• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-04-08 08:57:13 följande:
    Meja och Malte gungade igår. Ida med, premiärgungningen!
    Nu får du sluta lägga ut en massa vårbilder med solsken! Vad gulliga de är! Vi måste köpa en större gunga för NU vill Olivia plötsligt gunga (hon hatade det förra året) men nu är bebisgungan ju för liten...
    Vår bil är trasig! Sitter just nu och väntar på bärgningsbilen. Olivia ville inte åka vagn utan gå så maken var lagom stressad när de gick iväg.
  • Agamemnon

Jag mår förresten apilla. Igår morse mådde jag lite illa och idag känner jag mig spyfärdig. Om det inte vore en vecka till mensen skulle jag nog hoppas lite men så tror jag snarare att magen är ruinerad efter den dåliga maten vi åt i måndags...

• Leos och Vincents mamma

Här sitter jag och hör och häpna, dricker kaffe, med myyycket mjölk och socker i MÅSTE bli pigg då jag känner mer död än levande och är helt blek, jag är absolut inte van vid att sitta uppe halva nätterna så usch. Så nu tvingar jag i mig kaffe i hopp om att bli pigg

Solen kom hit idag Nu har vi strålande sol och 13 grader varmt och jag ser när mina barn leker glatt på dagisgården. Önskar jag kunde vara ute, men icke, jag ska plugga, hela dagen (och säkert halva natten). Men imorgon är det slut! På denna kurs iaf. På måndag börjar jag min praktik.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Agamemnon skrev 2010-04-08 08:12:50 följande:
    Förresten, LoVm, vilken vagn var det?
    Jag var inne på blocket för att kolla om de hade nån rutschkana till barnen och så "råkade" jag bara gå in på barnvagnar för att se vad som fanns
    Då hittade jag den som jag har sett förut som jag vill ha (fast ny då)..

http://www.blocket.se/ostergotland/Brio_Sing_08_26721876.htm?ca=14&w=1
  • LitenBlomma
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-08 10:04:51 följande:
    Jag var inne på blocket för att kolla om de hade nån rutschkana till barnen och så "råkade" jag bara gå in på barnvagnar för att se vad som fanns Då hittade jag den som jag har sett förut som jag vill ha (fast ny då)..www.blocket.se/ostergotland/Brio_Sing_08_2672...
    Den påminner om min Bugga. Den är så lättkörd iom svirvelhjulen fram.
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-04-08 09:46:14 följande:
    Jag mår förresten apilla. Igår morse mådde jag lite illa och idag känner jag mig spyfärdig. Om det inte vore en vecka till mensen skulle jag nog hoppas lite men så tror jag snarare att magen är ruinerad efter den dåliga maten vi åt i måndags...
    Spännande! Jag brukar må illa redan en vecka innan mensen, å andra sidan brukar jag oxå kunna plussa då så jag är nog "höghormonare".
    Ska hålla tummarna för dig!!!
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
    LitenBlomma skrev 2010-04-08 10:12:58 följande:
    Den påminner om min Bugga. Den är så lättkörd iom svirvelhjulen fram.
    Ja, jag tyckte att den var skitful första gången jag såg den och det såg inte alls bekvämt ut för barnet Men ju mer jag såg den så fattade jag tycke för den.
    Dock så har jag flera som jag tycker om. Bland annat så vill jag ha en sån vagn som vi har nu fast med liggdel då då, en babytravel. Tycker den är väldigt lättkörd.
    Antar att sambon som jämt ska vara ekonomiskt tycker en sån blir bäst eftersom du behöver vi bara köpa till en liggdel, billigt och bra
    Fast än är det ju låångt kvar, minst ett år kvar innan vi ska köpa en vagn så jag hinner nog ändra mig, vagntokig som jag är

Babytravel jogger har vi nu..

Agamemnon skrev 2010-04-08 09:46:14 följande:
    Håller tummarna!
  • Agamemnon

Sol och 13 grader... (*muttrar*) Jag har precis kommit tillbaka från en långpromenad från verkstan. Jag frös som en gris, hade varken halsduk, mössa eller vantar med mig och sen började det regna på mig... Fy bubblan, vilken förmiddag!

Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9