• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • 2små2stora
    Mamma till W skrev 2010-06-07 13:11:18 följande:
    Jag har oxå astma och på min förra inskrivning (mitt ma) så sa bm att jag kommer nog få en utdragen förlossning just pga astmamedicinen.. och att jag inte ska vara "rädd" för att gå över tiden.. Och då är det bricanyl jag tar..
    Jag åt mängder med bricanyl under graviditeten inte pga astma men sammandragningar. Min förlossning tog 5 tim och då var det en igångsättning där de bara tog hål på hinnorna
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • misa85
    Mamma till W skrev 2010-06-07 13:11:18 följande:
    Jag har oxå astma och på min förra inskrivning (mitt ma) så sa bm att jag kommer nog få en utdragen förlossning just pga astmamedicinen.. och att jag inte ska vara "rädd" för att gå över tiden.. Och då är det bricanyl jag tar..
    Aha, ja har inte hört nåt alls om just astmamedicinen, den ena ska man ju egentligen inte ta då de är kortison osv i den, men min läkare sa att bebisarna påverkas mer om jag har syrebrist än om jag tar min astmamedicin under graviditeten. Jag kommer ju inte gå över tiden med mina tvillingar, men jag hoppas då verkligen inte på en långdragen förlossning. Det får gärna gå fort och smärtfritt.. haha =)
  • Mollan2

Hej hej!

Är ny här på sidan och väntar vårt första barn 7:e oktober.
    Tänkte hänga på här i er tråd lite!

Ha det gott!

/Malin

• Soffi83
    misa85 skrev 2010-06-07 15:15:47 följande:
    Aha, ja har inte hört nåt alls om just astmamedicinen, den ena ska man ju egentligen inte ta då de är kortison osv i den, men min läkare sa att bebisarna påverkas mer om jag har syrebrist än om jag tar min astmamedicin under graviditeten. Jag kommer ju inte gå över tiden med mina tvillingar, men jag hoppas då verkligen inte på en långdragen förlossning. Det får gärna gå fort och smärtfritt.. haha =)
    "fort och smärtfritt" - allas önsketänkande :)
  • Ella1986
    Mollan2 skrev 2010-06-07 15:44:55 följande:

Hej hej!

Är ny här på sidan och väntar vårt första barn 7:e oktober.
    Tänkte hänga på här i er tråd lite!

Ha det gott!

/Malin

Välkommen hit Malin!

I dag gjorde jag något våghalsigt. Jag åt typ tre skivor Appenzeller-ost (tydligen en kittost, fast det såg ut som en vanlig hårdost). Och nu har jag lite ångest för det. Jag trodde det var lugnt med hårdostar, men icke. När jag googlar ostens namn + gravid så kan man läsa att osten inte klassas som säker. Risken att drabbas av listeria finns. Hur asketiska är ni med ostätandet? 

• misa85
    Ella1986 skrev 2010-06-07 16:36:14 följande:
    Välkommen hit Malin!

I dag gjorde jag något våghalsigt. Jag åt typ tre skivor Appenzeller-ost (tydligen en kittost, fast det såg ut som en vanlig hårdost). Och nu har jag lite ångest för det. Jag trodde det var lugnt med hårdostar, men icke. När jag googlar ostens namn + gravid så kan man läsa att osten inte klassas som säker. Risken att drabbas av listeria finns. Hur asketiska är ni med ostätandet? 

Äch! De finns ju dem som knarkar en hel graviditet, eller kolla i Danmark, där röker de tom på förlossningen (såg på unga mödrar). Klart att det inte är nån fara :) Du behöver ju inte fortsätta äta det, en gång är ingen gång. HAHA.
  • Ella1986
    misa85 skrev 2010-06-07 16:48:24 följande:
    Äch! De finns ju dem som knarkar en hel graviditet, eller kolla i Danmark, där röker de tom på förlossningen (såg på unga mödrar). Klart att det inte är nån fara :) Du behöver ju inte fortsätta äta det, en gång är ingen gång. HAHA.
    Försöker intala mig det också!
  • 2små2stora
    Ella1986 skrev 2010-06-07 16:36:14 följande:
    Välkommen hit Malin!

Jag har stoppat i mig en och annan bit brieost.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Mabaja

Jag har hört att det inte är farligt om man äter det en gång men man ska kanske inte äta det så ofta. Vi hade gorgonzola på vårt bröllop men det var uppvärmt så där var det ju lugnt! Du behöver nog inte oroa dig!

Åh brieost! Jag vill HA!!!

• IdaVi

Här har vi en till som råkat fuskat lite med "farliga" ostar. Det är ju extremt ovanligt att man blir sjuk av ostarna så jag skulle inte oroa mig.
    Som sagt, man kanske skulle börja knarka istället. Det är tydligen jättebra för fostret

På onsdag är det äntligen dags för RUL! Som vi väntat! Hoppas allt ser ok ut. Man är ju alltid lite nojjig

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~