• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • Mariohn
    colera skrev 2010-01-22 22:27:34 följande:
    Nej, det har jag inte direkt gjort, jag sa att de som gör abort, tar livet av en annan människa som enligt min mening är mord.
    Ja. Och jag frågade om du anser att jag är en mördare. Du svarade ja. Så vad är din invändning emot? 
  • colera
    jajjemen skrev 2010-01-22 22:26:33 följande:
    Varför inte bara låta folk göra som dom vill istället? Vill du inte göra abort? Fine, gör inte det då...och låt dom som vill det, göra det...?Finns värre saker som pågår i världen än aborter, kämpa för att förbjuda dom istället...
    Det var ju inte meningen med tråden att säga till de som är för abort att dom ska sluta med det. Utan jag ville diskutera med de som ärr emot abort om varför dom är det och om dom är det i alla lägen.
  • bakeacake
    colera skrev 2010-01-22 22:28:13 följande:
    Jo, men tanken var att diskutera abortfrågan med de som faktisk inte är för abort.
    men lägg ner din energi på nått som du faktiskt kan nått om... 

För innan du varit i situationen att behövt göra valet, så vet du inte vad du pratar om... tyvär, men det är faktiskt så..

det är så otroligt lätt att som kvinna säga en sak innan man varit gravid och innan man behöver ta ställning..
  • Krätchen
    colera skrev 2010-01-22 22:27:34 följande:
    Nej, det har jag inte direkt gjort, jag sa att de som gör abort, tar livet av en annan människa som enligt min mening är mord.
    Vilken tur att du är ganska ensam om att tycka det.
    *ser framför mig alla som aborterar... ifall de skulle hamna i domstolen*
  • colera
    Mariohn skrev 2010-01-22 22:29:13 följande:
    Ja. Och jag frågade om du anser att jag är en mördare. Du svarade ja. Så vad är din invändning emot? 
    Du frågade mig, det var ju inte jag som bara helt utan anledning skrev att du är en mördare, eller hur? Ställ inte en fråga om du inte vill ha svar på den!
  • bakeacake

Du har ju iof själv skrivit i ts att vi som tycker abort är ok., vart går gränsen...

så du vill ju uppenbarligen diskutera med oss också.. annars kanske du skulle uttryckt dig på ett annat sätt....

• Vronka
    colera skrev 2010-01-22 22:26:11 följande:
    Är det bättre att man dödar dom då? Om du ser ett barn i en hemsk hemmiljö, eller som inte har det bra, ska vi då "avliva" dessa barn? Det är ju samma sak som att göra abort.
    ta hand om dom som redan finns såklart, och gör det bästa för dom!!
    Har du något logiskt tänkande?
    För om det går att förhindra att en människa ska födas in i ett sådant liv så tycker jag att det är självklart att man ska förhindra det!

Kunde man förhindra jordbävningar skulle jag göra det också.. Förslag på hur?
  • Mariohn
    colera skrev 2010-01-22 22:31:08 följande:
    Du frågade mig, det var ju inte jag som bara helt utan anledning skrev att du är en mördare, eller hur? Ställ inte en fråga om du inte vill ha svar på den!
    jag accepterar ditt svar. Men det gör det inte till ett annorlunda svar  Du tycker alltså att jag är en mördare. Anser du också att det finns olika grader av mördare eller anser du att jag är en lika vedervärdig människa som lilla Englas mördare? 
  • siamusen
    colera skrev 2010-01-22 22:05:24 följande:
    Jag tycker fortfarande att det är fel. www.alltombarn.se/aktuellt/erbjods-sen-abort-...
    De bodde i Usa? kanske de inte hade råd att göra magnetröntgen som skulle visat att deras barn var friskt.

I sverige betalar man inte och skulle automatiskt ga vidare till en san undersökning.

Du kan inte jämföra 2 lânder bara sa dâr för att du vill ha "bevis" pa dina uttalanden.

De diagnoser som ges ges inte pa lätt hand. Ingen läkare vill avsluta en graviditet bara för att.