• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-04-08 10:15:18 följande:
    Spännande! Jag brukar må illa redan en vecka innan mensen, å andra sidan brukar jag oxå kunna plussa då så jag är nog "höghormonare". Ska hålla tummarna för dig!!!
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-08 10:18:05 följande:
    Håller tummarna!
    Tack! {#lang_emotions_kiss}
    Det är som sagt lite tidigt och både maken och jag blev dåliga av mat som vi åt för några dagar sen så jag tror att det bara är det som sitter i. Men ett liiiitet hopp finns naturligtvis i bakhuvudet.
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-08 10:04:51 följande:
    Jag var inne på blocket för att kolla om de hade nån rutschkana till barnen och så "råkade" jag bara gå in på barnvagnar för att se vad som fanns Då hittade jag den som jag har sett förut som jag vill ha (fast ny då).. www.blocket.se/ostergotland/Brio_Sing_08_2672...
    Påminner även om vår Britax. Här blir det ingen ny vagn (tror jag ). Jag älskar Britaxen så om den håller (inte för att jag vet varför den inte skulle göra det) så fortsätter vi med den. Den kan vi även sätta fast babyskyddet på.
  • LitenBlomma

Nu kom solen igen {#lang_emotions_sunny} 

Vi ska på sista föräldragruppen idag vid halv tre.

Agamemnon skrev 2010-04-08 11:16:28 följande:
    Det är som sagt lite tidigt och både maken och jag blev dåliga av mat som vi åt för några dagar sen så jag tror att det bara är det som sitter i. Men ett liiiitet hopp finns naturligtvis i bakhuvudet.
    Ett tips, eftersom ni ändå försöker, är H&M´s jeansleggings för gravida! Jag beställde både de mörka och ljusa i stl M nu när jag var gravid. Tyvärr var de för stora så jag fick skicka tillbaka dem och först nu kom stl S. (Mindre kul att hämta ut men nån gång ska jag väl få användning för dem) Suuuupersköna och snygga!!! Jag hatar jeans när jag är gravid men dessa kommer jag nog att bo i
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • LitenBlomma
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-08 10:16:14 följande:
    Ja, jag tyckte att den var skitful första gången jag såg den och det såg inte alls bekvämt ut för barnet Men ju mer jag såg den så fattade jag tycke för den.Dock så har jag flera som jag tycker om. Bland annat så vill jag ha en sån vagn som vi har nu fast med liggdel då då, en babytravel. Tycker den är väldigt lättkörd.Antar att sambon som jämt ska vara ekonomiskt tycker en sån blir bäst eftersom du behöver vi bara köpa till en liggdel, billigt och bra Fast än är det ju låångt kvar, minst ett år kvar innan vi ska köpa en vagn så jag hinner nog ändra mig, vagntokig som jag är
    Jag tyckte att Buggan var skitful och såg ut som en rullator när jag såg den första gången. Nu är jag kär  {#lang_emotions_heart} Synd att det inte finns som syskonvagn. {#lang_emotions_undecided}
  • Leos och Vincents mamma
    LitenBlomma skrev 2010-04-08 12:26:08 följande:
    Jag tyckte att Buggan var skitful och såg ut som en rullator när jag såg den första gången. Nu är jag kär   Synd att det inte finns som syskonvagn.
    Det som blir bra för oss (om jag nu får med mig min sambo ), är att vi slipper böket med syskonvagn Leo slutade ju med vagn innan Vincent föddes och Vincent kommer vara äldre än vad Leo var, så han har slutat med vagn helt då (det har han iofs nästan redan gjort, han tokvägrar vagnen).
    Så då slipper jag böket som blir på bussen och i alla affärer med en syskonvagn och sambon blir glad att vi slipper betala massor med pengar på en syskonvagn Alla nöjda och glada
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • LitenBlomma
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-08 12:30:39 följande:
    Det som blir bra för oss (om jag nu får med mig min sambo ), är att vi slipper böket med syskonvagn Leo slutade ju med vagn innan Vincent föddes och Vincent kommer vara äldre än vad Leo var, så han har slutat med vagn helt då (det har han iofs nästan redan gjort, han tokvägrar vagnen).Så då slipper jag böket som blir på bussen och i alla affärer med en syskonvagn och sambon blir glad att vi slipper betala massor med pengar på en syskonvagn Alla nöjda och glada
    Jag tror nog att det blir en liten -11:a för er
  • Agamemnon

Jag trodde HM hade slutat med mammakläder? Det låter iaf lovande för jag har sagt till maken att denna gång vill jag ha lite fina kläder (köpte bara två par byxor förra gången).

LoVm: Jag tror också att du får med dig sambon! Så snabba som vi är så plussar vi kanske t.o.m. samtidigt.
  • Leos och Vincents mamma
    LitenBlomma skrev 2010-04-08 12:36:21 följande:
    Jag tror nog att det blir en liten -11:a för er
    Jag hoppas verkligen det Tar sista p-pillret imorgon, sen blir det kondom på i några månader för att vänja av kroppen vid hormonerna (och för att vänja sambon vid tanken ). Sen vet man ju inte hur lång tid det tar innan det tar sig. Tanken är ju att sluta helt med skydd i juli-augusti, förhoppningsvis är p-pillrena helt ute ur kroppens system då.
    Vill gärna ha en bebis i maj-juni nästa år
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-04-08 12:43:35 följande:
    Jag trodde HM hade slutat med mammakläder? Det låter iaf lovande för jag har sagt till maken att denna gång vill jag ha lite fina kläder (köpte bara två par byxor förra gången). LoVm: Jag tror också att du får med dig sambon! Så snabba som vi är så plussar vi kanske t.o.m. samtidigt.
    Det är Lindex som slutat med mammakläder!
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9