• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • siamusen
    colera skrev 2010-01-22 19:16:06 följande:
    jag har ingen aning, jag har bara läst om detta.Även vid sjukdomar som downs
    Ja, och var har du lâst det? Downs är för övrigt inte en sjukdom. Inte heller är det dödligt eller plagsamt savida det inte finns sidoproblem.
  • Fru U

Graviditet genom våldtäkt då? Ska kvinnan tvingas gå igenom en graviditet och födsel för att någon tog sig rätten att våldföra sig på henne?

Och barnet? Har inte det rätt att födas önskat?!

Svaren bor i hjärtat
  • Isola 5

Man kan predika hur mycket som helst att man alltid ska skydda sig, använda dubbla skydd osv, folk kommer ändå inte alltid göra det. Folk kommer alltid slarva och chansa och bli oönskat gravida, det skulle hända även om det var dödsstraff på att bli gravid.

• siamusen
    colera skrev 2010-01-22 19:15:00 följande:
    tack, känns som om de flesta här villl komma hit och slå ihjäl mig.. Det var itne tanken med tråden.
    Varför skulle vi vilja slå ihjâl dig bara för att du har en annan asikt? Det som är bra med fri abort är att ALLA har ett val. Ingen blir tvingad till abort om de inte vill göra den. Ingen blir hellre tvingad till att behålla barnet.

Lite som att alla ska ha rätt till en fri asikt.
  • finskaflikkan
    shopahollic skrev 2010-01-22 19:17:03 följande:
    men det finns en chans att man kan bli gravid trots kondom, ska man alltså endast ha sex om man vill ha barn? :O hör ni inte själva hur otroligt korkat det låter? 
    Äter du p-piller och använder kondom tror jag nog chanserna e minimala
  • siamusen
    finskaflikkan skrev 2010-01-22 19:22:10 följande:
    Äter du p-piller och använder kondom tror jag nog chanserna e minimala
    Minimala men inte noll. Dock blir den som tvingad behalla ett barn "straffad" till 100%.
  • colera
    shopahollic skrev 2010-01-22 19:17:03 följande:
    men det finns en chans att man kan bli gravid trots kondom, ska man alltså endast ha sex om man vill ha barn? :O hör ni inte själva hur otroligt korkat det låter? 
    Man ska inte ha sex om man inte är villig att ta komsekvensena för det, t.ex ett barn. Man kan gärna ha sex även om man inte vill ha barn, bara man skyddar sig och nu finns det preventivmedel i alla dess former nu för tiden. Är man itne villig att ta hand om ett barn så ska man inte ha sex nej. Inte enligt mig.
  • finskaflikkan
    Isola 5 

jag använder ingen skydd efts jag haft sambo! (vi ska gå isär nu) för att skulle jag bli gravid ville vi behålla! 
    Men om jag inte vill ha fler mer eller just nu efts jag e singel inte kan så JA självklart skyddar jag mig! Med både spiral och kondom! 
  • colera

kanske inte, men det känns nästan så, men det är lugnt. Jag diskuterar gärna!

Svar på tråden Abort