• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • colera
    Jennie med ie skrev 2010-01-22 22:15:37 följande:
    Nehej, tydligen inte. Då får jag ännu mindre ihop det....Jag delar åsikten om p-piller, de går emot min etiska syn på det hela. men det gör då följdaktligen akut-p-piller också.
    Jag tycker att p-piller är ett bra preventivmedel om man föredrar det, men jag personligen skulle inte äta det eftersom det kan göra dert svårt för att befruktat ägg att fästa. P-piller är också en grej jag tycker är bra att det finns, men jag skulle heller inte ta det, av samma anledning.
  • Fru U
    colera skrev 2010-01-22 22:17:14 följande:
    Jag skulle hellre dö än att göra abort, ja!
    hur gagnar det embryot/fostret/barnet?
    Svaren bor i hjärtat
  • Mariohn
    bakeacake skrev 2010-01-22 22:18:24 följande:
    hål i huvet kallas det...
    eller omognad och tonårsignorans
  • colera
    Molson Canadian skrev 2010-01-22 22:18:16 följande:
    Nu förstår jag inte. Varför är det bra att det finns p-piller för andra? Tycker du inte att kombinationsp-piller borde förbjudas med tanke på att de stöter ut befruktade ägg?
    Nej, det tycker jag inte. Jag tycker att det är bra att det finns. Men inte för mig.
  • Mariohn

som någon sade tidigare. Jag får flashbacks av tråden

• M C
    colera skrev 2010-01-22 22:17:14 följande:
    Jag skulle hellre dö än att göra abort, ja!
    Men om du har flera barn redan då, vad säger du då?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • colera
    Molson Canadian skrev 2010-01-22 22:16:49 följande:
    Tycker du att det är många i tråden som verkar tycka att abort är "en bra grej"?
    Inte många är emot abort, de flesta tycker att aborter alltid är okej, om de görs innan vecka 18. oavsett anledning
  • Jennie med ie
    bakeacake skrev 2010-01-22 22:16:32 följande:
    fast ett akut p-piller skjuter bara på ägglossningen, den förhindrar inte att ett foster fäster...
    Det kan de göra (eller foster är för tidigt att säga). Huvudsyftet är att förhindra ÄL, och det är det vanligaste skydssättet, men den kan ske ändå (kan ha hunnit ske innan t o m) och således kan också befruktning ske. Och precis som med vanliga p-piller bidrar hormonerna till att det eventuella befruktade ägget får svårare att fästa.
  • colera
    Fru U skrev 2010-01-22 22:18:58 följande:
    hur gagnar det embryot/fostret/barnet?
    det kanske det inte, gör men det var inte frågan.