• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • Jennie med ie
    Jennie med ie skrev 2010-01-22 22:12:26 följande:
    Jomen det sker nog inom TS godkända, dock ospecifierade, tidsgräns. Jag får inte ihop det, men men...
    Nehej, tydligen inte. Då får jag ännu mindre ihop det....

Jag delar åsikten om p-piller, de går emot min etiska syn på det hela. men det gör då följdaktligen akut-p-piller också.
  • colera
    bakeacake skrev 2010-01-22 22:13:16 följande:
    varsegod.. jag väntar gärna..
    Men jag orkar inte sa jag, jag skiter i om du orkar vänta.
  • bakeacake
    Jennie med ie skrev 2010-01-22 22:15:37 följande:
    Nehej, tydligen inte. Då får jag ännu mindre ihop det....Jag delar åsikten om p-piller, de går emot min etiska syn på det hela. men det gör då följdaktligen akut-p-piller också.
    fast ett akut p-piller skjuter bara på ägglossningen, den förhindrar inte att ett foster fäster...
  • Mariohn
    bakeacake skrev 2010-01-22 22:15:10 följande:
    Du kan ju inte ens svara på frågan!!! Skulle du hellre DÖ och att ditt foster dör för att du är så jävla korkad att du inte gör abort??
    Jag har redan varit "down that road".  Jag frågade om Ts skulle välja att låta sin lilla dotter dö om hon blev våldtagen och var för ung för att bära barnet. TS svarar då att det omöjligen kan hända eftersom hon aldrig skulle tillåta att det hände hennes barn. 
  • Molson Canadian
    colera skrev 2010-01-22 22:08:21 följande:
    Nej, jag startade tråden för att se hur många som är emot abort, och isf i alla lägen, och hur många som tycker att aobort är helt fel. jag tycker att abort är heelt fel.
    Tycker du att det är många i tråden som verkar tycka att abort är "en bra grej"?
  • colera
    Du kan ju inte ens svara på frågan!!!Skulle du hellre DÖ och att ditt foster dör för att du är så jävla korkad att du inte gör abort??
    Jag skulle hellre dö än att göra abort, ja!
  • Fru U
    colera skrev 2010-01-22 22:13:53 följande:
    Ja, jag har bara ett fall nu, eftersom jag itne vill sitta och leta upp fler, för jag startade inte tråden för att bevisa att barn kan vara friska trots att läkarn säger att det är sjukt, jag startade tråden för att se hur många som var emot abort, och isf i vilka lägen.
    Som  sagt du kan inte sitta och säga att du inte skulle döda (eller låta döda) ett embryo/barn för det vet du inte.

Om graviditeten sätter sig i äggledaren så har du inget val. Antingen ser man till att graviditeten avstannar/aborterar eller så dör kvinnan. Du kan googla på utomkvedshavandeskap.
    Svaren bor i hjärtat
  • bakeacake
    colera skrev 2010-01-22 22:16:19 följande:
    Men jag orkar inte sa jag, jag skiter i om du orkar vänta.
    Kan bero på att du inte har nått att komma med...

fast du som ssk student borde ju faktiskt veta vad du pratar om.. men uppenbarligen inte... :)
  • Jennie med ie
    Skulle du hellre DÖ och att ditt foster dör för att du är så jävla korkad att du inte gör abort??
    Men alltså, att de som GÖR abort ska slippa bli kallade en massa nedlåtande och elaka saker p g a det är självklart. Är det inte lika självklart att slippa det för att man INTE gör abort?
  • Molson Canadian
    colera skrev 2010-01-22 22:09:16 följande:
    Ja, det är jag sen jag fick reda på att det gör det svårare för ett eventuellt ägg att fästa. Men jag tycker att det är bra att det finns för alla andra, men jag äter det inte.
    Nu förstår jag inte. Varför är det bra att det finns p-piller för andra?
    Tycker du inte att kombinationsp-piller borde förbjudas med tanke på att de stöter ut befruktade ägg?