BF Oktober
Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)
Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)
Är här någon "tjockis" från Kristianstad hållet någonstans?? :)
http://samlain.se/insamling/insamlingar/hjalp-mathilda/
http://mommy.webblogg.se/mathildasliv
Vad lugnt det är i tråden. Är alla bortresta?
Var hos Bm idag, för första gången sen inskrivningen. Allt såg bra ut så det känns ju skön.
Mamsaa: Tyvärr lite långt ifrån där jag bor ![]()
Jag har varit på mitt första besök för några veckor sen o allt såg bra ut så nu är nästa besök 4/8 o sen känns det som om det kommer att gå jätte fort. =)
jag har varit hos bm några gånger nu...har fått gå oftare eftersom jag hade både huvudvärk och högt blodtryck tidigare...men nu e vi på banan igen!
nu ska jag inte dit förens den 2 eller 3e augusti....
lillan sparkar på rätt bra måst ejag säga
hon kan nu sparka så hårt att jag hoppar till och nästan får ont trots att jag ahr moderkakan i framvägg! känns skönt på något märkligt sätt.
min bebis är nu ca 35 cm lång och väger typ 1kg....det e ju inte klokt! trots att det är tredje barnet så känns det lixom fortfarande lika speciellt och spännande!
Varit på tillväxt ultra ljud idag, min bebbe vägde ca. 1200gram :) stora bebben nu ju! Jag är i vecka 29..
Har era bebisar vänt sig neråt ännu?
Hon som gjorde ultra ljud på mig idag skrämde ju skiten ur mig, bara för min låg i säte.. så började hon prata om kejsarsnitt och vändning... inget jag vill göra minsann!!
3Busfrön: Vad bra att de kollar bebben lite extra. Följer h*n sin egen kurva på något sett eller? Kan man göra något åt att de är för små? Typ äta mer pizza?!
Hos oss har de börjat med nya rutiner och tar inte Hb varje gång. Men sist hade jag bra blodvärden hela tiden men det hjälpte ju inte när jag efter förlossningen fick 77 i Hb efter blodförlusten. Hoppas slippa det den här gången. Har beställt en snabb och relativt smärtfri förlossning nämligen!
Själv är jag född sätes. Fattar inte hur mamma klarade av det?! Usch!
Ska försöka jobba på lite. Bara några dagar kvar innan nästa ledighet. Gäller att dra ut på sommaren ordentligt.
Ha en bra dag! ![]()
3Busfrön: Oj, vad mycket mediciner!
Har du haft det så under de tidigare graviditeterna också?
Kollar in syskonvagnar på nätet nu. Nån som har några bra tips på modeller? Tror vi ska köpa en begagnad...