• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    colera skrev 2010-01-22 21:52:17 följande:
    För akut piller kan du ta i te dygn abort kan du göra till vecka 18
    Skillnaden är alltså i hur länge man kan göra åtgärden. Men vad spelar det för roll för själva moralfrågan?
    Credulity kills - Carl Sagan.
  • bakeacake

Du kanske borde hamna i situationen själv så att du får veta hur svårt det är att göra valet.. för du verkar inte veta så mycke vad du pratar om utan vill bara irritera och få folk att bli arga...

• Molson Canadian

Har inte läst tråden, men jag tror inte att någon tycker att abort är "en bra grej". Snarare ett nödvändigt ont. 

• bakeacake
    colera skrev 2010-01-22 21:53:39 följande:
    jag tycker att abort är fel i det fallet, eftersom det finns gånger då läkarna missbedömr, och de trots allt fötts ett friskt barn. I det sistnämnda fallet så skulle iaf jag inte göra abort, jag hade itne kunnat leva med det efteråt.
    Så du menar på fullaste allvar att du sätter ett fosters liv före ditt eget??
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    jag tycker att abort är fel i det fallet, eftersom det finns gånger då läkarna missbedömr, och de trots allt fötts ett friskt barn. I det sistnämnda fallet så skulle iaf jag inte göra abort, jag hade itne kunnat leva med det efteråt.
    Precis, du skulle inte kunna leva med det efteråt. Men någon annan kanske inte kan leva med att föda fram ett barn som kommer att dö inom kort efter det föds. Du aborterar inte och den som inte vill föda gör det inte.
  • siamusen
    Du hade ju inte levt i nagot av fallen iofs.
  • colera
    dollheart skrev 2010-01-22 21:49:03 följande:
    Jag tror att TS startat tråden endast för att få igång en väldigt livlig diskussion, ungefär så som medlemmar på flashback gärna gör för att sedan håna alla fjantiga FL-mammor. Det var mest så jag menade, men jag ville inte riktigt uttrycka det så eftersom man inte får spekulera i huruvida en person är ett troll eller ej.
    Jag startade denna tråd för att se hur många som var emot abort, och isf varför, om du läser vad jag skrev så ser du.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-01-22 21:55:30 följande:
    Precis, du skulle inte kunna leva med det efteråt. Men någon annan kanske inte kan leva med att föda fram ett barn som kommer att dö inom kort efter det föds. Du aborterar inte och den som inte vill föda gör det inte.
    Förlåt jag blandade ihop fallen, det jag skrev handlar givetvis om barnet är sjukt.
  • colera
    uppochner skrev 2010-01-22 21:53:40 följande:
    Är det inte en form av abort om man tar abortpiller då? Jag är för abort även om jag i normala sammanhang inte skulle göra det själv men jag förstår andra som gör/kan tänka sig det.
    Jo? Jag har väl inte sagt att det inte är det?
  • Shaun the sheep
    colera skrev 2010-01-22 21:56:19 följande:
    Jag startade denna tråd för att se hur många som var emot abort, och isf varför, om du läser vad jag skrev så ser du.
    Jag har redan läst det. Men bara för att du skriver att det var därför du startade tråden behöver du ju inte betyda att det faktiskt är så. Men som sagt, man får inte spekulera i trollande, och jag har ingen lust att bli anmäld för en sån här skitsak, så strunt samma.
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥