• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • mmian

Hehe, då får jag ju bara komma ut tre dagar i veckan, min man jobbar som brandman och tyvärr innefattar det dygnet- runt- jour i en hel vecka i sträck... Så jag tror att det blir bäst så men det beror ju på hur man har det, hur man bor och sånt. Jag har ju svårt att få hjälp med dottern om hon inte vill följa med annat än av mormor och morfar och de kommer ju jobba dagtid de också. Var bor du 3Busfrön?

• 2små2stora
    mmian: Jag bor utanför Strängnäs

Var bor du? 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • IdaVi

chriss. Jaa, det är lite häftigt!

Nån mer som har ganska mycket sammandragningar. Minns inte om det var så sist. Men det är säkert helt normaaalt

Packar för en tripp till Västerviks skärgård. Åker imorgon men vädret verkar bli ganska dåligt. Nåväl, skönt att komma iväg iaf.

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • 2små2stora
    IdaVi skrev 2010-07-24 11:52:14 följande:

chriss. Jaa, det är lite häftigt!

Nån mer som har ganska mycket sammandragningar. Minns inte om det var så sist. Men det är säkert helt normaaalt

Packar för en tripp till Västerviks skärgård. Åker imorgon men vädret verkar bli ganska dåligt. Nåväl, skönt att komma iväg iaf.

Jag är sjukskriven för mina sammandragningar
  • Längta

Det är så härligt att det är tvåsiffrigt när man tittar på tickern hur långt det är kvar till bf - 97 dagar idag! :)

• mmian

3Busfrön- På gränsen mellan Skåne och Blekinge. En ganska liten ort så det är gångavstånd överallt och bara några minuters promenad till tågstationen.

Äh, jag är inte så oroad över det här med syskon egentligen men jag vill inte känna mig låst här hemma, det är nog mycket som blir tufft nog ändå. Har ju varit hemma sen februari/ mars och börjar bli uttråkad, hur sysselsätter ni andra som är hemma er?

• 2små2stora
    mmian skrev 2010-07-25 19:22:32 följande:
    3Busfrön- På gränsen mellan Skåne och Blekinge. En ganska liten ort så det är gångavstånd överallt och bara några minuters promenad till tågstationen.

Äh, jag är inte så oroad över det här med syskon egentligen men jag vill inte känna mig låst här hemma, det är nog mycket som blir tufft nog ändå. Har ju varit hemma sen februari/ mars och börjar bli uttråkad, hur sysselsätter ni andra som är hemma er?
    Jag ska ju göra så lite som möjligt, så det har blivit mycket att sitta framför datorn, sitta på stranden och titta på när storebröderna badar med lilla syster. 
    Men nu börjar det bli mycket tråkigt att bara vara. Har varit ensam hemma med dottern över helgen så då har det inte blivit så lugnt även om vi har tillbringat en stor del av tiden hos mina föräldrar.

Jag testar utan syskonvagn till en början  och sedan får vi köpa en om det inte fungerar. 
  • Mamsaa

Det vart LÄÄÄÄÄNGESEN jag kikade förbi här, idag har jag 70dagar kvar till bf :) Hääärligt!

Känns dock som bebben kommer att komma tidigare, bara inte för tidigt tycker jag. Imorgon går jag in i vecka 31. Har varit på förlossning i två omgångar redan, haft rejäla värkar & sammandragningar som dem fick stoppa.. har fått en jäkla foglossning, har jag inte haft med mina tidigare graviditeter... massa nytt nu tredje gången.. men jag håller nog ut =) snart är det ju äntligen dax <3

Har ni tips på lite flicknamn tar jag tacksamt emot :)

http://beppii.blogg.se

• chrissangel

Jag har 76 dagar kvar till BF och jag har idag börjat jobba igen efter 4 veckors semester.
    Har tänk jobba 7 veckor ungefär innan jag går hem på ledighet.
    Hoppas verkligen denna bebis kommer ut före BF!! Gick över 2 veckor förra gången innan jag blev igångsatt!

• 2små2stora

I dag är jag på 32+0 och har 56 dagar kvar Har varit hos BM idag och allt var bra. lillkillen ligger djupt i bäckenet och är ruckbar.