• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • LitenBlomma

Vi satt på den inglasade delen av altanen. Så här på våren är det lika varmt där som inomhus. På sommaren däremot går det knappt att vistas där även om man öppnar upp så att det är fullt korsdrag. Vi måste köpa persienner eller nåt liknande, det är sol från morgon till kväll. Barnen har skalkläder på sig ute på morgonen och fleecejackor när tempen börjar dra sig upp mot tio.

Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • Leos och Vincents mamma
    LitenBlomma skrev 2010-04-07 23:08:53 följande:
    Vi satt på den inglasade delen av altanen. Så här på våren är det lika varmt där som inomhus. På sommaren däremot går det knappt att vistas där även om man öppnar upp så att det är fullt korsdrag. Vi måste köpa persienner eller nåt liknande, det är sol från morgon till kväll. Barnen har skalkläder på sig ute på morgonen och fleecejackor när tempen börjar dra sig upp mot tio.
    Aha, då förstår jag. Såg ut först som det skulle vara 25 grader varmt ute hos er Då hade jag flyttat dit på en gång
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Ly75

Hi girls..gissa om man är trött efter ca 3 timmars sömn inatt.. Lillen har haft nästan 40 i feber..zzz.. Har nån av er begärt tillfälling föräldrapeng via FSKs hemsida? Jag fattar inte riktigt..jag gick in och anmälde om tfp, sen ska man begära tfp? Jag är snurrig. Ska man anmäla och/eller begära tfp när barnet väl är friskt?

Jag känner att jag snurrar till min fråga, min hjärna är helt väck efter tre dygn utan sömn.. Så, hur gör man med FSK när man vab'ar? Nån som vet? Hilfe!

• LitenBlomma
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-07 22:55:48 följande:
    Åh, jag visade precis min sambo en jättefin vagn som jag vill ha till nästa barn och det är första gången han inte säger "OM det nu blir några flera barn". Utan nu tittade han på vagnen och sa att den var fin och att han kanske kunde tänka sig en sån vagn. Det måste ju betyda att jag har lyckats övertala honom väl? Eller nästan iaf
    Det låter positivt i mina öron iaf
  • LitenBlomma
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-07 23:10:16 följande:
    Aha, då förstår jag. Såg ut först som det skulle vara 25 grader varmt ute hos er Då hade jag flyttat dit på en gång
    25 grader hade inte varit helt fel heller {#lang_emotions_sunny}

På tal om tal (nu fick jag till det ) Meja och pappan pratade innan vid frukostbordet om att gå ut och leka. Nej, sa pappan, jag måste jobba. Då sa Meja: Imonån pappa ha jobbat fädit.
    Det var ju ren lyckoträff att det är fredag just imorgon, men det lät så gulligt {#lang_emotions_heart}

Idag är det dimmigt och ruggigt, vem har snott vår sol???
  • Agamemnon
    Ly75 skrev 2010-04-08 07:26:59 följande:
    Hi girls..gissa om man är trött efter ca 3 timmars sömn inatt.. Lillen har haft nästan 40 i feber..zzz.. Har nån av er begärt tillfälling föräldrapeng via FSKs hemsida? Jag fattar inte riktigt..jag gick in och anmälde om tfp, sen ska man begära tfp? Jag är snurrig. Ska man anmäla och/eller begära tfp när barnet väl är friskt? Jag känner att jag snurrar till min fråga, min hjärna är helt väck efter tre dygn utan sömn.. Så, hur gör man med FSK när man vab'ar? Nån som vet? Hilfe!
    Jag har ju noll koll så jag trycker att du ska ringa och fråga dem. Det är nog säkrast så att det inte blir något fel. Hoppas lillen kryar på sig fort!
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-07 22:55:48 följande:
    Åh, jag visade precis min sambo en jättefin vagn som jag vill ha till nästa barn och det är första gången han inte säger "OM det nu blir några flera barn". Utan nu tittade han på vagnen och sa att den var fin och att han kanske kunde tänka sig en sån vagn. Det måste ju betyda att jag har lyckats övertala honom väl? Eller nästan iaf
    Det låter definitivt som om det går åt rätt håll!
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-04-08 08:00:57 följande:
    25 grader hade inte varit helt fel heller På tal om tal (nu fick jag till det ) Meja och pappan pratade innan vid frukostbordet om att gå ut och leka. Nej, sa pappan, jag måste jobba. Då sa Meja: Imonån pappa ha jobbat fädit. Det var ju ren lyckoträff att det är fredag just imorgon, men det lät så gulligt Idag är det dimmigt och ruggigt, vem har snott vår sol???
    Haha, inte bara sockersöt, smart också! (Naturligtvis låtsas vi som om hon var helt medveten om vad hon sa!)
    Det var inte jag fast det ser inte ut att vara liiiika grått och dimmigt som igår så den kanske är på väg hit?
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-04-08 08:12:50 följande:
    Förresten, LoVm, vilken vagn var det?
    Ja precis, har du nån länk?
  • LitenBlomma

Meja och Malte gungade igår.

Ida med, premiärgungningen!

Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9