• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • IdaVi

Vad lugnt det är i tråden. Är alla bortresta?

Var hos Bm idag, för första gången sen inskrivningen. Allt såg bra ut så det känns ju skön.

Mamsaa: Tyvärr lite långt ifrån där jag bor

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • 2små2stora
    IdaVi skrev 2010-07-19 14:02:22 följande:
    Vad lugnt det är i tråden. Är alla bortresta?

Var hos Bm idag, för första gången sen inskrivningen. Allt såg bra ut så det känns ju skön.

Mamsaa: Tyvärr lite långt ifrån där jag bor
    Vad skönt att allt såg bra ut. Jag ska på nästa besök den 10/8 är då i v.32. Min bebis är lite liten så det blir en massa extra kontroller för mig. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Tifan

Jag har varit på mitt första besök för några veckor sen o allt såg bra ut så nu är nästa besök 4/8 o sen känns det som om det kommer att gå jätte fort. =)

• anja1661

jag har varit hos bm några gånger nu...har fått gå oftare eftersom jag hade både huvudvärk och högt blodtryck tidigare...men nu e vi på banan igen!
    nu ska jag inte dit förens den 2 eller 3e augusti....

lillan sparkar på rätt bra måst ejag säga hon kan nu sparka så hårt att jag hoppar till och nästan får ont trots att jag ahr moderkakan i framvägg! känns skönt på något märkligt sätt.

min bebis är nu ca 35 cm lång och väger typ 1kg....det e ju inte klokt! trots att det är tredje barnet så känns det lixom fortfarande lika speciellt och spännande!

• Mamsaa

Varit på tillväxt ultra ljud idag, min bebbe vägde ca. 1200gram :) stora bebben nu ju! Jag är i vecka 29..

Har era bebisar vänt sig neråt ännu?
    Hon som gjorde ultra ljud på mig idag skrämde ju skiten ur mig, bara för min låg i säte.. så började hon prata om kejsarsnitt och vändning... inget jag vill göra minsann!!

• 2små2stora
    Mamsaa skrev 2010-07-19 23:40:50 följande:
    Varit på tillväxt ultra ljud idag, min bebbe vägde ca. 1200gram :) stora bebben nu ju! Jag är i vecka 29..

Har era bebisar vänt sig neråt ännu?
    Hon som gjorde ultra ljud på mig idag skrämde ju skiten ur mig, bara för min låg i säte.. så började hon prata om kejsarsnitt och vändning... inget jag vill göra minsann!!
    De är först runt v. 32 som de ska lägga sig med huvudet ned.

Min låg i säte ena dagen och vid kontroll hos BM nästa dag så låg han med huvudet nedåt.  Nu vet jag inte riktigt hur han ligger.
  • IdaVi

3Busfrön: Vad bra att de kollar bebben lite extra. Följer h*n sin egen kurva på något sett eller? Kan man göra något åt att de är för små? Typ äta mer pizza?!

Hos oss har de börjat med nya rutiner och tar inte Hb varje gång. Men sist hade jag bra blodvärden hela tiden men det hjälpte ju inte när jag efter förlossningen fick 77 i Hb efter blodförlusten. Hoppas slippa det den här gången. Har beställt en snabb och relativt smärtfri förlossning nämligen!

Själv är jag född sätes. Fattar inte hur mamma klarade av det?! Usch!

Ska försöka jobba på lite. Bara några dagar kvar innan nästa ledighet. Gäller att dra ut på sommaren ordentligt.

Ha en bra dag!

• 2små2stora
    IdaVi skrev 2010-07-20 09:30:39 följande:
    3Busfrön: Vad bra att de kollar bebben lite extra. Följer h*n sin egen kurva på något sett eller? Kan man göra något åt att de är för små? Typ äta mer pizza?!

Hos oss har de börjat med nya rutiner och tar inte Hb varje gång. Men sist hade jag bra blodvärden hela tiden men det hjälpte ju inte när jag efter förlossningen fick 77 i Hb efter blodförlusten. Hoppas slippa det den här gången. Har beställt en snabb och relativt smärtfri förlossning nämligen!

Själv är jag född sätes. Fattar inte hur mamma klarade av det?! Usch!

Ska försöka jobba på lite. Bara några dagar kvar innan nästa ledighet. Gäller att dra ut på sommaren ordentligt.

Ha en bra dag!
    Han verkar följa kurvan på -22% Det verkar inte fungera med socker i alla fall. Här tar de inte heller HB varje gång utan bara varannan så  mitt HB hade sjunkit från135-113 nu så det blev att börja knapra järntabletter. Äter mer piller än mat känns det som Bricanyl för att stoppa sammandragningarna. Alvedon och postafen mot biverkningarna av bricanylen. Och så då järntabletter och toppar det hela med Link för halsbränna
  • IdaVi

3Busfrön: Oj, vad mycket mediciner! Har du haft det så under de tidigare graviditeterna också?

Kollar in syskonvagnar på nätet nu. Nån som har några bra tips på modeller? Tror vi ska köpa en begagnad...