ok, fram till abortgränsen är nådd, dvs v.18 för fri abort, och v.22 med tillstånd från socialstyrelsen.

• colera
    siamusen skrev 2010-01-22 19:27:08 följande:
    Att göra abort är att ta konsekvenserna det med.
    att göra abort är att inte ta konsekvenserna för det. istäället för att ta ansvar för barnet och ta hand om det så dödar man det. jag tror att snart kommer det bli okej att "avliva" födda barn när man tröttnar på dom, till en viss ålder.
  • MammaLillfis
    colera skrev 2010-01-22 19:29:38 följande:
    Om en kvinna blir våldtagen finns akut p-piller. Jag tycker att det barnet har rätt att födas. det finns många människor som färna skulle ta hand om det barnet.
    Men du har förmodligen inte blivit våldtagen tänker jag ? Och jag tror aldrig du kan förstå hur det känns. Man klarar kanske inte av att bära ett barn inom sig i 9 månader som varje dag påminner om denna fruktansvärda upplevelse.
Svar på tråden Abort