• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • finskaflikkan
    Mandragora skrev 2010-01-22 19:05:14 följande:
    Men det är liksom inte svart eller vitt. Man kan bli gravid även om man använder p-medel. Eller menar du att kvinnan skall ta dagen efter piller varenda gång hon har legat med sin sambo - trots att hon har p-piller / spiral / p-stavar eller vad det nu må vara?
    Självklart kan man bli gravid trots p-piller... Men de finns kondomer! 
    Sannolikheten att du skulle bli gravid då e VÄLDIGT liten! 
    Alla vet ju hur man blir det, gravid alltså. Och om man VET att man inte är redo för barn/inte vill ha de ja då så skyddar man sig till 100% eller har inte sex! 
  • COTTA

Men min fråga då ? svara gärna!

• colera
    siamusen skrev 2010-01-22 19:10:56 följande:
    Ja man kan lite pa FVP/MKP. Vad För undersökningar talar du om?Och varför döda det foster man bär pa? Jo för att man älskar det för mycket för att vilja se det plågas.
    Men det är ju stört som du säger. Om du har ett barn och det blir påkört av en bil och blev svårt handikappat men levde ändå, skulle du då be läkarna döda Henne/honom?
  • colera
    COTTA skrev 2010-01-22 19:07:15 följande:
    Men om det e en flicka på 12 år som blivit våldtagen av sin pappa då ? menar du att det e fel om hon tar abort ?
    Ja, det är fel, för det är ju inte barnet i magens fel? Ja, det skuklle vara helt hemskt om det hände en 12årig flicka, men jag anser ändå att barnet i magen är värt lika mycket.
  • colera
    mikipiki skrev 2010-01-22 19:08:41 följande:
    Jag tycker exakt samma som du, alla har rätt till liv.
    tack, känns som om de flesta här villl komma hit och slå ihjäl mig.. Det var itne tanken med tråden.
  • colera
    siamusen skrev 2010-01-22 19:10:56 följande:
    Ja man kan lite pa FVP/MKP. Vad För undersökningar talar du om?Och varför döda det foster man bär pa? Jo för att man älskar det för mycket för att vilja se det plågas.
    jag har ingen aning, jag har bara läst om detta.
    Även vid sjukdomar som downs
  • shopahollic
    finskaflikkan skrev 2010-01-22 19:12:03 följande:
    Självklart kan man bli gravid trots p-piller... Men de finns kondomer!  Sannolikheten att du skulle bli gravid då e VÄLDIGT liten!  Alla vet ju hur man blir det, gravid alltså. Och om man VET att man inte är redo för barn/inte vill ha de ja då så skyddar man sig till 100% eller har inte sex! 
    men det finns en chans att man kan bli gravid trots kondom, ska man alltså endast ha sex om man vill ha barn? :O

hör ni inte själva hur otroligt korkat det låter? 
    majbebis08.blogg.se Dotter född 21/5-08 & Lillebror BF 26/1- 10
  • siamusen
    colera skrev 2010-01-22 19:13:23 följande:
    Men det är ju stört som du säger. Om du har ett barn och det blir påkört av en bil och blev svårt handikappat men levde ändå, skulle du då be läkarna döda Henne/honom?
    Det är inte samma sak.

Om du under graviditeten far beskedet att ditt foster bâr pa en sjukdom som kommer ge det ett kort liv i plåga, dvs det kommer ha ont och må dåligt så går det ju inte att jämföra med ett barn som redan lever och har tankar, känslor och Kânsel. Fostret har inget av det.

Dessutom talar jag inte om handikapp utan om dödliga och plagsamma sjukdomar. Att föda ett sant barn gör man knappast för fostrets skull.
  • Isola 5
    finskaflikkan skrev 2010-01-22 19:12:03 följande:
    Så du använder alltid dubbla skydd då du har sex? Tex p-piller och kondom varje gång?
    colera skrev 2010-01-22 19:15:00 följande:
    tack, känns som om de flesta här villl komma hit och slå ihjäl mig.. Det var itne tanken med tråden.
    Bara för att de flesta inte delar din åsikt betyder det inte att de vill slå ihjäl dig
    Har inte sett några påhopp här, bara folk som diskuterar sina åsikter.
Svar på tråden Abort