• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • colera
    shopahollic skrev 2010-01-22 19:33:11 följande:
    som det är just nu -år 2010- så kan man ha sex och blir man sen gravid så tar man konsekvenserna, vilket är A - behålla , B - abortera fostret.   men tycker du då också att alla har rätt att bli föräldrar? en knarkare som bor på gatan te.x ? eller ska alla dem barnen bara tas till fosterfamiljer lite överallt? alla tål inte preventivmedel.
    Jag tycker inte att alla ska få vara föräldrar, nej! Men de barnen kan få ett underbart liv hos någon annan som gärna vill ha ett barn, och som kanske inte själv kan få barn.
  • siamusen
    colera skrev 2010-01-22 19:33:44 följande:
    Fostret tänker ju inte sa. Fostret tänker inte alls. Det vet inte ens om att det existerar och bryr sig saledes inte ett dyft om det aborteras.
  • dagalie FZ

Jag kan säga såhär! Jag är emot abort!! Och de som ändå har planerat att göra aborter kan ju lika gärna ta och skydda sig eller stå över sex överhuvudtaget! För om ni visste hur många kvinnor det finns som inte kan få barn och som gör allt för att få barn, medans ni dödar barn bara för att tiden för ett litet oskyldigt liv inte passar er! Det är oerhört egoistiskt av er! Tänk lite på andra istället för bara på dig själv!! Tänk på att det faktiskt är den del av dig som ni dödar, ert eget kött och blod! Fyy asså!! Jag håller med trådstartaren totalt, till 110%!! För ska man ha oskyddat sex eller inte vara mer försiktig utan att man riskerar att skapa något som andra bara får drömma om, för att sedan bara ta bort det, som om det vore en finne eller något! Näää, usch, hur kan ni leva med er själva med tanken på att ni har dödat någon som lika gärna hade kunnat bli er allra bästa vän!!

• shopahollic
    colera skrev 2010-01-22 19:31:38 följande:
    att göra abort är att inte ta konsekvenserna för det. istäället för att ta ansvar för barnet och ta hand om det så dödar man det. jag tror att snart kommer det bli okej att "avliva" födda barn när man tröttnar på dom, till en viss ålder.
    men du kan ju verkligen inte varit seriös nu..
    majbebis08.blogg.se Dotter född 21/5-08 & Lillebror BF 26/1- 10
  • Gothica

Jag är också emot abort och skulle själv aldrig göra det. Det skulle i alla fall VÄLDIGT mycket till innan jag skulle göra nåt sånt, typ att barnet var så gravt missbildat att jag inte hade något val eller om jag skulle bli våldtagen. Det är klart att det finns skäl till abort som man trots allt skulle kunna tycka är okej. En trettonåring som blir gravid till exempel, det går ju inte... Sen kan man ju inte säga att man bara ska ha sex om man vill bli gravid. Det låter ju helt absurt! Lever du så verkligen???

• BlommyNess12
    colera skrev 2010-01-22 19:35:49 följande:
    Jag tycker inte att alla ska få vara föräldrar, nej! Men de barnen kan få ett underbart liv hos någon annan som gärna vill ha ett barn, och som kanske inte själv kan få barn.
    Ja, eller så kan de aborteras utan att märka någon skillnad.
  • colera
    BlommyNess12 skrev 2010-01-22 19:35:08 följande:
    Varför är det bättre att bli bortadopterad än att dö? För vem är det bättre? Fostret märker ju ändå ingen skillnad, så inte är det bättre för fostret iallafall.
    Jo, fostret märker ju skillnad på om det lever eller blir mördat. Varför skulle det inte göra det? Och jag tycker som sagt att alla barn ska få leva oavsett vad!
  • Fru U

Inte alla barn hade heller klarat av att leva med att fadern är en våldtäktsman och att de kom till genom att mamma skadades.

Min personliga inställning är jag inte skulle kunna tänka mig abort men jag lägger mig inte i hur andra väljer att leva.

Svaren bor i hjärtat
  • colera
    Gravid2010 skrev 2010-01-22 19:35:10 följande:
    Jag skulle vilja veta vad du menar med alla lägen oavsett anledning? Om mamman riskerar att dö vid en ev fullgången graviditet.. Ska hon då riskera sitt liv istället för embryots?
    jag hade gjort det iaf. Så, ja det tycker jag.
  • finskaflikkan

Jag tycker att man ska sänka de till vecka 12, därefter borde man INTE få göra abort! 

Då e ändå fostret så pass litet och outvecklat fortf. 
    Och kom inte och säg att men de finns dom som inte märker de förrän dom e i sjunde månaden... Mensen upphör på de flesta, man har haft sex, känner sig ganska uppblåst i magen och kanske blir illamående.. Och så finns de såklart tester! 
    Och visar de negativt och mensen fortf inte kommit ja då ringer man BM nere på VC och frågar om man får komma dit för mensen e skum, eller hur!  
    Man har ändå HELA 3månader på sig då!
    Men annars vet ju alla hur barn blir till! 
    Och vill man inte ha så skyddar man sig till fullo eller har inte sex alls. 
Svar på tråden Abort