• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-04-09 08:18:22 följande:
    Det kan bli kul för dagisfröknarna att höra, mamma har tre böst å hå på snippan
    Ja, om de tittar lite märkligt på mig på måndag så vet jag varför.
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-04-09 08:23:43 följande:
    Ja, om de tittar lite märkligt på mig på måndag så vet jag varför.
    Hahaha men de har nog hört värre saker
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-04-09 08:23:22 följande:
    Movieprincess: Ja det har verkligen varit kanonväder!! Imorgon ska vi få hjälp med att gräva i trädgården. Vi ska lägga plattor på en del av framsidan för att ställa bilarna där och lägga om gången fram till huset. Igår satt J med ett ritprogram och "byggde ut" huset. Det hade varit så skönt att få barnrum här nere oxå. Som det är nu får Meja bara leka där uppe om Ludde är med.
    Vad kul med plattor! Vi skulle också behöva göra sånt, a) för att få en lerfri infart (vi får parkera uppe på gatan nu annars tar vi oss inte upp ) och b) för att få en ordentlig uteplats. Nu har vi möblerna stående under ett träd, direkt på gräsmattan, och det funkar ju men är inte så snyggt... Åh, jag vill ha fina rabatter, en grind vid infarten, staket runt källartrappan, trimmade plommonträd,... Jag vill ha SOL så vi kan fixa med sånt!
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-04-09 08:24:55 följande:
    Hahaha men de har nog hört värre saker
    Jo, det tror jag med.
    Det där med rummet förstod jag inte. Kan Meja leka uppe om ni gör ett barnrum nere? Det låter snurrigt så jag missförstod nog. Dags att göra sig i ordning för dagis!
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-04-09 08:31:22 följande:
    Jo, det tror jag med. Det där med rummet förstod jag inte. Kan Meja leka uppe om ni gör ett barnrum nere? Det låter snurrigt så jag missförstod nog. Dags att göra sig i ordning för dagis!
    Som det är NU så kan Meja bara leka uppe om någon är med. Därför vill vi bygga ut huset och göra 3 rum till här nere så att vi slipper gå upp.
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • Leos och Vincents mamma

Här är det riktigt ruggit och mulet idag..
    Jag ska göra det sista i plugget nu, ska jag åka till skolan vid lunch och göra prov..
    Sen ska jag möta upp min pappa så ska vi åka tillsammans och hämta barnen på dagis och sen ska pappa vara lite barnvak ikväll medans vi ska ut och äta middag ikväll Iofs bara till restaurangen här i området, men ändå

Hör och häpna, dricker kaffe idag oxå

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Bobbenn
    Agamemnon skrev 2010-04-08 18:08:29 följande:
    Olivia kissade OCH bajsade precis för första gången på toaletten!!
    Duktigt

Azaah kan inte känna när hon är nödig än men hon fattar iaf VAD man gör på toaletten. Får se när hon är mogen för mer
    Vad vore jag utan dina andetag 080322 ♥
  • Bobbenn

Azaah pekar på min snippa och säger kissa

Hon kan bara sätta ihop 2 ord än så hon pratar knappast meningar men hon är bäst iaf

Vad vore jag utan dina andetag 080322 ♥
  • Leos och Vincents mamma

Vincent fick massa kalsonger när han fyllde år så de har vi utanpå blöjan (han går på toan och så men är inte redo att vara utan blöja mellan toabesöken), han är så söt i dem och han ser så stolt ut när han får på sig dem. För att inte prata om vuxen när han går omkring med sina boxershorts

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-04-09 08:38:55 följande:
    Som det är NU så kan Meja bara leka uppe om någon är med. Därför vill vi bygga ut huset och göra 3 rum till här nere så att vi slipper gå upp.
    Ah, då förstår jag. Det låter som ett jätteprojekt!
    Bobbenn: Azaah är helt klart superbäst!
    LoVm: Du kommer att bli en riktig kaffetant!
    När vi gick till dagis hade vi det grått och ruggigt och 4 grader - nu skiner solen och jag tror det är runt 12 grader! Hääärligt! Hoppas det håller i sig så vi kan vara ute och pilla i trädgården under helgen!
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9