• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • siamusen
    bakeacake skrev 2010-01-22 22:00:54 följande:
    Så du menar alltså att du hellre dör själv?? om du skulle bli så sjuk av din graviditet att du får välja.. ditt liv, eller ditt barn...
    Barnet skulle ju ocksa dö. Stod innan det var livsdugligt. Sa bade TS och barnet dör.
  • colera
    dollheart skrev 2010-01-22 21:57:45 följande:
    Jag har redan läst det. Men bara för att du skriver att det var därför du startade tråden behöver du ju inte betyda att det faktiskt är så. Men som sagt, man får inte spekulera i trollande, och jag har ingen lust att bli anmäld för en sån här skitsak, så strunt samma.
    Varför blir du sur på mig?
  • bakeacake
    siamusen skrev 2010-01-22 22:03:07 följande:
    Barnet skulle ju ocksa dö. Stod innan det var livsdugligt. Sa bade TS och barnet dör.
    Ja, men det handler i princip samma sak.. att välja ett fosters liv framför sitt eget..
  • Shaun the sheep
    colera skrev 2010-01-22 22:03:15 följande:
    Varför blir du sur på mig?
    Jag är inte sur på dig. Jag är inte sur på någon alls faktiskt. Jag vill bara undvika att bli anmäld,

Du får gärna ha din åsikt, men jag tycker det är helt sinnessjukt. Jag kan väl tänka mig att du tycker likadant om oss som är för.
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Fru U

colera, ett fall är allt du kan länka till. Knappast vettigt om du vill få fram något.

Sen kan du inte kategoriskt säga att du inte skulle döda ditt barn. Tycker du det är bättre att du och barnet dör istället om det skulle visa sig vara så?

Svaren bor i hjärtat
  • colera
    Molson Canadian skrev 2010-01-22 22:00:31 följande:
    Tänker du att man måste vara FÖR abort - alltså tycka att abort är bra - om man inte tycker att abort ska kriminaliseras?
    Nej, jag startade tråden för att se hur många som är emot abort, och isf i alla lägen, och hur många som tycker att aobort är helt fel. jag tycker att abort är heelt fel.
  • Mariohn

TS varför tycker du att du har rätt att avgöra vems liv som är mest värt? 

• colera
    Molson Canadian skrev 2010-01-22 22:01:47 följande:
    Är du mot kombinationsp-piller också då?
    Ja, det är jag sen jag fick reda på att det gör det svårare för ett eventuellt ägg att fästa. Men jag tycker att det är bra att det finns för alla andra, men jag äter det inte.